Custom Menu

Latest From Our Blog

#CopaciiDePeStradaMea

Azi am facut prima cerere catre doamna primar din viata mea. Tot azi am fost luata peste picior. Pentru ca ma opun defrisarii unui copac, solicitand reevaluarea lui, si pentru ca doresc sa se planteze alti copaci in locul celor 10 taiati in ultimii ani pe strada mea. Asa cum scrie in lege. Si uite asa, azi, va rog sa sustineti aceasta initiativa, prin care sper sa le aratam celor care ne iau la misto din spatele unui ghiseu al primariei ca nu inchidem ochii. Si ca de maine nu vor putea taia copaci fara sa existe un motiv temeinic, si nici lasa ani la randul alveole goale sau cu cioturi de radacini.

— #CopaciiDePeStradaMea

Locuiesc pe str. Alexandru Donici din sectorul 2 al Bucurestiului. Acum 6 ani cand ne-am cumparat casuta mult visata a familiei, ne-am bucurat nespus de mult ca se afla pe o strada cu copaci inalti si bogati. Radu imi povesteste ca Alexandru Donici era cea mai frumoasa strada din cartier in copilaria lui, fiind recunoscuta pentru faptul ca arborii isi uneau coroanele deaspura ei. “Intrai ca intr-un tunel urias de frunze. Era superb”. Acum, copacii, plantati in 1959 dupa spusele unei vecine, nu mai creeaza acea bolta de poveste. Ba mai mult, ajung sa fie din ce in ce mai rari. In ultimii ani s-au taiat 10 copaci pe aceasta strada micuta, ce leaga str. Vasile Lascar de str. Icoanei. Si nu s-a plantat niciunul in loc. Sunt pur si simplu niste alveole goale, intr-unele ramand ca dovada trista niste buturugi.

Sambata, 28 apr, ne-au sunat la usa sa mutam rulota pentru ca trebuie sa taie copacul de la nr 36. “Dar de ce sa il taiati?” – “Nu stiu domnule. Avem aviz.” Si uite asa a inceput aceasta isterie a copacului de la nr 36, de parca toate problemele Bucurestiului s-ar opri in momentul in care bietul copac ar fi defrisat. Un domn a facut o reclamatie, ca vrea sa fie copacul taiat. Am aflat de la alti vecini ca ii e teama sa nu ii intre hotii pe geam, catarandu-se pe crengile lui. Asa ca decat sa iti pui gratii sau o alarma, mai bine tai copacul, nu? Dar sa nu ne bazam pe barfe din cartier, ci sa continuam sirul evenimentelor. Anul trecut, in 31.03.2017, o comisie de la mediu a tras concluzia ca arborele are o scorbura profunda in partea superioara si ca ii lipseste coronamentul. Drept urmare, in 27.04.2017 a iesit avizul cu nr. 1221/1498331/24.04.2017, din partea Directiei de Mediu catre Administratia Domeniului Public, pentru defrisarea copacului. La 1 an dupa, suntem sunati la usa sa mutam rulota ca trebuie taiat copacul. Se pare ca 1 an de zile nu fusese vreun pericol pentru nimeni, din moment ce nu s-au grabit sa il taie, dar acum e. Asa ca luni au venit din nou. Doi domni, cu masina speciala langa ei, cu drujbele si cu avizul in brate. “Si noua ni se pare ca nu are de ce sa-l taie. Dar daca e insemnat? Daca e aviz? Noi ce sa facem?”. I-am inteles, ei sunt la mijloc. M-au pus sa vorbesc la telefon cu sefu’. Un domn mi-a tipat in urechi ca “daca cade copacul peste o masina sau un om, sunteti dvs raspunzatoare?”. Deci problema e ca cineva trebuie sa isi asume raspunderea pentru acesti copaci, trebuie toaletati periodic si cu cap, in perioada potrivita si in masura potrivita. Ca pe unul dintre copacii pe care i-au taiat zilele trecute l-au toaletat atat de bine acum 2 ani, ca nu a mai crescut nimic din el, l-au omorat. Si acum au venit sa il taie de tot. Nu mai bine ii taiem atunci pe toti si stam linistiti? Pai cine are nevoie de copaci?! Ce conteaza ca Bucurestiul e cel mai poluat oras al tarii si una dintre cele mai poluate capitale europene?!

Asa ca dupa telefon, eu as fi putut spune “Asta e” si i-as fi putut lasa pe oameni sa-si faca treaba ca la carte. Dar “ca la carte” asta nu exista la noi. Iar dovada sunt cele 10 alveole ramase goale doar pe straduta asta. 10 copaci lipsa pe strada mea, 10 pe a ta si tot asa… Asa ca mi-au cerut sa dau cu subsemnatul ca ma opun. Mi-au spus de vreo 3 ori ca pot chema politia. Am semnat. Am pastrat rulota in acelasi loc. Astept politia. Ce o sa imi faca? O amenda? O platesc.  Dar intre timp, astept un raspuns de la cererea trimisa azi catre dna primar Gabriela Firea.

Am asteptat sa treaca aceasta mini-vacanta, iar azi m-am indreptat catre Directia de Mediu a Primariei Generale, cu dorinta de a vorbi direct cu dna inspector Pricopi Anisoara, care semneaza avizul conform caruia arborele are nu stiu ce scorbura in profunzime si nu are nici coroana, lucru evident infirmat din pozele pe care le vedeti mai jos. La intrarea in cladire, niste domni de la paza foarte amabili mi-au spus ca pe cei de la mediu ii pot gasi doar martea si ca pentru cererea mea mai bine ma adresez in scris direct doamnei primar. Asadar, am traversat strada Schitu Magureanu, si am mers sa depun prima cerere din viata mea. Am explicat cat se poate de clar ca doresc reevaluarea arborelui, caci in prezent are coronament si, drept urmare, motivul initial, stipulat in avizul intocmit acum 1 an, nu se sustine in prezent. Totodata, solicit replantarea copacilor in cele 10 alveole goale. In avizul pe care l-am semnat, adresat ADP, scrie ca “pentru repararea prejudiciului adus mediului prevederilor H.C.M.B. nr. 304/2009, in compensarea arborelui avizat pentru defrisare, aveti obligatia plantarii a 6 ex. arbori tineri cu balot de pamant, cu diametrul minimum 7 cm si inaltimea corespunzatoare acestuia in functie de specie, din care 1 ex in alveola ramasa libera in aliniament si 5 ex . in alte zone deficitare in vegetatie din sector, in prima perioada optima de plantare”. Cei 10 defrisati deja pe strada mea nu au fost inlocuiti de altii. Si ma indoiesc profund ca exista alti 50 plantati in locul lor prin vreun alt coltisor al sectorului. Dar macar de astia 10, de pe strada mea, ma voi tine. Asa ca azi am depus cererea.

Prima reactie a doamnei de la ghiseu a fost asa cum am anticipat. “Ia auzi! Se opune taierii unui copac.” a strigat catre prietena de la doua ghisee vecine. “Faceti un lant uman in jurul lui!” a comentat batjocoritor un alt reprezant al primariei. M-am abtinut de la comentarii. Stiam ca nu are sens sa ma cert cu nimeni acolo. Dar sper ca cererea mea sa aiba un raspuns pana la data limita prevazuta, adica 1.06.2018. Desi aceeasi doamna care m-a primit la ghiseu a terminat cu “ei zic in termen de 30 de zile, dar acuma…na…”.

Arborele de la nr 36 nu reprezinta vreun pericol, se poate vedea si din poze. E un copac mic si plin de crengi tinere si infrunzite. Ne-am urcat si pe o scara sa verificam daca are vreo scorbura “in profunzime” si nu are nimic. Chiar si asa, daca ar fi sa vina o furtuna legendara, de sa se inchida scolile la aceeasi ora si sa se trimita bucurestenii acasa, atunci cel mult rulota noastra ar avea de suferit. Daca o comisie de la mediu, ocolul silvic, sau cine se cade sa puna verdictul in cazul acestui biet copac, va reveni acum, in 2018, si va spune ca totusi el reprezinta un pericol public, evident ca nu ma voi opune taierii lui. In schimb, ma voi tine de ei sa replanteze un alt copac in locul lui – caruia o sa ii trebuiasca zeci de ani sa creasca la fel de mult si frumos ca vecinii sai -, dar si sa replanteze ceilalti 10 copaci lipsa.  Nu pot sa nu ma gandesc la copacii batrani, pe care, prin alte tari de prin vest, se chinuie prin tot felul de sisteme sa ii salveze. De ce noi alegem varianta sa ii taiem, in loc sa ii ingrijim periodic si cu cap?!

E prima oara cand “ma lupt cu sistemul”, cum mi se spune. Asa ca am nevoie de sustinere din partea voastra si de sfaturi care ar putea face ca acest demers sa aiba rezultate. Nu e vorba doar de copacul de la nr 36. E vorba de toti copacii de pe strazile noastre, aia cu care am copilarit poate si pe care am vrea sa ii lasam mostenire nepotilor. Asa ca mi-as dori sa imi urmati exemplul. Sa solicitati explicatii in scris pentru toti copacii lipsa de pe strada voastra, dar si pentru cei care se vor a fi taiati peste noapte. Aveti acest drept. Si va propun sa folositi #copaciidepestradamea pe Instagram si Facebook, alaturi de poze cu toti copacii taiati, cu cioturile ramase, cu alveolele goale, scriind numele strazii voastre si nr. In felul acesta vom putea aduna cat mai multe imagini si le vom arata celor care fac misto de “lantul uman” ca suntem multi si ca ne pasa de cum arata orasul nostru. Ideal ar fi sa faceti si o plangere, exact asa cum am facut eu, fie catre Directia de Mediu, fie catre dna primar.

Nu stiu ce va urma, dar va tin la curent. Puteti urmari si pe Instagram-ul meu cum evolueaza acest demers.

Hai sa fie cu folos! Si peste luni sau ani de zile sa putem urca tot cu #copaciidepestradamea si poze cu copacii salvati sau replantati datorita noua. Ar fi un cadou pentru ai nostri, pe viitor.

Mai jos puteti vedea poze cu copacul de la nr 36, dar si poze cu alveolele in care candva existau niste copaci:

41Comments
  • Andrea/ 02.05.2018Reply

    Bravo Dana, sper sa fi susținută pana la capăt. Sistemul romanesc (de orice fel fie el) e la pamânt. De la taierea/plantarea unui pom și terminând cu sistemul sanitar,invățământ etc.
    Te cam lupți cu morile de vânt dar măcar încerci.

    • Dana/ 02.05.2018Reply

      Stiu, exista o multime de lucruri pentru care trebuie cu totii zilnic sa luptam. De data aceasta au batut la usa mea pentru un copac. Si am zis: STOP JOC.

  • Raluca R/ 02.05.2018Reply

    De laudat atitudinea ta Dana! Bravo… si eu ma lupt cu sistemul de fiecare data cand ma supara personal. Asta cu copacii insa pot spune ca ma numar printre nororcosi… in ideea ca la noi s-au taiat toti copacii batrani de pe strada, bineinteles cu interes, dar s-au replantat altii, foarte frumosi. Totusi nu ne-au lasat fara copaci… am si eu o problema insa, chiar in fata casei au lasat doi arbori dintre cei vechi, un tei si inca unul decorativ. Acum problema e la vecina mea, care se plange de cel decorativ ca sa il taiem, ca ei ii ajung frunzele in curte si are mult de curatat dupa el… am avut nenumarate scandaluri cu ea. I-am explicat ca in primul rand nu pot sa fac nimic de capul meu pe domeniul piblic… dar ea sustine ca suntem rai si invidiosi, si nu vrem domnule sa taiem copacul! Mentionez ca locuiesc in Timisoara, iar cu vecina nu mai vorbesc de la furtuna din Septembrie anul trecut, cand a intrecut orice limita. Bafta, iti tin punnii cu demersul tau…

  • Alina/ 03.05.2018Reply

    Doamne-ajuta! Si DA! E nevoie de un lant uman in tara asta, pentru ca deocamdata exista un lant in jurul nostru, dar este inuman.

  • Delia/ 03.05.2018Reply

    Iti multumesc! Trebuie sa luam atitudine , mic cu mic se face mare, azi salvam un copac maine altul si uite asa se face o padure! Trebuie sa avem incredere ca daca tot incercam in final o sa reusim! Si e important ca oameni ca tine fac asta si astfel dau un imbold si altora! Te imbratisez si sper sa reusesti sa salvezi copacul de la nr 36!

  • Raluca/ 03.05.2018Reply

    Buna Dana!Sa știi că am citit cu mare interes întâmplarea ta și sunt de părere că toți ar trebui sa fim cumva responsabili cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru.Sa arătăm că ne pasă,deși este greu sa luptăm cu sistemul din din tara noastră.Felicitari și te susțin în demersul tau!

  • Raluca/ 03.05.2018Reply

    Buna Dana, eu stau pe strada Domnita Ruxandra , sector 2 in apropiere de icoanei. Acceasi situatie este si aici. Mi-as dori ca strada sa fie plina de copaci dar din pacate nimeni nu are taria de caracter de a lua atitudine. Sper din tot sufletul ca tu sa poti schimba ceva.

  • Silviu/ 03.05.2018Reply

    Cel mai probabil nu va raspunde nimeni la solicitarea respectiva. Singura data cand am facut o cerere catre primaria capitalei (anul trecut) a trebuit sa ii dau in judecata pentru a primi raspuns. Si chiar asa s-a si intamplat. La 2 saptamani dupa ce am intentat procesul (probabil atunci au primit notificarea ca au fost dati in judecata), au solutionat de indata problema de care nu s-au ocupat 7 luni de zile. Iar acum cateva zile in prima instanta s-a decis ca trebuie sa imi achite si daune morale si cheltuielile de judecata. (o suma deloc mica, pe care am de gand sa o iau din contul functionarilor publici, citati alaturi de primarie, care au refuzat sa isi indeplineasca indatoririle de serviciu).

    • Florin/ 04.05.2018Reply

      like! like! like! Poate ar trebui sa detaliezi putin. In felul asta invata si altii cum trebuie procedat.

    • Florin/ 04.05.2018Reply

      like! like! like! Poate ar trebui sa detaliezi putin. In felul asta invata si altii din experienta ta.

  • Anki/ 03.05.2018Reply

    Si eu te sustin. E bine ce faci, chiar daca e greu. Pana la urma, cel putin copilului tau, daca nu si altora, le dai exemplu de spirit civic si de nevoia de a ne proteja natura. Sigur ca e greu, nu mereu avem energia necesara pentru a ne lupta cu sistemul, dar poate generatia copiilor nostri, avand mai multe exemple de genul asta, va fi mai obisnuita sa se lupte si sa nu accepte orice lucru ilogic doar din cauza ca e avizat de vreo autoritate.
    Sa ai putere sa te tii de batalia ta, chiar daca pentru unii ar parea mica si neinsemnata.
    Pic cu pic…

  • Ionut/ 03.05.2018Reply

    Au reusit sa ne dezbine si sa creeze ideea asta ca nu putem fi uniti pentru o cauza . De aici si toate pierderile astea tot mai multe si pe toate planurile . Cand vom constientiza ca uniti putem muta muntii si chiar da jos pe oricine ne ia peste picior atunci vom putea profita de drepturi si implicit de o viata mai frumoasa ! Subt sigur ca un copac poate da jos un primar ! si pe toti cei ce nu respecta niste reguli, numai ca trebuie sa luam atitudine.

    • Dana/ 03.05.2018Reply

      M-a enervat groaznic mistoul cu “faceti un lant uman in jurul lui”, pentru ca e un misto la adresa oricarui lant uman, la adresa unei miscari, unui concept, simbol, numeste-l cum vrei, dar nu iti bate joc, stand cu fundul pe scaunul tau de functionar public.

  • Ewa Macherowska/ 03.05.2018Reply

    Always love your posts! x

  • Maggi/ 03.05.2018Reply

    Draga Dana, exact asa am patit in februarie, cand au inceput sa defriseze pomii de sub balconul nostru, Am inceput sa tip la ei sa ii intreb de autorizatie, efectiv m-au luat peste picior, ca sa nu zic mai urat..si vecinii le tineau isonul, pentru ca “nu le intra lumina in sufragerie si trebuie sa stea cu becul aprins ziua”, !!!! oameni de cu parul alb, de varsta parintilor nostri, si parca cu ciuda pe natura..
    Eu am chemat politia locala, nu pentru ca nu as fi crezut ca au aviz, ci pentru ca in naivitatea mea speram sa ii poata obliga sa toaleteze, si nu sa defriseze fara mila. Din pacate nu au avut ce sa le faca, iar pe mine m-au umilit vecinii in ultimul hal pentru indrazneala mea de a chema politia.
    Din pacate…nu am reusit nimic, si sentimentul de micime si neputinta a ramas in mine de atunci…E clar ca ne luptam cu morile de vant si cu niste conceptii ale oamenilor crescuti in vremuri in care natura ii incurca, copacii “fac mizerie” si crengile nu lasa soarele sa le prajeasca rosiile.

    • Dana/ 03.05.2018Reply

      Am incredere in generatia noastra, dar mai ales in cele de dupa noi, care nu au trait deloc in comunism, care au calatorit mai mult si au vazut ce pot face altii, care afla pe internet ca au drepturi si ca mitul asta mioritic al resemnarii nu ajuta.

      • Florin/ 08.05.2018Reply

        Imi pare rau, da’ trebuie sa te contrazic. Spiritul civic si dorinta de implicare nu prea are legatura cu generatiile si nici cu comunismul. Este vorba de educatie pe care ai primit-o din familie sau din scoala sau si de colo si de colo. Am 56 de ani si tatal meu a fost comunist convins cel putin pana prin ’80. De la el am invatat ca trebuie sa lupti pentru drepturile tale. De la el am invatat ca nimeni nu-ti va da daca nu vei cere. Daca vom astepta ca generatiile urmatoare sa schimbe ceva vom constata ca generatiile viitoare nu vor mai fi, sau cel putin nu vor mai fi in Romania.
        Sa nu uitam ca “A noastră este ţara, o moştenim deplin, Va trebui, întreagă, s-o dăm celor ce vin”.

        Nu stiu daca ai dreptate in ceea ce priveste copacul, dar sunt foarte revoltat de atitudinea angajatilor Primariei.

        Demersul tau nu face decat sa-mi umple sufletul de bucurie. Asta inseamna ca esti dispusa sa lupti pentru o cauza, asta inseamna ca in Romania mai avem oameni care au tupeul sa tina capul sus.

  • Adriana/ 03.05.2018Reply

    Felicitari, sper din suflet sa declansezi in mintile multora ideea de-a proteja natura… Unii dintre ei, saracii, nici nu inteleg cat de importanta este pentru noi.

  • Dana/ 03.05.2018Reply

    Si noi putem planta copaci, nu cred ca ne opreste nimeni!

    • Dana/ 04.05.2018Reply

      Nu ai cum, daca iti lasa buturuga/radacinile in alveola.

  • Iulia/ 04.05.2018Reply

    Imi pare rau pentru bietii copaci, dar ma bucur mult pentru initiativa si mobilizare! Citesc blogul asta inca de cand a aparut (e singurul cu viata asa lunga pentru mine) si chiar ma gandeam ieri ca trebuie sa fie niste motive pentru care am ramas prinsa atat de mult timp (dincolo de hainele frumoase si povestile amuzante cu Vlad) – iar postarea asta e din seria motivelor mentionate 🙂

  • mg/ 04.05.2018Reply

    Buna Dana, ca idee trebuie sa stii ca fix acel copac a distrus rau 2 masini acum 2 sau 3 ani, dupa o mini furtuna de vara de doar 10 minute. True, nu era locul lor acolo, dar putea fi oricare masina/om care trecea atunci. E adevarat ca atata vreme cat a mai rodit coronament, e viu, insa pe interior s-a vazut si atunci si probabil de asta si comisia lu’ peste de la mediu a ajuns la concluzia din aviz. Problema copacilor de pe str. A.D este ca au fost toaletati de oameni care nu se pricep, sau nu au fost toaletati la timp, astfel incat au crescut intr-un unghi abrupt catre strada. Si intr-adevar s-au taiat fara sens unii, si tot din indolenta cewea ce au inceput nu au terminat. Ar fi normal sa se ocupe si de buturugile ramase si apoi de replantare. Cred ca aici trebuie sa insistam mai mult. Si la “scolirea” celor care vin pe teren sa faca toaletari. Si ar mai fi multe de spus 🙂

    • Dana/ 05.05.2018Reply

      De acord. De fapt, initial ne-am opus si am cerut reevaluarea tocmai pentru ca nu isi terminasera treaba cu ceilalti copaci, pe care dupa ce i-au taiat, au lasat niste buturugi si gata. Dar ieri a venit inspectoarea (foarte amabila de altfel) si – desi eu nu speram sa mai avem mari sanse – a ajuns la concluzia ca arborele e bun si nu trebuie taiat. Asta nu inseamna, fireste, ca pe viitor nu trebuie ingrijit pentru a nu produce pagubele mentionate. Si va trebui si defrisat cand i-o veni vremea. Dar sa ne asiguram ca ii taie cand chiar le vine vremea, nu cand cine stie ce individ cu influenta face presiuni ca il supara copacul din fata casei sau mai stiu eu ce firma nu se vede sau ce loc de parcare abuziv se doreste. Si, daca se taie, sa se planteze altul in loc. De acord si cu “scolirea” – data trecuta cand i-au toaletat, mi s-a parut ca o fac prea “agresiv”, dar am zis na, nu e treaba mea, nu ma pricep, au ei o logica. Acum, dupa experienta copacului de le nr 36, incep sa cred ca nu au intotdeauna o logica.

      • mg/ 08.05.2018Reply

        Experienta oamenilor de pe teren e in alte domenii, nu in toaletat/evaluat. Insa, uite ca azi, dupa ani in care nu au facut nimic dupa ce au taiat la voia-ntamplarii, au venit si au scos si buturugile. Yey! Cred ca “mica” ta presiune si interesul au avut totusi trecere :). Si cred ca si “Ambramburica” aia de la tv i-a inspirat.

  • Stefania/ 04.05.2018Reply

    Buna Dana,

    Pentru alveolele goale, unde nu s-au mai replantat copacii trebuie sa te adresezi ADP Sector 2 si sa ceri inlocuirea lor. Sunt obligati sa o faca in urma adoptarii unui proiect de Hotarare de Consiliu Local in 2016, la initiativa consilierilor locali USR din Sectorul 2. Aici poti face sesizarea electronic (https://adp2-bucuresti.ro/arbori.html). Pentru arborii pe care ii distrug cu gratie, ma bucur sincer ca ai luat atitudine. Asa ar trebui sa facem toti, fara exceptie, pana se vor opri din macel! Ar fi bine sa sesizezi si Primaria Sectorului 2 in aceasta privinta.

  • Laurentiu/ 04.05.2018Reply

    Sunt alaturi de tine! Si la propriu si la figurat. Chiar putem face un lant uman, de ce nu?

  • Adrian/ 04.05.2018Reply

    Draga Dana, sper ca poti accepta si opinii diferite de ale tale….dar toata povestea asta cu “hai sa salvam copacul din fata casei” este cumva din ciclul “suntem in Romania deci ne pricem la toate”. Stim ce trebuie taiat, cand trebuie taiat, ce plantam si tot asa…si asta in conditiile in care un aviz de defisare este intocmit de un horticultor, adica un om care chiar a facut niste ani de scoala pe tema asta si are niste criterii in baza caruia decide o defisare. Acum stiu ca noi romanii ne emotionam repede pe subiecte d’asta, dar totusi pentru ca suntem in tara lui “merge si asa” ma gandesc ca in loc de emotie, poate ca n-ar fi rau sa-i lasam pe cei care chiar sunt de specialitate sa-si faca treaba si daca este sa iesim in strada s-o facem pentru ca NU si-au facut treaba. Nu ma pricep la pomi (sunt economist), dar am 9 pomi in curte, si cand ma uit la fotografia cu pomul respectiv nu-mi pare prea sanatos, si hai sa fim sincer nici a pom nu mai arata. Ma gandesc insa la un aspect ceva mai sinistru (si imi doresc sa nu se ajunga acolo)…daca acel pom la un moment dat o sa cada peste un om (cum s-a mai intamplat din nefericire in Bucuresti si prin tara), oare ce o sa mai scrii la momentul respectiv ?….oare vei putea traii stiind ca ai contribuit la eveniment ?(evident nu astept raspuns la un astfel de scenariu). Ca sa intelegi ca realitatea depaseste propria perceptie si experienta personala, exista si reversul cazului tau… cand “smecherul” nu putea sa-si bage X6-ul in curte si a cerut defisarea a doi pomi la bulevard. Erau in dreptul portii si nu putea sa ia curba bine la intrare si iubita ii zgariase masina. Cand a venit omul de la primarie si i-a spus clar ca nu emite aviz pentru asa ceva, a plecat scuipat si aproape batut, asta pentru ca si-a facut meseria. Dana, oricat de incapabili/ rau voitori sunt o parte dintre functionarii publici (caci n-as acuza in bloc), tot sunt mai calificati decat noi cand decid unele lucruri iar in cazul de fata cu toata antipatia pe care probabil o voi starni …inclin sa le dau dreptate. Si daca tot sunt la capitolul “dreptate”…. iti dau dreptate la partea cu plantatul in compensare si acolo ai toata sustinerea mea…acolo trebuie sa ne uitam ….ca se intampla. Personal cred ca pomul ala “nu mai are viata in el” (cum zicea bunica’miu) si poate chiar ar trebui taiat, dar m-as asigura ca cei 6 in loc sunt plantati, caci atunci, poate si copilul tau si fetita mea ar avea aer un pic mai curat in viitor.(bine aici ar fi prioritar sa scapam de rablele din Germania inainte sa apuce copacii sa creasca) Acum ce sa-ti doresc …aer senin si toate cele bune !

    • Dana/ 05.05.2018Reply

      Perfect de acord cu ce spui. Am cerut o reevaluare, iar daca se constata ca “nu mai are viata in el”, am scris ca “evident nu ma opun”. Daaaaar, ce sa vezi, ieri a venit inspectorul, cu cererea mea in brate, si a ajuns la concluzia ca de fapt copacul e bun! Ca nu trebuie taiat! Ca ultima oara cand l-a vazut nu mai avea crengi si ca a presupus ca are o scorbura in partea superioara. Poate ca in cazul de fata, “smecherul” de care pomenesti si-ar fi atins scopul. Stii ca exista si astfel de situatii, asa cum exista si situatiile fericite pomenite de tine. Pe rationamentul tau, la noi in Romania se considera ca bordurile nu sunt bune, ca sa se cumpere altele de unde trebuie si tot asa… Deci, din pacate, ne-am ars de multe ori si ne-am pierdut increderea ca cei care au functia, au scoala, au puterea isi fac mereu bine treaba. Puteam pe de alta parte sa ne inselam. Doar ca pur si simplu am sesizat ca ceva e in neregula, ca ce scrie pe aviz nu se pupa cu realitatea. Putea sa fie o chestiune de perceptie, de aceea nu m-am pronuntat ca “sigur e bun domne’ copacul”, mai ales ca nu am abilitatea sa o fac. Desigur, stiu ca un copac trebuie toaletat constant, in perioada care trebuie si de persoane abilitate sa o faca, pentru a se evita accidentele mentionate. Dar nu trebuie taiat de tot daca el – iata – e inca un copac viu! Am fost foarte fericita ieri cand m-a sunat Radu sa imi spuna ca am salvat copacul. Astept in continuare o foaie oficiala care sa anunte asta, dar si replantarea copacilor in alveole – caci practic copacul de la nr 36 a fost doar scanteia care a aprins focul. Daca se constata la reevaluare ca trebuie sa il defriseze, macar stiam ca vor lua in calcul replantarea altuia, asa cum e legea. Dar acum el nu mai trebuie taiat, pentru ca inspectoarea – foarte amabila si foarte prompta, a ajuns la concluzia ca s-a pripit data trecuta, si a promis ca va face demersuri urgente pentru replantarea celor lipsa. Sa vedem…

  • Mihaela/ 05.05.2018Reply

    Este important sa ceri un numar de inregistrare la orice cerere faci catre primarie. Altfel, problema nu exista. Nu am inteles din articol daca ti s-a dat unul.

    • Dana/ 05.05.2018Reply

      Da, am unul.

  • Mariana/ 05.05.2018Reply

    https://www.pmb.ro/institutii/primaria/directii/directia_mediu/avize_arbori_in_consultare/avize_arbori_in_consultare_ahiva_2017/sector_2_20170407.pdf
    Aici am gasit postata fotografia copacului, la data la care inspectorul l-a inventariat in teren,
    Se poate vedea limpede ca are o bucata de trunchi rupta/franta in partea superioara, lucru care banuiesc ca are o cauza fizica, nu are cum sa se intample pur si simplu. Cineva semnala intr-un comentariu anterior ca o bucata rupta din acest arbore ar fi avariat in anii anteriori o masina, daca e adevarat, probabil e chiar acea bucata care lipseste din trunchiul copacului. Parerea mea de nespecialist, dar de bun simt, este ca inspectorul nu poate fi condamnat/blamat de nici un fel, dupa poza pare ca a judecat extrem de pertinent, necomitand un abuz.
    In alta ordine de idei, cautand pe site-ul primariei, am constatat ca aceste avize, inainte de a fi eliberate se pun intr-un fel de consultare publica, un numar de zile, lucru de apreciat, dupa mine, denota transparenta.
    Ar fi interesat de aflat, a avut cineva vreodata, obiectii, sesizari, reclamatii pe un aviz, in etapa in care el se afla in consultare publica?
    Deci, e de reflectat, inainte de a arunca cu pietre si-a mobiliza oamenii ptr o cauza sau alta.
    Cat priveste alveolele, toata sustinerea, in mod obligatoriu trebuie plantati alti arbori care sa cresca la fel de mari si frumosi ca cei de dinaintea lor!
    in rest, sa auzim numai de bine!

    • Dana/ 05.05.2018Reply

      Copacul s-a rupt la un moment dat, asta stiam si noi. De ce? Poate pentru ca nu a fost toaletat la timp, nu stiu exact. Asta s-ar putea intampla si pe viitor, lui sau oricarui alt copac, daca nu sunt ingrijiti corespunzator. Dar acesta e doar rupt in partea de sus, nu are scorbura, are coronament, drept urmare inspectoarea cu care am vorbit si azi la telefon mi-a spus ca nu exista motive sa il taie. Eu am mobilizat oamenii nu sa imi salveze copacul de la nr 36 🙂 (pentru care facusem oricum o cerere de reevaluare, deci maximul care se putea obtine), ci sa ceara sa se planteze copaci in alveolele lipsa. Asadar, desi copacul a fost salavat, cauza principala a acestui demers nu a fost inca implinita. Mi s-a promis ca se vor planta la toamna cei lipsa. Pana atunci, incurajez pe toata lumea sa faca ceea ce am facut si eu, adica plangere pentru cei lipsa, dar si poza folosind “#copaciidepestradamea” cu tot cu numele si nr strazii, ca sa ii adunam intr-un loc pe toti. Corect? Daca si tu crezi in cauza asta, te rog sa iei initiativa 🙂 Multumesc pentru sustinere.

    • mg/ 08.05.2018Reply

      Mariana, copacul respectiv, ca si altele de altfel, trebuiesc insemnate in momentul in care se intocmeste avizul, cu un fel de vopsea-rosu, albastru etc, in functie de concluzia din aviz, pentru nu stiu cate zile, tocmai pentru cei care vor sa faca o contestatie sau ceva asemanator sa stie spre ce este propus subiectul. Nu putem noi sa stam sa deschidem site urile administratiilor locale zilnic, ca sa ii urmarim pe ei. Daca era insemnat, verificam pe site si stiam ce avem de facut mai departe. Fiecare trebuie sa-si faca treaba, si aici avem mult de lucrat. Iata ca, in cazul acesta cineva “avizat” s-a inselat si nu a luat o decizie corecta, cineva care nu va fi nici macar avertizat si va face in continuare la fel. O mare parte din acesti inspectori au ajuns in posturile astea stim noi cum. Sa fim realisti!

  • Micheline/ 05.05.2018Reply

    Cand vor mai veni sa taie copacul, roaga-i sa scoata si buturuga cu tot cu radacina. Apoi… planteaza tu alt copac, cumparat de la o pepiniera. Eu asa am facut….

    • Dana/ 05.05.2018Reply

      Mi-au zis ca nu ei scot buturuga, ci alta echipa, care trebuie sa vina separat dupa. Asta pentru ceilalti taiati. Legat de ce pui in loc, nu e chiar asa de simplu. Ca noi voiam sa punem un tei, de exemplu, iar inspectoarea a zis ca trebuie pus acelasi sortiment, ca de exemplu teiul dezvolta altfel de radacini, mai masive. In plus, ideea e ca exista un buget alocat special pentru asta.

  • Ma/ 06.05.2018Reply

    La fel sunt în Drumul Taberei, au taiat cu motivatia metrou, Sunt fara de metrou cioturi la dreapta Agentiei de taxe si impozite la Orizont Dr Taberei. Pe strada Marcu Mihaela Ruxandra la numarul 5, sunt taiati de mult.intre blocuri.. Comunismul se vede in aceleasi echipe. de 3 decenii de impliniri mărete…N.Labiș scria: Fiii P-ăsării cu C-lonț de R-ubin… ăștia sunt, fiii, nepoții PCR

  • Gabriel/ 06.05.2018Reply

    Din pacate asta e romania……domnisoara a trait probabil,in zona lor de confort si civilizatie,pina cand,inevitabil trebuie sa te conftunti cu probleme prostesti din romania…….stai sa vezi cand o vedea ce e in spitale……sau cand niste tuciuri o sa o ia la misto pe strada…….

    • Dana/ 06.05.2018Reply

      Despre mine vorbesti? Stiu foarte bine ce e si in spitale si ca problemele nu se opresc la #copaciidepestradamea. Nu am trait in alta lume pana acum. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa inchidem ochii si sa ne resemnam. Problema copacilor nu intra la categoria “probleme prostesti din Romania”. Exprimarea ta e dificila si poate nu am inteles corect intentia mesajului. Si te rog fara mesaje rasiste pe pagina mea.

  • Elena/ 07.05.2018Reply

    Locuiesc pe B-dul Tineretului, sector 4 unde se masacreaza copacii in continuu. Am scris Primariei capitalei si Primariei sectorului 4, dar fara nici un rezultat fiindca masacrul arborilor continua.
    Bucuresti-ul este supranumit orasul cancerului fiindca poluarea a atins cote inimaginabile. depasind cu mult norma Europeana.
    In Bucuresti in fiecare an mor 8000 oameni bolnavi de cancer si alti 10000 se imbolnavesc de cancer, unul din motive fiind poluarea.

    Masacrarea copacilor = imbolnavirea copiilor, cei mai afectati de poluare.

    In ultimii ani de cind PSD-ul a cucerit capitala, masacrarea copacilor a luat amploare.

    Oamenii trebuie constientizati ca cel mai mare pericol al defrisarii il reprezinta sanatatea famiilor lor si mai ales a copiilor.

    Multi isi protejeaza masina, in loc sa-si protejeze copilul. Pentru ca un copac sa curate aerul trebuie sa aiba o inaltime de 10-20 m cel putin si o coroana bogata.

  • Alina/ 09.05.2018Reply

    Ce bine ar fi daca fiecare persoana si-ar folosi popularitatea pe care o are pentru a schimba cat de putin drumul acestei tari. Si ma refer atat la persoanele publice care se pare ca se fac auzite mai repede, dar si la cei care au o audienta crescuta pe conturile de socializare. Ar fi bine sa trecem de faza maimutarelilor uneori si sa devenim seriosi atunci cand situatia o impune. Avem oameni imputerniciti care sa se ocupe de administratie, e adevarat, nu e datoria mea, a ta sau a vecinului care e medic. Am auzit asta de nenumarate ori. Dar hai sa schimbam mentalitatea asta comoda.

    • Dana/ 09.05.2018Reply

      Just.

Post A Reply to Iulia Cancel Reply