Custom Menu

Latest From Our Blog

Cum merge Diversificarea la noi

Cum merge Diversificarea la noi

Slide9

Am avut noroc sa il pot alapta pe Vlad exclusiv la san pana la 6 luni, exceptand primele saptamani cand ii dadeam uneori completare (stiti intreaga epopee…). Dar de pe la o luna, lactatia s-a reglat si am putut sa il alaptez pana la 6 luni, fara completare, iar el sa creasca frumos si sanatos. Daca stau sa imi aduc aminte primele saptamani…in mod sigur nu imi imaginam asa o evolutie buna a situatiei. Zilele trecute vorbeam si cu pediatra lui Vlad, ca dupa startul greoi, faptul ca mai alaptez chiar si acum, la aproape 8 luni, este o surpriza foarte placuta. Sa ne intelegem, am fost mereu cumva la limita cu laptele (nu aveam niciodata de ajuns cat sa pot sa si stochez), dar important a fost ca pana la 6 luni, dupa toate standardele, am avut totusi de ajuns cat Vlad sa creasca in ritmul normal si sa nu  fiu nevoita sa incep diversificarea mai repede.

Stiu si acum data la care i-am dat lui Vlad prima masa – adica primele lingurite de piure de legume: 28 august. Chiar cu cateva zile inainte sa implineasca 6 luni. Urma sa plecam in vacanta, asa ca am apelat la pediatra sa ne dea ok-ul pentru diversificare si sa putem incepem schema inca dinainte de a pleca din tara (am plecat pe 2 septembrie daca imi aduc bine aminte).

In afara de san si formula, pana la varsta de 6 luni, mai gustase in viata lui doar cateva siropuri (pentru colici, probiotice si impotriva febrei), dar si cateva lingurite de suc de mere si suc de para (suc, nu piure), care aveau rol de laxativ natural, dar asta dupa 5 luni jumate. Nu se stie de ce, dar brusc de pe la 5 luni incepuse sa aiba probleme cu tranzitul si incercam de fiecare data cu supozitoare cu glicerina si probiotice sa reglam problema. Pana la urma, aceste lingurite de suc de fructe timp de cateva zile au fost Solutia potrivita pentru ca tranzitul intestinal sa revina la normal. Atunci le-am oprit (ca era cat pe ce sa trecem in partea cealalta), ramanand din nou doar pe san. Acele lingurite nu erau din schema diversificarii (pe care pediatra isi dorea sa o inceapa cu legume, nu cu fructe), ci erau doar un inlocuitor natural temporar al altor medicamente pentru constipatie.

Slide1 Slide2 Slide3

 

Iar Marea Diversificare a inceput asadar pe 28 august, intr-o joi, pe la ora 2. Avem si poze, normal! Eram foarte emotionata ca baietelul meu a crescut si vedeam diversifiacarea ca pe un prim pas spre independenta. Poate ca o sa va sune tare ridicol ce o sa va spun acum, dar totusi o sa va fac aceasta marturisire, mai ales ca voi ma cunoasteti deja destul de bine. Ideea e ca de fiecare data cand Vlad trece intr-o noua etapa – cum a fost cea de la 6 luni odata cu diversificare – sau cand i-a crescut primul dinte etc, fireste ca ma bucur de evolutia lui intr-un ritm normal si sanatos, dar pe de alta parte mi-l imaginez direct la gradinita, apoi la scoala si intr-un final iesind din casa mea cu o valiza in mana ca sa se mute cu iubita! Nu radeti, dar mereu am acest scenariu care se termina cu mine…abandonata. Exagerez, normal, dar acolo in sufletul meu e un Uraaa! (de la “Doamne ce ai crescut!”) si un Awwww…(de la “Ai crescut si simt ca in curand nu vei mai avea nevoie de mine”). Si sa ne intelegem, eu vreau ca Vlad sa fie independent si il cresc in consecinta. Nu cred ca il cocolesesc peste masura (daca exista vreo masura pentru asta), il iau peste tot cu mine ca sa fie sociabil, am planuri sa il trimit de cat mai devreme in tabere sau alte excursii in care sa se descurce singur… Nu as vrea sa fie mamos. Deci, cu alte cuvinte, imi infranez pe cat posibil aceste porniri posesivo-exagerato-dependento-materne. Sau aveti voi un nume mai bun? Macar sa-mi spuneti daca si voi, cele care ati trecut de pasul primei lingurite de piure de legume, v-ati gandit ca “Gataaaa, nu mai ai nevoie de san, iti place piureul de legumeee???!!!”. Iar cand i-a iesit primul dinte, glumeam spunandu-I “Azi iti iese primul dintre, maine primul cos, poimaine primul fir de par in barba si gata! Ai plecat de acasa!” E clar, a luat-o pe drumul asta! Nu mai e cale de intoarcere.

Acum inchidem aceasta paranteza, si cu bucurie va anunt ca diversificarea merge de minune la noi. Am un copil de nota 20. Nu pot sa spun ca ii place neaparat gustul (sau poate consistenta) mancarii – caci la prima lingurita (chiar si dupa aproape 2 luni) invariabil se stramba nesatisfacut, dar, pentru ca mami i-o da, o mananca fara sa lase niciun rest in farfurie. Ce pot sa cer mai mult?!

O sa va las la final schema detaliata pe care am mers noi, la recomandarea medicului, doar pentru ca ati insistat cu intrebari pe acest subiect. Dar totusi cel mai bine e sa tineti cont de medicul vostru si sa-i urmati sfaturile, caci e mai in masura sa va ajute decat alt site sau blog.

In mare noi am inceput cu morcovi si radacinoase, apoi am adaugat carnea de pui si treptat tot mai multe legume. Sunt o multime de pareri (poate la fel de multe ca la alaptare), asa ca de-aia zic sa va tineti de una si buna! Si eu citisem ca altii incep cu avocado, doar ca pediatra mi-a dat un raspuns care mi s-a parut just: “Cu avocado…mai mult in America. Prefer legumele neaose, care nu au stat cine stie cum si cat timp pe vapor.” Apoi incep discutiile legate de E-uri, hormoni, pesticide etc. Eu imi iau legumele doar de la supermarket – am ajuns sa am mai mare incredere in legumele de acolo decat in cele de la tarani pe care nu-i cunosc. De exemplu, de la Gusturi Romanesti cumpar morcovi si rosii. Iar cu carnea de pui, discutiile sunt si mai complicate. Sunt mame care aleg sa nu le dea carne deloc micutilor. Eu nu sunt de acord cu asta. Cred ca are nevoie si de proteina animala un copil. Si cumva e logic ca atunci cand renunti la o masa de san pentru a o inlocui cu o alta masa, aceasta trebuie sa contina atatea grame din tot ce ii revenea din laptele tau sau formula, deci inclusiv proteine, pe care si le va lua din carne. Noi am inceput cu pui, iar de la 7 luni jumate am primit ok-ul si pentru curcan sau vita. Am luat de fiecare data carne de pui pe care e scris fara Conservanti, exemplu Coco Rico. Nu am o sursa de la tara de incredere, de unde sa imi iau de fiecare data aceste alimente. Urmeaza sa testez o recomandare primita de la o buna prietena, care a gasit niste crescatori pe Facebook – ca deh, asta e lumea in care traim!

La inceput masa dura foarte mult, nu pentru ca manca Vlad prea incet, ci pentru ca fierbeam de ma plictiseam legumele. Se intampla sa se si enerveze micutul de foame pana cand ajungeau ele sa fie gata si sa te tii atunci masa cu lacrimi. Pediatra imi recomandase sa fierb cate 500 grame legume (o sa vedeti mai jos ce cantitati si ce fel), din care imi ieseau 3 mese. Una pentru ziua cu pricina, 2 la frigider pentru zilele urmatoare. Fierberea legumelor dura cel putin o ora si jumatate, chiar 2, pana cand am inceput sa folosesc aparatul de gatit cu aburi si blender din imagine. Mare inventie steamerul! Cred ca dintre toate aparatele pe care le-am cumparat pana acum pentru bebe, niciunul nu mi se pare la fel de util ca acesta. Legumele se fierb la aburi in maxim 20 de minute, apoi intorci recipientul si il setezi in pozitia de blender si in 10 secunde ai piureul gata. In carticica lui sunt scrise mai multe retete si am observat ca ei recomanda sa pui carnea si legumele impreuna, deodata, dar eu am ramas pe varianta clasica cu carnea. Adica in timp ce fierb la aburi legumele (adica in cele 15 -20 de minute la steamer), pun pe foc carnea, ca sa pot sa-i arunc apa. Si dupa ce e fiarta carnea o amestec tot la acelasi blender. Oricum, dincolo de faptul ca e mai rapid asa, e mai simplu, mancarea are intotdeauna consistenta potrivita, fara sa mai faci pe chimista cu completari de zeama/supa clara, si e mai sanatos, caci nu mai pierzi din vitaminele legumelor, care sigur ramaneau in supa clara/zeama pe care nu o foloseam in intregime, ca sa nu fie prea lichida masa.

 

Slide4 Slide5

 

Cand am plecat in Istanbul, am cautat special cazare cu bucatarie, caci gateam in varianta traditionala, la aragaz. Si oricum aveam un blender cu noi, din acela clasic, fara steamer. Caci asa e in primele vacante, pleci cu toata casa. Cu timpul te prinzi ce iti trebuie cu adevarat si la ce poti sa renunti sau ce solutii mai practice exista. Asa ca recent, cand am plecat in Constanta sau in vacanta in judetul Buzau, ne-am luat aparatul de la Philips Avent cu noi si am pregatit masa lui Vlad in camera noastra, nemaiavand nevoie de nimic altceva in afara de o priza si un cutit de curatat si taiat legume.

Din pacate in ultimele zile am fost raciti, asa ca am amanat introducerea mesei de fructe, dar o vom face cat de curand. Sa vedem cum va reactiona la mar copt cu cereale pentru inceput. Eu sunt aproape convinsa ca va manca fara probleme. Seamana cu mine, mananca mult si nu pare sa se ingrase peste masura. La 7 luni jumate avea 7 kg jumate (avand in vedere ca s-a nascut cu aproape 3). Laptele de san incepe sa scada tot mai mult in cantitate, iar seara, uneori, se satura mai greu…Totusi, eu mi-as dori sa il mai pot alapta pana la 1 an. Sunt oricum foarte multumita de cat am putut alapta pana acum.  De intarcat (ooff…greu cuvant) nu cred ca va fi foarte complicat in cazul nostru, pentru ca pare ca ii place sa manance orice. Dar hai ca mai e pana atunci!

Slide6Slide8

 

Va las mai jos schema data de pediatra, pe care am inceput noi diversificarea, cand aveam 7 mese de san pe zi. Am inlocuit mai intai masa care pica in intervalul orar 13:00 si 15:00, ramanand cu 6 mese de san pe zi (care au devenit doar 5 usor-usor, pentru ca si-a mai spatiat singur mesele de san de cand cu inceperea diversificarii):

–          500 grame legume: 1/2 morcovi  (+ dupa cateva zile si dovlecel) si ½ radacinoase (pastarnac, patrunjel radacina si telina – mai putina cea din urma la inceput) fierte si date la blender, din care poti pastra la frigider pentru inca maxim 2 zile

–          Ziua 1 – 3:  30 ml supa (piure – daca accepta consistenta bebe chiar de la inceput) + completare san

–          Ziua 4 – 6: 60 ml supa + completare san

–          Ziua 7 – 10: 90 ml supa + completare san

–          Ziua 11 – 14: 120 ml supa + completare san

–          Ziua 15 – introducem carnea de pui (piept de pui) si se renunta din acel moment la completarea de san – adica bebe sa faca o pauza de minim 2 ore dupa masa (hai si 1 ora jumate, daca e complet nemultumit)

–          Ziua 15 – 20: 120 ml supa/piure legume + ½ lingurita pasta de carne (10-15 grame)

–          Ziua 21 – 26: 120 ml supa + 1 lingurita pasta de carne

–          Ziua 27 – 31: 120 ml supa + 1 lingurita si jumatate carne (si tot de aici poti incepe rosia si ceapa, dar numai cu acordul medicului si in cantitatile recomandate de el la inceput, caci sunt mai acide)

–          Ziua 32 – 120 ml supa + 2 lingurite cu varf pasta de carne, adica 50 grame pasta carne.

–          Ziua 36 – + ulei masline/germeni de porumb 10 picaturi/portie

Asta a fost prima schema. Apoi, pentru ca nu am avut deloc probleme, de la 7 luni jumate ne-a spus ca putem sa introducem treptat si carne de curcan sau vita, dar si alte legume: brocoli, conopida, fasole verde, spanac). Asta e deja alta poveste, pe care tocmai ce o experimentam…Si tot zilele acestea (dupa ce ne trece complet raceala si terminam cu tratamentul) incepem si inlocuirea mesei de san de la ora 9 -10 cu o masa de fructe. Alta schema, alte reguli!

Slide9

 

Va urez succes de pe acum celor care nu ati ajuns sa faceti acest pas important in viata voastra! Sa aveti bebelusi sanatosi!

P.S.: Am scris enorm. Asa sunt mamele si subiectele din zona de Parenting…

97Comments
  • Ioana Marin/ 18.10.2014Reply

    Wow Dana, postarea ta vine la fix. Baietelul meu are aproape 3 luni si chiar ma ga deam daca la 6 luni pot incepe diversificarea cu avocado.
    Din ce ne spui, practic Vladut a luat in medie pe luna ~ 650 grame. Eu nu ii inteleg pe pediatrii astia: cel mic al meu a luat ( fiind alaptat la san ) 700 grame din luna 1 pana in luna 2, iar pediatrul insista sa ii dau completare, el eliminand treptat mass de noapte si avand in 24 de h doar 7 mese de lapte

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Creste diferit, in primele luni creste mai mult. Vlad lua minimum 750 gr la inceput, chiar si 1 kg. De la 4 luni va creste mai putin. Si conteaza cred si cu cat a inceput.

      • dana/ 21.10.2014Reply

        teoretic un copil creste sanatos dak in primele luni ia in greutate cate 150 gr pe saptamana

  • Elena/ 18.10.2014Reply

    Bună, Dana!

    Da… Și la noi a fost destul de ușor
    Tot cu supa și piure de legume, însă nu i-am dat pui. Numai curcan și vita. Pui i-am dat numai din cel deja pasat, de la Hipp. Și acum am început și cu pește -prima încercare tot din acela la borcanas, special pentru bebei. Filip e cu 10 zile mai mic decât Vlad al tău, și e tot un mâncau…

  • Raluca/ 18.10.2014Reply

    Baietelul meu are deja un an, deci am trecut de “nebunia” diversificarii. Ideea e ca si eu am folosit (si inca il folosesc cu succes, chiar daca nu zilnic, pentru ca nu mai mananca totul pasat sau pregatit la aburi) aparatul de la Philips Avent, pe care il consider, de altfel, cea mai buna investitie de pana acum. L-am luat cu noi in toate calatoriile. Chiar e foarte util. Succes in continuare cu diversificarea. Si stai linistita, o sa-i placa si fructele. Noi am avut cam aceeasi schema de diversificare: mai intai legume si apoi fructe.

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Cica e mai bine asa pentru ca altfel, daca incepi cu dulcele, se invata asa si nu mai mananca usor legume.

      • Raluca/ 18.10.2014Reply

        Da, asa ne-a spus si noua pediatra. Si nici noi nu am avut probleme cu diversificarea. Andrei a mancat mereu bine si acum e un copil mancacios, deci, zic eu, e o schema buna. Si apropo de sentimentele pe care le-ai avut cand a inceput sa manance sau cand i-a dat primul dinte, abia astept sa vad ce spui cand o incepe sa mearga 🙂 Sa vezi atunci!

        • Sabina/ 19.10.2014Reply

          Eu la baiatul meu am inceput diversificare cu fructe si nu le-a agreat asa tare cum o facea cu ciorba sau supa….deci depinde si de copil. Eu l-am alaptat pana la un an jumate iar acum are aproape 3 si inca e mare fan ciorbe/supe…nu ne lipsesc niciodata din frigider.

          • Raluca/ 19.10.2014

            Categoric tine in primul rand de copil. Nu spun ca felul in care am facut eu diversificarea este ideal, doar ca noua ni s-a potrivit. Una peste alta, cred ca trebuie sa ne bucuram ca avem copii mancaciosi, dar mai ales sanatosi.

          • Irina/ 20.10.2014

            Problema e ca nu stii, in momentul in care te apuci de diversificare, ce ii place si ce nu ii place copilului tau. Si eu am primit atunci recomandarea de a incepe cu legume, si de a introduce fructele mai tarziu, tocmai pentru ca sunt dulci. Fiica-mea mananca acum de toate, Slava Domnului!

  • baesu luminita/ 18.10.2014Reply

    LUCA al meu face azi 8luni si ma bucur sa vad ca am adoptat cam aceeasi deversificare chiar daca noi nu lucuim in tara…eu cumpar fructe precum avocado papaya si mango pe care scrie, pe o eticheta mica ca sunt transportate “par avion”…si apoi combinatia avocado -papaya e o bunatate…sper sa incerci pt ca au proprietati pe care nu le gasesti in alte fructe..si Luca e la fel de mancau)) la multi ani pt Luca al tau si Sf Luca sa il vegheze mereu…multumim pt postare frumoasa. .ai un har de povestitor))

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Daaa!!! La multi ani de Sf. Luca! Si noi il sarbatorim azi. Ca sa fiu cinstita, o citioare a blogului mi-a amintit ca azi e Sf. Luca, caci a lasat un mesaj la concursul cu voucherul pentru Grace Couture Cakes. Asa ca azi de diminieata am mers sa luam tortul si in cateva ore vin nasii si fratii mei ca sa sarbatorim 🙂

  • Ioana Marin/ 18.10.2014Reply

    Dana, nu merg hyperlink-urile cu recomandarile tale: steamer si blender. Le poti re-posta? Multumesc

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Bine ca mi-ai zis, acum rezolv problema.

  • Diana/ 18.10.2014Reply

    Buna Dana,

    Iti citesc pe nerăsuflate articolele de parenting, ținând cont ca fetita mea, Carina, are 4 luni si jumătate acum. Practic, fiecare postare anticipează urmatoarea etapa in dezvoltarea micuței noastre si îmi confirma ca voi lua deciziile potrivite. Si eu, la fel ca tine, îmi doresc ca pana la 6 luni sa-mi alăptez fetita exclusiv la san (pana acum am reusit :)) si astept si eu cu emoție perioada de diversificare. Iti multumesc mult pentru ca ne inspiri si pentru ca ne ajuti sa ne reamintim cu placere de fiecare etapa prin care am trecut si noi cu aceleași emotii sincere! Pupici amândurora! 😉

  • Ileana/ 18.10.2014Reply

    Si noi am facut aproximativ aceeasi schema de diversificare :-). Inca nu am ajuns la carnita,urmeaza sapt.viitoare! P.S : cantarul tau de bucatarie este marca Well marca proprie Vitacom,firma unde am lucrat eu pana ce am intrat in concediu de maternitate! 🙂 🙂
    Sanatate multa ….si imbratisari 🙂

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      L-am primit cadou de la tata, înseamnă și mai mult pentru mine.

  • Ade/ 18.10.2014Reply

    Din câte știu nu se introduce carnea înaintea fructelor . Noi am început cu legumele , la aproape o luna am introdus fructele și de la 7 luni am început sa introduc carnea și gălbenușurile de ou. Toate urmărind regula de 3 zile pentru a vedea dacă face alergie la un aliment nou introdus. Noi am început în jur de 5 luni și o săptămână ca piticul dădea semne ca ar fi pregătit în rest fiind alaptat la cerere. Ca aparatura folosesc un babycook de la beaba pe care l-am și luat cu noi în vacanta și încă unul mai mare pentru când începem sa creștem cantitățile tor special bebe nutribaby de la babymoov. Le ador pe amândouă . Avem și noi setul de castronase de la Avent și lingurițele , dar pentru început folosim unele din silicon moi de la tommee tippee. Canuta preferam cea cu pai de la Avent pe care a acceptat-o imediat de la începutul diversificării. Alimentele pentru bebe le cumpar aproape numai din magazinele speciale bio sau am o piață în cartier în care avem și producători cu apelație bio.
    În curând facem 8 luni ( Btw este născut pe 3 martie 😀 ) și ne pregătim de introdus cina și după gustările intre mese cu iaurt , brânză. …Câte bordeie atâtea obiceiuri :)))

  • Ade/ 18.10.2014Reply

    Si altceva 50 de grame de carne este enorm pentru vârsta lui . Pediatru nostru ne-am spus sa îi dam în jur de 10 grame . Porția zilnica a unui adult ar trebui sa nu depășească 100 grame .

  • mavy/ 18.10.2014Reply

    Eu am început diversificarea de la 5 luni și nu din cauza ca nu mai am sân, ci pt că așa mi-a recomandat pediatra…Eu nu masor cantitățile, doar îi dau până îmi împinge lingurița, atunci știu ca nu mai vrea…de foarte puține ori i-am dat și sân după mâncare

  • lavinia/ 18.10.2014Reply

    Bună Dana!Te apreciez f mult,esti f sociabila!Suntem de aceeași vârstă!Bebe Albert face luni 6 lunite si am inceput încet încet si noi cu diversificarea…in afara de asta,il alaptez…pana acum a mancat crema de legume(morcov,dovlecel,cartof,boniato(e un cartof dulce,nu știu cum ii zice in romaneste),radacinoase).la inceput pe rand,apoi amestecate…suc de morcovi,mar…banana cu cereale,simpla,avogado,cereale(i le fac cu apa)…ii dau cateva lingurițe…de o sapt a început sa pape un pic mai mult!Spor la treaba in continuare,te îmbrățișez cu drag din Barcelona!

  • Paula/ 18.10.2014Reply

    Buna, Dana! Poți scrie numele pediatrului? Foarte bun articolul pentru viitor, aparatul Philips Avent il am deja, dar nu știam cat de folositor este!

  • Cosmina/ 18.10.2014Reply

    Stau si citesc..si exact…cate bordeie atatea obiceie…si noi avem 7luni jumate (7martie) dar avem o cu totul alta schema.si asa stiu si eu ca nu se introduce carnea inaintea fructelor si legumelor..dar important e ca micutii nostrii sunt sanatosi!!!multa bafta in continuare cu diversificarea

  • Gabriela/ 18.10.2014Reply

    Ma bucur sa citesc aceasta postare, eu fiind una din cititoarele interesate de diversificare. Fetita mea are la 8 luni 7 kg (a pornit de la 2,530 la nastere) si pediatra tot imi zice ca e prea slaba. Ea arata foarte bine si este energica si vesela. A fost alaptata exclusiv pana la 6 luni cand am inceput diversificarea si este alaptata si in prezent. Vad ca nici Vlad nu cantareste cu mult mai mult ca fetita mea si arata si el minunat si e un zambaret. In ceea ce priveste intarcarea parerea mea este ca o sa ne fie mai greu noua, mamicilor, sa vedem ca se desprind usor de noi si devin independenti decat lor. Eu sper sa trec usor peste acest pas pt ca pitica mea refuza biberonul si orice tip de formula.

  • Andreea/ 18.10.2014Reply

    Avem acelasi aparat Phillips Avent. L-am folosit de la un 6 luni pana la un an, cand s-a gandit el ca e timpul sa ne cam luam la revedere: steamerul nu mai merge. L-am dus intr-un service Phillips si acolo ne-au spus ca trebuie sa il returnam la magazin si primim altul nou in loc. Nu se repara, este de unica folosinta. Si cum noi l-am luat de pe amazon.uk…mai du-l inapoi. Sta acum abandonat pe la mansarda, nu am idee ce sa fac cu el.
    Zgatia oricum de acum mananca ce mancam si noi, putem folosi si blenderul mare…insa despartirea asta a fost cam abrupta pentru mine :-)) Este intr-adevar minunat in calatorii. L-am luat peste tot cu noi…

  • LILI/ 18.10.2014Reply

    Foarte bun si frumos scris articolul, si ma bucur ca sustii consumul variat, inclusiv de carne. Pupici lui Vlad

  • Roxana/ 18.10.2014Reply

    Felicitari Dana pentru un bebe asa mancacios 🙂 Al meu ( mai mic cu 10 zile decat Vlad) nu este asa mancacios, noi ne chinuim cu masa de pranz. Am inceput si eu diverisificarea tot la 6 luni (alaptat exclusiv la san pana la 6 luni) si nici pana acum nu am reusit sa-i inlocuiesc complet masa de pranz 🙁 Nu-i place mai nimic! Si am incercat mult..ufff greu greu

    Tu de cand ai inceput sa nu-i mai dai pasat fin fin?

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Ii dau pasat fin in continuare 🙂 Doar ca nu mai e supa, ci e piure mai gros. Dar sa stii ca nici lui nu ii place prima lingurita, de fiecare data se stramba. La o masa de curand a asistat si pediatra si cand a vazut reactia lui dupa prima lingurita, in care arata in mod evident ca nu ii place, a bufnit-o rasul. Apoi, de la a doua, incepe sa manance fara probleme, pe principiul daca mami imi da, inseamna ca trebuie sa fie bun 🙂 Asa ca intr-un final pediatra a ramas super surprinsa de cat de bine a mers masa 🙂

      • Roxana/ 19.10.2014Reply

        Mi se paruse in poza cu castronelul ca este pasat asa…mai cu furculita :)) dar cred ca se vede asa din cauza puiului. Noi nici macar la pui nu am ajuns, refuza orice :((
        Eh..o manca el cand o vrea, nu pot si nu vreau sa-l fortez 🙂 Succes cu a doua masa de fructe! Va pup

        • Mihaela/ 19.10.2014Reply

          Draga Roxana, si fetita mea, care acum are 2 ani si 8 luni, a acceptat f greu mâncarea. Teotetic, am început la 6 luni diversificarea, practic, a început sa manance cât de cat abia pe la 8 luni. Eu după o luna de incercari esuate, am facut pauza. Timp de o saptamana nu i-am mai dat nimic in afara de sân. Apoi am reluat diversificarea, usor îmbunătățita, adaugam peste legume putin lapte de-al meu, si nu mai blenduiam legumele,ci le pasam cu furculita. Asa a început sa manance mai binisor. Oricum, ea a fost si este in continuare, mare fan tzitzi. . Inca o alaptez si la varsta asta, seara la culcare. .
          Cu fratiorul ei, care este mai mare decât ea cu un an, diversificarea a mers ca unsa, mereu radeam pt ca el dupa fiecare lingurita facea un mmmmm de placere, era mega dulce.

          • Roxana/ 20.10.2014

            Am facut si eu pauza o saptamana, timp in care i-am dat doar san, dar cand am reluat diversificare a fost la fel, tine buziltele strans lipite sa nu-i dau mancare. Sunt convinsa ca va manca la un moment dat, rabdare sa am 🙂

          • Monica M/ 21.10.2014

            Mihaela, fetita ta tot la san adormea? A mea, de 7 luni jumate NUMAI la san adoarme iar noaptea se trezeste ca vrea inapoi la san, nu in patut..Alaptatul asta are si dezavantajul ca bebelusii sunt dependenti de san, a mea numai la san ar sta toata ziua daca ar putea..Si eu ma vad intarcand-o foarte tarziu, la cat de mult ii place statul la san.

    • Anca/ 19.10.2014Reply

      Roxana, rabdare. Nici baietelul meu nu manca. Lua prima lingurita, apoi nu mai vroia nici in ruptul capului. Mancam eu ce ramanea. Cam asa s-au desfasurat lucrurile pana la 8 luni jumatate. A inceput usor usor sa accepte orice i-am dat. Are totusi si zile cand nu vrea decat san. Lasa-l in ritmul lui. El iti va da semnalul cand e pregatit pentru diversificare. Pana atunci, gateste, incearca sa vezi daca mananca, dar sub nicio forma nu-l forta daca nu vrea. Masa trebuie sa fie o placere, nu un chin 🙂

      • Roxana/ 19.10.2014Reply

        Da, ai dreptate. Am mai auzit mamici cu aceeasi problema. Nu il fortez, incerc sa-i dau cateva lingurite, dar el nici macar nu deschide gurita, tine buzele lipite. Si da, am avut grija la momentul ales, sa nu-i fie prea foame, prea somn, prea etc.. Am schimbat linguritele, locul de papa, i-am dat lui bucatele sa le atinga, sa le guste..Nu vrea si pace 🙂 Mai asteptam, poate pt el momentul propice o fi pe la 8 luni ?!

        • Monica M/ 21.10.2014Reply

          Roxana, exact asa e si fetita mea de 7 luni jumate 🙂 m_am amuzat tare la comentariile tale, m-am regasit in toate incercarile tale de a hrani micutul…si Ana tine buzele strans lipte si gata, incearca sa-i mai dai ceva daca poti…sau isi baga degetul un gura si se uita in alta parte foarte serioasa…:) Intr-o zi va manca si ea, pana atunci mergem inainte cu sanul :). Mult succes!

  • Dragomir Cristina/ 18.10.2014Reply

    felicitări: se vede clar că ești o mămică responsabilă!

  • ana-maria/ 18.10.2014Reply

    Iti multumesc ptr schema si ptr ideea cu philips avent, dar ai uitat sa specifici cata cant de apa pui?

    • Dana/ 18.10.2014Reply

      Depinde de legume. Are o cărticică a lui în care îți scrie exact câte minute pentru fiecare fel de mâncare. Oricum se pun maxim 200 ml pentru maxim 20 de minute. Apoi întorci vasul și pui pe poziția de blender și în 10 secunde este piure.

  • Cristina H/ 18.10.2014Reply

    Felicitari pentru atentia pe care o acorzi fiecarei etape si pentru faptul ca te implici… 200%! Am trait aceleasi sentimente cu baietelul meu care are acum 1 an si 4 luni, si in ceea ce priveste diversificarea, si mai tarziu momentul intarcatului. Din fericire acesta din urma a venit natural la 9 luni si s-a realizat destul de usor, pentru amandoi, ceea ce iti doresc si tie. Pot sa mentionez ca ma folosea drept suzeta si incepuse sa ma muste, amuzandu-se pe seama suferintei mele? :))

    PS: Iti recomand si branza calcica, dar pasata foarte fin, eventual data printr-o strecuratoare (uneori refuza sa manance si din cauza consistentei mancarii). Este foarte sanatoasa si buna si in combinatie cu mar copt, banana etc.

  • eliza/ 18.10.2014Reply

    Esti o norocoasa cu diversificarea. Tudor e nascut pe 7 martie, deci cam de aceeasi varsta si nu mananca aproape nimic. Doar san. Nu a deschis niciodata gurita ca sa ia lingurita. Reusesc sa-i dau 2-3 lingurite doar daca-l pacalesc si si pe alea le scuipa. Am mers mai mult pe autodiversificare, dar nici aia nu merge excelent, dar oricum mai bine decat cu lingurita. La noi mesele dureaza minim 30 de minute si nu mananca mai nimic. Deci, esti norocoasa.

  • Lili/ 18.10.2014Reply

    Si noi ne pregatim sa incepem diversificarea…pediatra ne-a recomandat sa incepem la 5luni si jumatate, cu legume…insa nu prea inteleg de ce nu i-ai dat si fructe pana acum???atat de mult trebuie sa treaca pana la introducerea lor???ma gandeam ca dupa o luna in care primeste toate legumele permise pentru 6-7 luni, pot incepe si cu fructele…m-a inspirat foarte mult postarea ta…abia astept sa incep diversificarea si cu Vladimir al meu…pup

    • Dana/ 19.10.2014Reply

      Pai teoretic am fi putut incepe de la 7 luni, doar ca a racit destul de tare, asa ca i-am dat medicamente si nu am vrut sa se suprapuna, sa nu fie prea multe schimbari. Daca ar fi aparut o problema nu am fi stiut daca de la fructe sau medicamente. Dar luni acum mergem la doctor iarasi si daca e totul ok incepem si cu fructele de marti 🙂

  • Andreea Ilie/ 19.10.2014Reply

    Buna Dana. Iubitelul nostru mic astăzi a făcut o luna si citind rândurile tale ma gandesc cu emoție cum va fi când vom manca prima oara cu lingurița, la masa. Mi se pare atât de îndepărtat momentul si il vad pe bebe inca atât de mic… Noi mancam doar din biberon, caci desi mi-am dorit enorm sa alaptez, nu am reușit. Măcar inca ii pot da 1-2 mese pe zi cu laptele meu muls. In condițiile date, cel mai probabil nou vom începe deja diversificarea la 4 luni, pentru ca papam formulă. Cat despre aparatul minune, cel mai tare mi se pare faptul ca ai si steamer si blender in acelaşi aparat si asta înseamnă automat si mai putine vase murdare. Noi avem separat steamer si blender asa ca nu vom mai cumpăra alt aparat, dar dacă nu am fi avut, sigur îl cautam pe cel de la phillips in magazine! Va pupam cu drag!

  • Gina N./ 19.10.2014Reply

    Eu nu mai mananc pui din comert. Am auzit, insa, ca exista in magazinele Auchan un pui, nu stiu exact cum se numeste, dar scrie pe el ca este crescut in 60 de zile. Ceilalti sunt crescuti in 14 zile. E intr-adevar mai scump. N-am incercat pana acumpt ca am avut de la tara.

  • sofia/ 19.10.2014Reply

    Dana, eu am avut marele noroc ca fetita mea sa fie la fel de mancacioasa(mai multe problemw avem acum la 2 ani:)) ) ,dar pana acum nu am gasit un medic deslre care sa spun ca sunt deplin multumita. Ne ai lutea recomanda pediatra ta? Din ce ai povestit pare a fi foarte ok. Te pup si La multi ani santosi si fericiti pt micul Mare Luca . !

  • Ela/ 19.10.2014Reply

    Buna Dana! Multumim pentru articol. O mica intrebare: recipientul pentru legume este din sticla?

  • DianaF./ 20.10.2014Reply

    Buna, Dana ! Da, ma bucur ca suntem niste norocoase in privinta papaciosilor mici. Sunt multe mamici pentru care etapa diversificarii e un chin, fara umbra de modestie. Ma bucur ca Vlad papa bine, ca a crescut asa de fain , ca e sanatos si vesel. Stii cum e in privinta diversificarii…..fiecare pediatru cu parerile lui si fiecare mamica cu bebelusul ei….eu cred cu tarie in ideea ca fiecare mamica isi simte f tare bebelusul si stie ce si cum si cat ii trebuie. Spre exemplu, unele spun ca nu trebuie introdusa carnea sau oul deloc sau cat se poate de tarziu, insa mi se pare egoista ideea, nicidecum precauta. Luca e cu 3 saptamani mai mare , “facut’ tot cu ajutorul clexane-ului, nascut cu 3050 g, iar acum la 8 luni si jumatate are 8,4 kg. Eu am evitat sa introduc spanac(din cauza continutului mare de oxalati care-i distrug rinichii) si sfecla rosie(una dintre legumele care are cea mai mare capacitate de absorbtie a pesticidelor din sol) si sunt de evitat pana catre 9-10 luni, precum si pestele care e extrem de alergen , desi pediatrii ne sfatuiesc sa le dam. Stii cum e….fiecare cu ‘bucataria ‘lui’ . Cat despre fructe….in momentul in care- i vei introduce sucurile de la ora 10 si gustarea de dupa-amiaza de la 16-17(la care adaugi branza calcica /iaurt sau cereale) va fi un adevarat deliciu si atunci vei fi din nou mai axata pe ideea ca-l pierzi:) si ca flacaiasul e independent(ca doar va avea doar 2 mese de lapte, 2 gustari si o masa principala). Va pup si va doresc sa iti cuminti, papaciosi, sanatosi si la fel de veseli. La multi ani, Luca-Vlad!

  • oana/ 20.10.2014Reply

    Buna Dana,
    Diversificare a fost o provocare si pentru mine, mai ales ca hrana sanatoasa si gatitul sanatos au inceput sa ma preocupe din momentul in care am ramas insarcinata.
    Sunt de accord cu tine in multe privinte, alaptat cat mai mult, mancare diversificata, nu caderi in extreme, dar sunt si aspecte pe care eu una nu le agreez deloc:
    1. proteinele nu provin doar din carne, din contra sunt multe leguminoase, legume bogate in proteine mult mai usor de asimilat de catre organism, mai mult sistemul digestiv al unui bebelus, cu greu poate descompune proteinele animale. Nu militez contra carnii, doar impotriva ideii ca proteinele provin doar din carne.
    2. iti recomand sa gasesti cat mai repede o sursa de pui si legume de la tara caci puiul fara conservanti de la supermarket contine multe alte nebunii ( hormoni, antibiotice si ce-o mai fi ).
    3. e mare pacat sa-i faci lui Vlad mancare pentru cateva zile. Acum mananca putin si nu e greu deloc sa-I gatesti zilnic. Mancarea care nu e proaspata pierdere cea mai mare parte din vitamine, enzime, substante nutritive.
    4. legumele nu fierb 2 ore, daca le tai bucatele mici , cum vad ca tai si tu, morcovul fierbe in 40 de minute. Eu fierb puiul de tara in 2 ore.
    5. nu mai folosi teflonul !!!!!! este otrava !!!!!
    6. stiu ca e util aparatul de la Avent, insa plasticul e plastic, iar la temperaturi inalte componente nocive patrund in mancare, chiar daca este BPA-free. Eu nu folosecs nimic de plastic pt bebe, doar inox, ceramica, sticla. AM fost in concedii si ne-am descurcat fara mare efort, caci am cautat mereu cazare cu chicineta.

    Sper sa-ti foloseasca ideile mele, le trimit cu drag pt Vladut si pentru voi, ca sa aveti un baietel sanatos si bine hranit.

    • DianaF./ 20.10.2014Reply

      Subscriu. Daca ai ajutor cu bebe, e mare pacat sa nu-i faci mancare pentru maximum 2 zile(daca zilnic nu poti). In felul acesta nici Vlad nu se va plictisi de acelasi fel de mancare si va manca si mult mai proaspat. Sunt de acord cu Oana si te sfatuiesc sa nu mai fierbi legumele atat de mult. Vlad a crescut si deja stomacelul lui e din ce in ce mai pregatit sa digere, iar prin fierbere excesiva se pierd vitaminele. Si e ciudat faptul ca ti s-a recomandat administrarea carnii inaintea fructelor. In fine, iti doresc rabdare infinita, sanatate si numai bine, Dana ! M bucur de tot ce postezi aici zi de zi si-ti multumesc. Diana F.

      • Dana/ 21.10.2014Reply

        Pai mancarea poti sa o pregatesti maxim pentru doua zile la aparat. Adica ziua respectiva si a doua zi. Asta daca nu congelezi mancarea, ceea ce nu am facut niciodata pana acum si nici nu ma bate gandul prea curand 🙂

        • DianaF./ 21.10.2014Reply

          Bravo, Danuta ! Eu nu te criticam, doar punctam din experienta mea. Clipe minunate impreuna va doresc si de acum inainte , rabdare si zambete multe! Aaaaa, si am uitat sa spun din nou ce scump e Vladut in clipul acela ! Eu l-am filmat pe Luca cam in aceeasi ipostaza si ne-am amuzat copios toti ! DianaF.

    • oana/ 20.10.2014Reply

      am omis sa atasez un link util despre plastic si BPA-free
      https://www.laraadler.com/coaches/bpa-free-not-so-fast

      • irina/ 20.10.2014Reply

        Eu sunt sigura ca la gradinita fiica-mea primeste pui si legume din supermarket, ca vasele din care mananca nu sunt BPA free. Cam asta e lumea in care traim si la care e cazul sa ne adaptam….

        • Alina/ 21.10.2014Reply

          In cazul acesta trist, macar acasa e de dorit sa manince putin mai sanatos .

    • Alina/ 21.10.2014Reply

      Felicitari pentru aceste precizari ! Absolut corecte .

  • Sigurros/ 20.10.2014Reply

    Bună, Dana! De autodiversificare știi ceva? Dacă nu, îți spun eu, în două cuvinte, urmând ca, dacă ești interesată, să te informezi extra: e un concept destul de nou, care presupune să lași bebelușul să se hrănească singur chiar de la bun început. Adică de la 6 luni. Îi așezi hrana în față și el își alege în funcție de textura, culoare etc ce vrea și, mai ales, cât vrea să mănânce. Mâncarea, fie că e vb de legume sau fructe, trebuie să îndeplinească două condiții: să fie tăiată, pe cat posibil, în forma unui deget de adult, ca sa fie ușor de apucat de către prinț, și să fie suficient de moale (prin fierbere sau prin consistența naturală) ca atunci când o presezi intre două degete să se facă piure (ca sa nu existe risc de înec pentru copil). Ți-am captat interesul? Sper că da! Eu, cu Vlad al meu (da, tot un Vlăduț am și eu), așa am început. Este un procedeu foarte messy, dar extrem de distractiv și interesant pentru copil. Practic el explorează singur texturile și gusturile, învață să mănânce, decide ce îi place și ce nu. Bineînțeles că, atunci când consideram că nu a mâncat singurel suficient, completam eu rapid cu un piure din ce mai rămânea. Dar a avut și f multe mese unde a mâncat foarte ok cu mânuța lui, sub atenta noastră supraveghere. Merită să încercați!

  • Cezarina/ 20.10.2014Reply

    wow…mi se pare minunat acest aparat…ce este mai bun decat masa prospat gatita in fiecare zi pt. bebe 🙂

  • Cristina/ 21.10.2014Reply

    Heya al meu are 6luni si nu accepta nimic nici o leguma intru in depresie 🙁

  • Alina/ 21.10.2014Reply

    Informatie pentru Dna pediatru, in cazul in care urmareste blogul tau : Avocado este fruct .

    • Dana/ 21.10.2014Reply

      Recomandarea ei a fost sa incep cu legume si nu cu fructe si, oricum, cu legume si apoi cu fructe neaose. Si apoi, daca vreau sa introduc si avocado sau mango, sigur ca pot.

  • Mihaela/ 21.10.2014Reply

    Ideea ca daca incepi cu fructe o sa se invete cu gustul dulce nu e foarte fondata, in special la copilasii alaptati deoarece laptele matern e cel mai dulce dintre toate acestea. El este deja invatat cu gustul foarte dulce asa ca fructele nu o sa ii modifice preferintele. Recomandarea aceasta este de la un medic pediatru care ne-a recomandat sa incepem diversificarea cu o leguma, apoi fruct, apoi leguma sau fruct…nu conteaza prea mult ordinea, doar sa fie din cele recomandate pentru varsta 6-7 luni.

  • mihaela/ 23.10.2014Reply

    deci am citit absolut toate comentariile.eu am alaptat doar o luna asa ca am inceput diversificarea cu fructe la 4 luni.apoi la 6 cu legume si la cateva zile diferenta peste piureul de legume si carne deocamdata pui,vitel si curcan plus o lingurita de parmezan ras si una de ulei de masline extravergin.fetita mea Carmina in varsta de 6 luni jum acum mananca orice cu aceeasi placere.decand era mica si ii dadeam sirop de colici ea deschidea gurita la lingurita pana si siropul ii placea deci eu nu am avut nicio problema.in curand o sa introducem si peste si galbenusul de ou.a si seara papa tot piure de legume mai mixt (cartof,morcov,fenicul,salata,fasole verde zucchine ) plus un cubulet de branza topita ptr copii (formaggino mio) eu locuiesc in italia si aici in farmacii sunt mult mai multe produse ptr copii atunci cand se incepe diversificarea (iaurt cu biscuite mar sau para,ca un fel de budinca cu ricotta si para,mar si ananas etc) nelamurirea mea este despre ceaiuri eu sub racomandarea pediatrei inca ii dau tisana (tot din farmacie fara zahar )de fenicul la inceput ptr colici si inca ii dau ptr hidratare si ptr un bun tranzit intestinal bea si apa dupa ce mananca.voi ii dati ceaiuri/tisane bebelusilor vostrii?tu dana?va salut si va imbratisez cu drag
    P.s daca aveti un bebelus care zambeste tot timpul inseamna ca faceti ce trebuie nu folosii teflon sau plastic mi se pare exagerat…

  • Lelia/ 24.10.2014Reply

    Dana, imi poti spune te rog de la ce firma este scaunul lui Vladut? Este confortabil, se curata usor?

  • AnaM/ 28.10.2014Reply

    Buna Dana,

    Interesant articolul postat de tine, probabil si prin prisma faptului ca am trecut prin experiente similare.
    Acum baietelul meu are 1,8 luni si tin sa te anunt ca INCA ALAPTEZ…si da, si eu am fost cu laptele la limita, nu am avut niciodata suficient cat sa fac reserve, dar a fost suficient cat sa-i ajunga puiutului.
    Tin minte ca pe la 9 luni s-a intarcat singurel in timpul zilei, iar de atunci nu manaca decate seara, noaptea (1 data) si dimineata…este ritualul nostru, cel mai frumos si cel mai intim la care imi va fi foarte greu sa renunt (mi-am propus sa alaptez pana la 2 anisori :)…sa nu te gandesti ca stiam ca voi face asta, inainte sa nasc nici nu ma gandeam ca voi avea lapte, dar am apelat ca si tine la un consilier in alaptare care a facut minuni si in cazul meu :).
    Din pacate trebuie sa ma opresc din scris ca intru intr-o intalnire, cu toate ca as fi avut multe lucruri in comun pe care mi-as fi dorit sa le impartasesc cu o mamica entuziasmata.

    Concluzia este…ca vei avea lapte atata timp cat isi doreste Vladut sa pape si atata timp cat vei fi tu dispusa sa il alaptezi :).

    Cu drag,

    Ana, o mamica entuzismata.

  • Cristina/ 30.10.2014Reply

    Buna. Si noi am inceput diversificarea acum 3 saptamani. Am stat mult in dubii daca sa cumpar legume de la piata sau de la supermarket si dupa multe discutii cu alte mamici am hotarat sa iau de la piata. Inca nu sunt foarte convinsa ca e bine si de asta as vrea sa stiu cum de te-ai hotarat tu sa cumperi de la supermarket…mersi

  • Mirela Chedragnea/ 03.11.2014Reply

    Te rog sa ma ajuti cu un share a acestei povesti, nu este de actualitate, nu este importanta poate pentru multi dar reprezinta o sansa la viata a unui tanar extraordinar care la doar 27 de ani si 3 saptamani de la nunta a fost rapus de o boala grea care ii ameninta viata in fiecare zi. Nu iti cerem sa faci o donatie, te rugam doar sa publici aceasta poveste pe Facebook si pe blogul tau. Ajuta-ne sa salvam o viata!

    Abia s-au casatorit, dar n-au apucat sa se bucure unul de celalat. Dupa doar cateva zile, fericirea le-a fost umbrita de un diagnostic nemilos: tumora pe creier. Vlad trebuie sa se opereze in Germania, iar pentru asta are nevoie de noi toti.

    Iata povestea tinerilor Vlad si Andra Brasoveanu:

    Dragi prieteni si oameni cu suflet,

    Ma aflu in situatia crunta a vietii mele si va solicit ajutorul.

    Sotul meu (Vlad Brasoveanu) este diagnosticat cu o tumora pe creier, inoperabila(dupa parerea doctorilor din Romania).

    Povestea, daca o pot numi asa, a inceput cu cateva zile inainte de minunata noastra nunta, cand Vlad a simtit ceva in neregula cu pleopa ochiului stang si anume era cazuta lucru care ne-a determinat sa mergem la oftalmolog

    De la oftalmologie ne-au trimis la neurologie, la doamna Doctor Cristescu care a luat cateva probe de sange si le-a trimis in Germania, rezultatul venind dupa 20 de zile, respectiv pe data de 21 octombrie.

    Cu o zi inainte de la pleca in luna de miere, 15.10.2014, pleoapa ochiului stang si-a revenit, insa ochiul drept a ramas blocat pe mijloc, ceea ce a complicat lucrurile si mai mult..vlad nemaiputand sa vada clar, i se dubleaza imaginea.

    Cand ne-am intors din luna de miere, am mers direct la doamna dr Cristescu care l-a ajutat pe Vlad sa efectueze o prima analiza in acest sens si anume o tomografie, la care raspunsul a fost crunt: “ai o tumoare la cap”, esti asteptat de urgenta la spitalul Obregia, in seara asta te interneaza.

    Am ajuns la spitalul Obregia, m-au primit si pe mine ca apartinator, asta insemnand ca am dormit in pat cu sotul meu si am discutat cu toti doctorii.

    Dupa 8 zile de spitalizare, timp in care sotului meu i s-a administrat Omez(pansament gastric), glucoza(ser fiziologic) si furosemid (pentru eliminarea lichidelor din organism) am primit un diagnostic devastator “sotul tau are un cavernom(un ghem de vase de sange, deci se hraneste singura si este in continua crestere) de 17.17.18mm pozitionata in trunchiul cerebral, in mijlocul centriilor vitali.

    Domnul doctor Petrescu Daniel, mi-a spus” eu ti-l operez cu domnul profesor Leon Danaila, dar DACA va supravietui operatiei,sunt sanse de 100% sa ramana paralizat pe partea dreapta, dar exista o sansa reala la INI Hannover,Germania.”

    Neacceptand raspunsul, am solicitat informatii la toti doctorii, inclusiv la renumitul Institut “Brain Institut” de la care am primit raspunsul; “nu avem ce sa facem, sotul tau va muri, tumora este pozitionata unde nu se poate mai grav, incercati si la un medic oncolog(pentru a-i administra citostatice)…ca sa-i prelungiti viata.

    Dupa 8 zile de spitalizare, am luat legatura cu INI Hannover, din Germania, cu ajutorul VIPMEDICA si suntem programati la operatie in data de 17.11.2014, costul operatiei fiind de aproximativ 50.000 EUR.

    Ce sa vand? Casa?- nu am actele la zi, dureaza cam 1-2 luni sa facem cadastru si intabulare, plus gasirea unui cumparator. Masina? daca iau 4500-5000 de EUR. Sufletul? mi l-as vinde daca as stii ca voi primi aceasta suma, sa-l am pe Vlad al meu langa mine de acum inainte.

    Am speranta ca prin acest mesaj vom gasi oameni cu suflet, ce pretuiesc atat viata dumnealor cat si a altora.

    Va rugam sa ne ajutati sa ne continuam viata si sa putem da viata copiilor nostri.

    Vlad are nevoie de ajutorul nostru.

    Va multumesc!

    RO96RNCB0604080329500001 RON

    RO08RNCB0205080329500001 EUR

    Beneficiar Bratu Andra Madalina (numele inainte de casatorie)

    COD BICSWIFT: RNCBROBU”

  • tina/ 05.11.2014Reply

    Buna Dana, noi ,adica mami si Albert:), avem 5 luni jumate si inca nu am inceput diversificarea. Inca ne informam cu mari emotii pt urmatoarea etapa. Pana acum nu a avut deloc probleme cu digestia,adica2-3 scaune pe zi dar de cateva zile o data la 2-3 zile . Am inteles ca ii dadeai lui Vladut suc de mar si para pt probleme similare. Poti sa imi spui te rog cum faceai sucul, la storcator sau se fierb ca un compot. Multumesc . Obisnuita cu sterilizat totul nu stiu ce as putea folosi .

  • Vero/ 07.12.2014Reply

    Buna Dana,
    Urmaresc de mult site-ul tau. La inceput moda si calatori si mai nou postarile despre micutul tau. Si eu am o fetita de 10 luni. Nu e o mare mancacioasa …. imi da mereu dureri de cap… Eram curioasa sa stiu ce greutate mai are Vladut acum? Mersi

  • geanina/ 14.01.2015Reply

    Buna dana, cand postezi si diversificarea cu fructe?

  • Diana/ 15.01.2015Reply

    Buna Dana,
    Sunt la inceput cu diversificarea….greu, pt. ca nu stiu ce sa fac sa fie bine (cred ca intelegi), cum ? cat? la fel ca celelalte mamici astept noutati despre cum ai facut tu…cu restul alimentelor, cu fructele, cantitati etc.
    NU NE LASA !!!!! :)) Sanatate familiei tale, in special lui Vlad.

  • Anca/ 05.03.2015Reply

    Buna Dana,
    Intamplator am ajuns la blogul tau cautand informatii despre steamer-ul avent pe care l-am achizitionat de curand pentru fetita mea. O rugaminte as avea daca poti sa imi spui de cartea de retete pe care o are aparatul este si in limba romana? Noi o avem in alte limbi, nici macar in engleza caci asa nu am fi avut probleme, lafel si manualul de utilizare nu il avem in limba romana. L-am cumparat de la emag caci la mine in oras nu am gasit acest aparat, iar cei de la emag mi-au spus ca probabil nu l-a pus producatorul, ceea ce nu am patit niciodata cand am cumparat orice alt produs. Mersi

  • Ana-Maria/ 08.05.2015Reply

    Buna Dana,
    Citez blogul tau chiar daca nu am comentant pana acum si vreau sa iti spun ca inteleg sindromul tau. Fiica-mea are 2 ani si aproape o luna dar nu am renuntat la alaptat (pe timpul noptii). Am un copil independent: mananca singura, face la olita singura dar ce ne facem cu mamica :)). Multe prietene m-au sfatuit sa incetez alaptare (nu iti mai spun de “mamele experimentate”) dar nu sunt eu pregatita sa renunt inca la acele momente cand suge si cand suntem doar noi doua. …

  • nicoleta/ 15.05.2015Reply

    Buna Dana,
    Venim si noi din urma si crestem mari. Am o mare rugaminte. Imi poti da, te rog, si continuarea de la diversificare, adica schema cu introducerea fructelor si daca mai e vreo alta schema.
    Iti multumesc tare mult.

  • Amalia/ 25.05.2015Reply

    Nu știu cat de “la curent” cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) si a celorlalte foruri (Asociatia Americana de Pediatrie, etc…) sunt medicii pediatri. La fel, nu știu câte cunoștințe au despre nutritie sau despre alaptare, insa pe lângă faptul ca la Facultatea de Medicina nu se studiază nimic despre alaptare, este cert ca nici medicii pediatri care susțin ca o data cu începerea diversificarii trebuie înlocuite masele de lapte matern, nu au studiat destul problema…ba chiar deloc.

    Așadar, pe langa faptul ca pana la 6 luni alaptarea trebuie sa fie exclusiva (fara apa, ceai, lapte praf, etc), OMS susține ca laptele matern trebuie sa fie in continuare baza pana la 1 an. Concluzia este ca pana la 1 an, alimentele solide vin sa completeze masele de lapte matern, si nu sa le înlocuiască.

    In ceea ce privește introducerea cerealelor la copiii sub 1 an, voiam sa spun ca pentru a diferă cerealele, este nevoie de prezenta amilazei in organism, enzima care se produce la copii abia dupa varsta de 1 an. Așa ca introducerea cerealelor la 7-8-9 luni sau chiar mai devreme, cum recomanda unii medici, nu poate reprezenta decât un risc, pentru ca nu se digera așa cum ar trebui. De asta sunt recomandate pseudocerealele in detrimentul cerealelor.

  • Gratiela/ 19.06.2015Reply

    Foarte utila schema! O urmez si eu acum! Multumesc…

    Apropo de ganduri… cand i-am dat prima lingurita de piure copilului exact acelasi lucru am gandit si eu! Acum citind gandurile tale imi dau seama ca e ceva firesc! Baiatul lui mami e deja mare!!

  • mihaela05/ 14.07.2015Reply

    Buna….ce parere ai de schema pe care am primit-o eu de la pediatru: incep cu piure de morcov cu putin cartof, apoi adaug carne, apoi galbenus de ou…..mi se pare putin ciudat…..mai logic ar fi cum ai facut tu…..offf:( mai am 2 saptmanai si incep….

  • oana/ 31.07.2015Reply

    Eh, cred ca ai avut niste emotii la prima masa….. A mea pitica are 5l2s si am inceput sa ma documentez.. Ce pot sa zic, imi tremura mainile de emotii (inclusiv acum, si nu pt ca iti scriu tie 😛 ci pt ca PANICA PANICA) :))) Dana, iti dai seama ca a trecut aproape un an de cand ai inceput diversificarea.

  • Aurelia/ 05.09.2015Reply

    Te rog sa imi spui cand ai introdus cerealele in alimentatia lui Vlad, si mai am o nedumerire …cand spui o masura te referi la masura din cutia de lapte?…de ex. mar copt cu 2 masuri cereale( preparate sau nu? …din cele care se prepara cu lapte sau cu apa? Ufff, iarta-ma dar sunt o mamica la inceput de drum.

Post A Reply to Ioana Cancel Reply