Custom Menu

Latest From Our Blog

In biserica

In biserica

bb18bb13 4bb5

 

bb2bb1bb4bb3 bb6 bb15bb7 bb9 bb10 bb16bb12 bb17 bb14bb19bb11

Se vede pana si in poze cat de emotionati am fost cu totii. Eu am si plans putin, recunosc, dar eram prea fericita, nu m-am putut abtine. Mi-au trecut prin minte in biserica o multime de amintiri. Mi-am adus aminte cat de mult ni l-am dorit, cum am aflat ca am ramas insarcinata, de nastere, mi-am adus aminte de tatal meu, de primele zile ale lui Vlad acasa…si apoi ma uitam si nu imi venea sa cred ca am ajuns in momentul in care il botezam. Si in aceeasi biserica in care eu si Radu ne-am cununat, deci care pentru noi oricum deja avea o insemnatate deosebita.

Nasilor le multumesc de pe acum pentru cat de mult tin la Vladut. Sunt fericita sa stiu vom fi legati pe viata unii de ceilalti prin aceasta minune mica.

Acum cand am vazut pozele mi-am amintit ca nu v-am spus ca lumanarea de botez a fost din ceara naturala si a fost decorata cu flori de bumbac, tocmai pentru ca noi aniversam nunta de bumbac. Mi s-a parut ca a iesit superb, exact cum visam!

Pozele de mai sus sunt ale lui Adi Stoicoviciu. Urmeaza (cred ca tot azi) si alte poze sin biserica proaspat primite de la fotograful Alex Domnisoru.

52Comments
  • La Chic Boutique/ 16.07.2014Reply

    Ce poze minunate, Dana. Si ce momente frumoase a surprins fotograful! Felicitari si muuuulta fericire!

  • Lorie/ 16.07.2014Reply

    Pozele sunt minunate! Sper sa avem la fel de multe posturi, precum au fost cele cu nunta. Fiecare detaliu este special si devine o sursa de inspiratie pentru mai multe persoane.

  • Daniela/ 16.07.2014Reply

    Superb, felicitari! Sunteti o familie minunata ! :*

  • Alina/ 16.07.2014Reply

    Da se vede fericirea si emotia ! Lumanarea nu imi dadusem seama pana nu am citit ce ai scris tu ce e cu ea. Acum ca ai exlicat am inteles si mi se pare speciala! Foarte frumos! Felicitari si asteptam pozeeeee 🙂
    PS : si detalii

  • simona ion/ 16.07.2014Reply

    Foarte frumoase pozele! Iti multumim ca le-ai postat sa vedem si noi!
    Te pupam!

  • Oana-Maria/ 16.07.2014Reply

    Impresionant, se citesc emotiile pe chipul vostru. Aveti o minune de baietel, care a adormit dupa botez in brate la nasica lui, ce scump e. Lumanarea a fost foarte frumoasa, prin simplitatea ei. O idee originala cu florile de bumbac.

    • Dana/ 16.07.2014Reply

      A adormit inainte sa-l scufunde. Inca nu am ajuns la pozele cu el schimbat in hainele nasei.

  • Gina N./ 16.07.2014Reply

    A treia poza, cu voi doi, m-a emotionat foarte tare! 🙂

  • Luana/ 16.07.2014Reply

    poza in care il scufunda in cristelnita este absolut terifianta…realizez ca nu a durat mai mult de cateva secunde dar tot mi-as dori sa fie o practica mai delicata…

    • Dana/ 16.07.2014Reply

      A fost foarte rapid intr-adevar. Si a fost alegerea preotului, care mi-a spus ca “Botezul e botez”. Chiar daca am avut si eu temeri in aceasta privinta inainte, dupa ce mi-am intrebat si pediatra care m-a linistit ca indiferent de alegerea preotului SIGUR nu o sa pateasca nimic, nu am vrut sa ma mai stresez pe acest subiect. Am avut incredere ca o sa fie bine 🙂

      • Manuella/ 16.07.2014Reply

        Aşa se boteaza bebeluşii în orânduiala noastră, dar încerc aceeaşi teamă.
        Priviţi-o pe Adela!
        Unii preoţi aleg să ude copilaşul pe căpşor şi atunci toţi sunt mai liniştiţi.

        Este un moment emoţionant! Adela pare că s-a descurcat minunat!
        Şi aţi avut noroc ca Vlad să fie cuminte. Aşa a fost şi fiica mea, avea 7 luni, am botezat-o mai târziu şi era preocupată să ajungă la Evanghelia preotului, să dea şi ea o pagină, acolo! 🙂

        Luna trecută, nepotul meu a plâns cap-coadă, nu a putut fi nicicum împăcat, nu am înţeles nimic din ce au zis preoţii, slujba s-a scurtat considerabil.

      • Ioana/ 16.07.2014Reply

        Si noi ne-am botezat ingerasul la aceeasi biserica, acelasi preot. Am fost de-a dreptul ingrozita in momentul scufundarii in apa, mi s-a parut ca preotul putea fi muuuult mai bland cu bebelusul. Bebe s-a speriat cam tare si a plans pana la finalul slujbei. Si eu cu el 🙁 M-a afectat destul de tare si mi-am revenit greu, dupa ce am mai tras o tura buna de plans. Dar asta e, important e ca suntem botezati acum 🙂 Sper ca pe tine nu te-a afectat la fel de tare momentul.
        In alta ordine de idei, minunate toate detaliile botezului vostru! Felicitari din suflet!

    • dei/ 16.07.2014Reply

      Si chipul nasilor….memorabila fotografie… All in all…MINUNAT!

  • Iulia/ 16.07.2014Reply

    Dana, cine s-a ocupat de aranjamentele florale?

    • Dana/ 16.07.2014Reply

      Mai scrisesem intr-un post: floria.ro. O sa postez mai multe detalii cu aranjamentul meselor si acolo se vad florile si mai bine.

  • Oana M/ 16.07.2014Reply

    Ce frumosi sunteti toti…. imi place mult lumanarea, micuta si simpla.

  • Oana/ 16.07.2014Reply

    In prima poza Adela pare de-a dreptul ingrozita de ce i se intampla micutului 🙂

  • Roxy/ 16.07.2014Reply

    Biserica dupa cum vad eu e mai micuta inauntru,dar este extrem de frumoasa,totul e asa intim…nu este multa aglomeratie,sincer imi place foarte mult.Vlad a ras si a dormit mai tot timpul,sunteti norocosi sa aveti asa un baietel cuminte si frumos.Ideea lumanarii imi place foarte mult.In fiecare zi intru pe blog sa vad daca ai mai adaugat ceva poze.

  • Zadin/ 16.07.2014Reply

    Prima fotografie este absolut genială!

  • Laura Manea/ 16.07.2014Reply

    Mi se pare extraordinara atentia ta pentru detalii. Adela e fantastica in pozele cu paturica, parca musca din cauza emotiilor.

  • cado/ 16.07.2014Reply

    sa va traiasca micutul si sa va bucurati de el… si la noi ceremonia de botez a fost foarte emotionanta, iar bebelusa a plans aproape tot timpul asa ca nu am reusit sa ma gandesc la nimic. In mai putin de 2 luni am fost si nasi… am avut din nou emotii si ne mandream ca aveam dintr-o data “2 fete”

  • rodica/ 16.07.2014Reply

    asta e e Botezul la ortodoxi, prin scufundare totala: copilului ii sunt astupate orificiile fetei de catre preot; un preot in etate si cu experienta, cum este cel de la Biserica Mogosoaia, a botezat mii de copii si Vladut se vede ca nu a patit nimic. Calmati-va ca parca asteptati sa luati startul la scandal- cred ca ati vazut cate “moraliste” sunt pe pagina de facebook a Danei la aceasta postare. Dana a explicat ca si pediatra i-a spus ca nu pateste copilul nimic in oricare din variantele alese: scufundare sau nu, dar exista persoane care o tin una si buna cu ceea ce cred ele ca ar fi mai bine- fetelor asta tine de religia ortodoxa si noi romanii care traim si muncim aici in tara suntem in proportie majoritara ortodoxi, asa ca respectati si ritualul religiei noastre caci asa ne pastram si identitatea ca natie.

    • irina/ 16.07.2014Reply

      Eu nu consider ca ma identific cu ortodoxia ca romanca. Nu pot face asa ceva pentru ca asa nu as mai fi toleranta fata de prietena mea care e musulmana….mie povestile astea nu-mi plac. Familia mea este de origine greaca pe partea mamei deci noi chiar suntem ortodoCSi, daca e sa o luam asa, dar mie poprul roman mi-a dat alt bagaj, nu religia. Sa nu uitam ca inainte de comunism eram catolici, ca inl timpul comunismului am fost trecuti la Biserica Ortodoxa si ca in perioada respectiva nici nu se prea intra in biserica de frica. Poate cine l-a citit pe Marx intelege de ce….

    • Laura/ 16.07.2014Reply

      Parca tot de religia ortodoxa tine si faptul ca in biserica femeile trebuie sa aiba capul acoperit. Fiecare preot face regulile in biserica lui. Credinta, parerea mea, este despre iubire, intelegere … lucruri de genul acesta. Iar pozele de mai sus emana caldura si iubire. Restul nu mai conteaza.

      • irina/ 17.07.2014Reply

        Exact. Religia este doar o forma de manifestare a unei credinte materializate de fapt individual.

        • Ana/ 17.07.2014Reply

          Daca tot l-ai citit pe Marx poate i-ai citit si poeziile dedicate Satanei. Poate inteleg gresit ce spui tu. dar deduc din ce ai scris ca Marx ar fi elaborat o teorie ok, care sta defapt si la baza ideologiei comuniste. Deci tu daca iti manifesti credinta ii lezezi crezul musulmancei, deci tu trebuie sa te cenzurezi ca sa nu o discriminezi pe ea. Ma intreb daca ea se cenzureaza. Asta se numeste discriminarea majoritatii pentru “binele” minoritatii. In vest crestinii nu pot sa poarte o cruciulita ca il lezeaza pe musulman, dar musulmanca poate sa poarte acea tinuta ca nu lezeaza pe nimeni prin faptul ca acel vesmant ii arata religia. Ti se pare si tie corect, asa-i? Citeste de ex “Razboiul timpurilor. Declin occidental si asediu islamic” scrisa de Traian Ungureanu. E foarte usor sa parem toleranti si impaciuitori dar fara sa avem convingeri corecte pro sau contra. 🙂 Daca eu ii tolerez unui musulman anumite, obiceiuri, evidentze, fapte care ii reprezinta religia, sa fie bun si sa imi tolereze si el mie convingerile, cruciulita de la gat, si crucea ce simt sau nu sa o fac cand trec pe langa un lacas de cult. Stii… crestinismul in toate religiile lui, nu are convingerea ca face un bine daca omoara un necrestin, din contra, e considerata gresita orice forma de ucidere, in schimb, musulmanii sunt incredintati de sfintenia uciderii unui pagan cum ii numesc ei pe cei ce nu sunt musulmani, si aruncarea sa proprie in aer este un act de jerfta adusa lui Alah pentru ca odata cu el mor muulti alti oameni nevinovati. Pe langa toate acestea, in toate tarile musulmane adunate la un loc s-au tradus in mai multi ani (nu retin exact) un numar egal de carti traduse in Spania intr-un singur an, asta ca sa vezi si ce nivel de cultura au si de unde li se trage habotnicia. Chiar anul acesta am cunoscut o fata care a reusit sa fuga de acasa, dintr-o tara musulmana, deoarece nu voia sa se casatoreasca la cererea familiei si ne povestea noua, unui grup de fete/femei ce inseamna sa fii femeie intr-o tara cu traditie musulmana. Infiorator! Fata invatase engleza foarte repede si era ca un burete insetata de cunoastere.. cunoastere care acasa i se refuzase!

          • irina/ 17.07.2014

            Eu nu l-am citat pe Marx. I-am mentionat intr-adevar legatura cu comunismul, aici sunt de acord. Ma bucur ca stii multe lucruri. Nu ma bucura insiruirea lor in felul in care ai facut-o si iti explic imediat de ce. Reactia mea s-a referit strict la afirmatia conform careia ne identificam ca popor prin religia ortodoxa, ceea ce pentru mine este o aberatie, din moment ce nu suntem ortodocsi nici macar de un secol, in majoritate. Apartineam de Biserica Rusa, asa cum apartineam de Mama Rusie. Sigur ca e bine sa crezi, insa e bine sa stii si in ce crezi. Directiile religioase au fost stabilite de mintea umana, cu imperfectiunile ei, nu de Divinitate. De aceea e bine sa gandim si singuri cu ce ne identificam si cu ce nu, in functie de un sistem propriu de valori. Si trebuie sa fim toleranti si nu mandri, mai ales, nu mandri in ceea ce priveste manifestarile religioase. Eu vin din partea mamei din ortodoxia greaca, iar Biserica Greaca este singura biserica in stat. Strabunicii mei au trait intre musulmanii si au avut prieteni musulmani cu care au impartit tot. Asa o respect si eu pe prietena mea, ea e si nasa mea de cununie. Nicaieri in aceasta lume nu m-am simtit aiurea intr-o biserica catolica sau intr-o moschee. Dumnezeu e mare si este peste tot. Eu nu vreau sa mai discut acest subiect pentru ca as alimenta o polemica absurda. Am reactionat, asa cum am spus, la treaba cu identitatea. Iar despre partea cu musulmanii din occident chiar vred ca astea sunt povesti cu muuult cantec. Eu traiesc in vest si mi-am format o parere despre povestea asta. Nu trebuie sa coincida cu a nimanui.

          • toytulip/ 17.07.2014

            Ana draga, stii tu ceva, dar as spune ca ar trebui sa mai studiezi si sa te mai informezi in legatura cu Islamul si traditiile/credintele musulmanilor, inainte sa iti dai atat de vehement cu parerea. (generalizarea asta ne omoara pe toti!)

            Discutiile despre religie si credinta unora sau altora stau deocamdata la baza razboaileor ce se poarta in lume, asa ca as insista sa ne vedem fiecare de propria credinta, asa cum suntem in stare sa o interpretam.

            Botezul este o traditie deosebita in religia Ortodoxa, iar Dana a facut sa fie si un eveniment pe masura. Mi se pare minunat! 🙂

            Mult mai important e sa ne concentram pe ceea ce este frumos, pozitiv si bun in lume!

        • Irina/ 18.07.2014Reply

          foarte frumos spus, toytulip!

    • george/ 02.08.2014Reply

      Ioan Botezatorul, nu scufunda complet in apa pe cei pe care ii boteza…nu scrie nicaieri ca un botez “ca la carte” e cel in care copilul sau cel botezat, pt ca se intampla sa se boteze si la varste mai inaintate, trebuie acoperiti complet cu apa! Alegerea e a preotului si intr-adevar cazurile cu probleme sunt foarte rare, dar nu inexistente!

  • diana/ 16.07.2014Reply

    Sunt minunate pozele. Surprind atât de frumos emoțiile, trăirile voastre. Momente minunate. În a 5-a poza ce drăguți erați și tu și Vlăduț. Văd că a fost tare cuminte, ori dormea, ori râdea 🙂 În prima poza am remarcat și eu reacția Adelei în momentul în care Vlăduț era în apă, era cuprinsă de emoții.

  • Bujenita Emilia Claudia/ 16.07.2014Reply

    Dana draga, sa stii ca sunt de acord cu rodica in totalitate, nu ne putem numi autorii unei carti dc nu cunoastem continutul, nu ne putem numi credinciosi ortodocsi dc nu stim ce presupune religia noastra..mai ales un moment atat de important cum este botezul. Sunt mandra de tina Dana! Ai dat din nou dovada de multa maturitate si discernamant! Tine-o tot asa! 🙂

  • irina/ 16.07.2014Reply

    Eu am avut oarecum ‘noroc’. Fata mea e botezata catolic, la fel ca taticul ei. Se vede din poze cat de iubit e cel mic de nasica lui si asta e un lucru minunat. Eu sunt crdincioasa si trebuie sa recunosc ca traiesc cu convigerea ca un copil e un dar de la Dumnezeu. E foarte greu si foarte frumos sa cresti un omulet si eu vad acest lucru ca pe o onoare acordata mie. De aceea imi si respect enorm copilul.

  • Ramona/ 16.07.2014Reply

    Superb si ma bucur sa am ocazia sa urmaresc o poveste frumoasa ca a voastra si ca esti dispusa sa impartasesti cu cei care te admira pentru ceea ce esti!Dana…ai timp sa citesti atatea mesaje cate primesti zilnic???

  • Mihaela/ 17.07.2014Reply

    Toata povestea botezului m-a cucerit , este cea mai frumoasa tema pe care am vazut-o la un botez , construita atat de original ; te felicit din suflet ! Iar de cel mic ce sa zic este tare tare frumusel ! Sa va traiasa sa fie sanatos si sa aiba o viata plina de impliniri! A si inca ceva mi-a placut tare mult si rochia ta , ti s-a potrivit perfect

  • CHASE MACKO/ 17.07.2014Reply

  • BiancaZ/ 17.07.2014Reply

    Minunate poze!
    Te cred ca ai avut emotii, botezul este un eveniment deosebit!!!
    te pup si la cat mai multe poze, astept ca povestea sa fie continuata 🙂

  • Dyda/ 17.07.2014Reply

    Super originala ideea cu lumanarea cu floarea de bumbac

  • Iulia/ 17.07.2014Reply

    Doamne, dar cat iti seamana Vladut !!!

  • Kyd/ 17.07.2014Reply

    SUPERB! Atat

  • Reb Anisia/ 17.07.2014Reply

    Dana pozele sunt senzationale,voi minunați iar Vlad este o minune de copil,il ador…ador fatuca lui frumoasa!imi place la nebunie poza cand este scufundat vladut in apa….iar nashika lui frumoasa are ambele mâini la gura:))))cred k s-a speriat.ma face sa rad aceasta poza.sunteti minunați cu toți!

  • Ramy's blog/ 17.07.2014Reply

    Foarte frumoase fotografiile. Ce liniștit este Vladut 😉

  • marilena/ 17.07.2014Reply

    Dementiala prima poza! 🙂

  • Ioana/ 17.07.2014Reply

    Oameni buni, fetelor,
    nu mai fiti asa panicati legat de o randuiala care are loc de secole. Taina Sfantului Botez e nula daca bebelusul nu e scufundat in intregime in apa sfintita. Pana in varful unghiilor trebuie sa fie atins de apa aceea ca sa se crestineze. Pana nu de mult nimeni nu-si facea griji ca preotul nu are tehnica sau metoda de scufundare.Acum e la moda sa botezam copilul la catolici ca acolo doar il stropeste pe capusor sau sa venim noi cu pretentii la preot ca suntem speciali si vrem sa ne fie crestinat copilul dupa anumite preferinte. E foare bine cum a procedat acel preot, bravo ca inca mai exista preoti care respecta randuiala ortodoxa. Exact cum a spus si el: “Botezul e botez!”

    • irina/ 17.07.2014Reply

      Eu mi-am botezat copilul catolic pentru ca traieste intr-o tara majoritar catolica si tatal ei e catolic. Si sa stii ca n-am auzit de vreo moda de acest gen. Si probabil ca cineva acolo sus isi face griji pentru copilul mei, ca a fost doar stropita cu apa :)))

      • Ioana/ 17.07.2014Reply

        Eu cand am spus de moda, am vorbit in cunostiinta de cauza, crede-ma. Am citit in destule interviuri cum vedetele noastre, ortodoxe fiind, si-ar dori sa boteze copiii catolic pt ca e mai putin ‘traumatizant’. Iti dai seama cata importanta au pentru ele ideea de religie, din moment ce o aleg pentru copiii lor pe acest criteriu.
        In alta ordine de idei, cine stie putina istorie a religiei, stie ca si catolicii, inaite sa se desprinda de Biserica Mama, botezau copiii exact cum o fac acum ortodocsii. Mai apoi au mai simplificat ei multe lucruri, inclusiv metoda de scufundare.

        • Irina/ 18.07.2014Reply

          Ei bine, Marea Schisma a avut loc la 1054 si a fost provocata, printre altele, chiar de diferende ideologice legate de practicile religioase, de diferente de interpretare, etc. Sincer, eu nu stiu cum isi botezau catolicii copiii pe vremuri. Stiu, din filme, ca aveau practici usor agresive in Epoca Medievala. Nu am aprofundat subiectul. Biserica Catolica s-a adaptat cu timpul cerintelor enoriasilor, in sensul, ca ei au inteles (si eu vorbesc din experientele mele si vorbesc aici despre catolici, pentru ca eu intre ei traiesc) ca trebuie sa atraga oamenii catre Casa Domnului, catre Biserica. Si asa, biserica, cel putin in comunitatea din care eu fac parte, ortodoxa fiind si romanca pe langa asta :), are un rol important in stabilirea conexiunilor sociale; copiii cresc in biserica, invata despre Dumnezeu in biserica, slujbele sunt adaptate celor mici, cand gradinita serbeaza un eveniment religios, repeta in biserica, etc. Exista zile ale bisericii unde gospodinele vin si gatesc si servesc apoi enoriasii si fondurile adunate se duc catre biserica. Este alt gen de interpretare, pentru mine, mai ales, mult mai accesibila. Niciodata, nimeni din Biserica Catolica de aici nu m-a jignit pe fondul directiei religioase de care apartin si nici nu mi-a jignit Biserica. I-a interesat sa stie cat mai multe despre felul in care o inteleg eu. Pe de alta parte, faptul ca Biserica Ortodoxa adopta sau nu o practica, o sustine, si asa mai departe, nu inseamna ca este sau nu un lucru bun. Acestea sunt riturile ei si punct! A, ca uneori apar reforme. Reformele apar peste tot. Luther a reformat o biserica in cadrul careia Biblia nu era tradusa corespunzator si deci neaccesibila in continut celor care puteau citi. Ca sa nu mai spunem ca orice text prelucrat de un traducator are deja o nota de subiectivism si ca pe langa asta aproape orice text are mai multe variante de interpretare in forma pura. Apoi, mai exista si alte situatii legate de interpretari care au cauzat modificari ale directiei religioase ale unui popor. Henric VIII a trecut poporul britanic la Biserica Anglicana pentru ca Biserica Catolica nu accepta divortul. Concluzia este ca in povestea asta nu exista alba sau neagra si nimeni, la nivel uman, nu detine adevarul absolut. Fata mea este botezata chiar daca nu a fost scufundata in apa, ca asa trebuie sa fie Taina Sfantului Botez (altel e “nul” botezul, cum ai spus tu mai sus). Cel care a facut-o, a facut-o bine; l-am ales pentru ca era pe sufletul nostru, asa cum a spus si Dana. A fost o experienta minunata pentru ca cei care au participat la acest eveniment au facut-o cu inima deschisa, cu multa dragoste. Asta conteaza. Sa intre frumos cel mic in randul crestinilor si sa ne bucuram si noi de moment pe langa el. Si un lucru mai mentionez, care se refera tot la toleranta. Eu stiu, ca multi romani, ortodocsi, se duc la manastire si isi sfintesc bolizii. In sistemul meu de valori, asta tot o moda ar fi, tot in afara practicilor religioase clasice. Pe mine, personal, chestia asta nu ma deranjeaza, o iau ca atare. Dar este si acesta un exemplu in care se vede cam cum interpreteaza fiecare elemente de ordin religios, care iese din tipare si eu am tinut sa-l mentionez pentru ca are loc in comunitatea noastra, ortodoxa unde, dupa unii, totul e numai un cantec si e dupa rituri stravechi, etc…

          • aviva/ 18.07.2014

            Ai scris foarte frumos si coerent.

          • Irina/ 18.07.2014

            multumesc! 🙂

  • Cristina/ 17.07.2014Reply

    Felicitari, Dana. Ai procedat exact cum trebuie. Sa va traiasca micul crestin!

  • IONELA/ 18.07.2014Reply

    Buna Dana,
    Felicitari pentru copilasul frumos pe care il aveti, sa fie sanatos si sa va bucurati de el. Sunteti o familie frumoasa!
    Imi place foarte mult coafura de la botez,esti foarte frumoasa! Imi spui te rog daca are vreo denumire aceasta coafura sau daca ai poza cu ea? Anul acesta am nunta si cred ca mi s-ar potrivi si mie. As vrea sa vad o poza cu ea daca ai?
    Mulumesc!

    Ionela

  • Catalina/ 21.07.2014Reply

    Mi s-a facut pielea de gaina cand l-am vazut pe Vladut scufundat in apa, consider ca e prea brutal pt un bebelus.
    Ati fost foarte frumosi cu totii!

Leave a Comment