Custom Menu

Latest From Our Blog

Start sanatos in viata

Start sanatos in viata

3

Am vorbit de mai multe ori despre alaptare aici pe blog. Acum putem trece si la fapte, adica putem propune idei inovatoare care sa ajute in mod real femeile din Romania sa isi alapteze copiii, pentru un start sanatos in viata. Vlad, la 3 luni, este alaptat exclusiv la san. Asadar, sustin alaptarea!

Stiati ca alaptarea stimuleaza imunitatea bebelusului? ?

Stiati ca alaptarea la san salveaza anual 6 milioane de copii de boli infectioase?

Stiati ca 98% dintre mame pot alapta daca au informatii corecte despre acest lucru?

Stiati ca laptele de mama asigura toate substantele nutritive care ne sunt necesare in primele 6 luni de viata?

Stiati ca mamicile care alapteaza au un risc mai scazut de cancer mamar?

Philips Romania a lansat marti, 10 iunie, platforma online „Idei de viitor” – www.ideideviitor.ro, care poate transforma in realitate orice idee inovatoare despre viata si viitorul copiilor din Romania. Platforma reprezinta o initiativa de responsabilitate sociala corporatista a companiei Philips Romania si are ca principal obiectiv imbunatatirea conditiilor de viata a copiilor din Romania, din perioada de sarcina pana la primii pasi in viata.

Cum functioneaza? Cum poti veni in ajutorul tuturor mamicilor care isi doresc un start sanatos in viata pentru copiii lor? Fie ca esti o viitoare mamica sau fie ca ai trecut deja prin experienta alaptarii, poti intra pe aceasta platforma pentru a propune idei inovatoare care sa ajute femeile la noi in tara sa alapteze. Poate urmeaza sa aduci pe lume un copil si crezi ca te-ar ajuta sa ai langa tine in primele zile un consultant in lactatie care sa te invete sa asezi corect copilul la san. Atunci intra si propune aceasta idee. Sau poate crezi ca te-ar fi ajutat sa alaptezi mai mult o camera de alaptat asezata intr-un loc anume. Atunci sustine aceasta idee. Ganditi-va ce v-ar ajuta sau v-ar fi ajutat in alaptarea copilului.

Timp de 8 saptamani sunteti invitati/e sa contribuiti cu idei inovatoare, construind astfel o dezbatere publica avand ca punct de plecare copiii si inovatia. Saptamanal, vor fi votate si premiate cele mai bune idei.

„Idei de viitor” are trei teme principale, discutate si validate in prealabil cu specialisti in medicina, mediu, arhitectura, protectie sociala. Este vorba despre: Perioada de sarcina”, „Start sanatos in viata” si „Recreere prin lumina”.

La finalul celor 8 saptamani, un juriu format din specialisti din cele trei domenii alaturi de lideri de opinie vor selecta noua idei care vor fi supuse votului public pentru desemnarea a trei idei castigatoare (o idee pe fiecare tema).

Si pana la finalul anului in curs, cele trei idei castigatoare vor deveni realitate, fiind implementate de Philips Romania printr-o finantare in valoare totala de 100.000 de euro.

Platforma “Idei de viitor” trateaza viitorul copiilor drept o prioritate si adreseaza in acelasi timp un indemn tuturor romanilor sa se implice, sa vina cu o idee inovatoare care poate schimba in bine realitatea de multe ori dura si neprietenoasa in care traiesc copiii. Eu ma bucur sa sustin aceasta initiativa, pentru ca simt ca merita!

Mai multe informații despre realitățile care susțin fiecare temă în parte, veți pe www.ideideviitor.ro !

 

P.S.: Poza din acest articol este facuta imediat dupa nastere, cand Vlad mi-a fost adus pentru prima oara la san. Prima masa! Nu o sa uit acel moment niciodata!

91Comments
  • enache andreea/ 12.06.2014Reply

    O idee foarte buna pentru toate viitoarele mamici sau chiar actuale mamici.Este foarte important sa invatam unii de la altii si sa sprijinim viitorul copiilor nostri.

  • toscasilviu/ 12.06.2014Reply

    o idee foarte bunaa dana ce frumooos 🙂

  • Oana/ 12.06.2014Reply

    Total deacord, sunt de aceeasi parere ca toate putem alapta, lipsa laptelui = lipsa de informatie…din pacate. Fetita mea are 5 luni si inca alaptez, a fost tare greu primele 6 saptamani dar nici un minut nu m-am gandit sa renunt, dadeam din picioare de durere dar stiam ca va trece, asa a si fost iar acum e o placere. Mare placere! Saptamani trecuta am fost in concediu, doar noi doi. Acasa am pregatit in (ultimele 2 luni) 7 litri de lapte matern la congelator sa acopere perioada in care suntem plecati, in concediu (fiind fara ea) m-am muls peste tot, incepand de pe avion, plaja si cluburi. Nu mi-a pasat, ba chiar am fost mandra…am facut-o pentru ea.

    • mihaela/ 12.06.2014Reply

      WTF??????????????//

      • Rodica/ 12.06.2014Reply

        Exact! S-a muls prin cluburi. Vrei un copil sănătos?!? Petrece primul an de viață alături de el, nu în concedii și prin discoteci. Schimbările sunt așa de multe și rapide, încât poți rata momente foarte importante.

        • andreea/ 12.06.2014Reply

          unele nu cunosc notiunea de intimitate , si cred ca tine si de asta … doamne am crezut ca nu vad bine …. sa te mulgi peste tot , :))) daca vroiai sa faci ceva pentru fetita ta , singuru lucru era sa stai acasa cu ea … sau macar sa o iei cu tine , brusc ti s-a facut pofta de concediu !

          • Irina/ 12.06.2014

            Ce repede judecam…Toata lumea are nevoie de câteva zile de concediu, a sta cu un bebe mic e copleșitor, mai ales daca nu ai pe nimeni sa te ajute. Mai bine o mămica relaxata decat una stresată si obosita.

    • Irina/ 13.06.2014Reply

      E ok, Oana! Reactiile de acest gen, nu sunt normale, dar sunt “normale”. Asa este minunata lume a mamicilor.

      • rodica/ 13.06.2014Reply

        subscriu, mai bine o mamica inistita si odihnita decat o mamica stresata, bolnava fizic si psihic- daca ai impresia ca doar tu poti sa le faci pe toate sau esti singura care le faci perfect, e ceva in neregula cu tine.

    • Oana/ 13.06.2014Reply

      Hehe, ce usor e sa critici fara sa fi mamica, eu una nu mai am parinti, deci eu si sotul meu crestem fetita fara nici un ajutor, asa ca daca am decis sa evadez 6 zile nu cred ca asta inseamna ca nu imi iubesc copilul, ce cluburi? Doamne, ca doar nu fac asta la ordinea zilei..am facut asta in cele 6 zile cat am fost plecata si o data ce am ajuns acasa revin la statutul de mamica responsabila. Dar decat sa vedem partea buna a lucrurilor mai bine criticam si spunem ca eu sunt o mamica rea si neastamparata …ok 🙂 Chiar de asta am postat acest mesaj aici eram curioasa de reactia femeilor din Romania…si da, nu s-a schimbat nimic de cand am plecat.

      • Dana/ 13.06.2014Reply

        Oana, subiectul alaptarii aprinde de fiecare data multe scantei 🙂 Si pe mine m-a deranjat ieri, cand am citit prima oara, comentariul legat de Vlad, dar mi-a trecut repede. Mai ales cand ma gandesc ca poate nu a vrut sa imi aduca vreo jignire. Nu pune la suflet 🙂 Ce sa-i faci, mamele sunt pasionale!
        Eu nu voi judeca niciodata o mama, indiferent de alegerile pe care le face pentru binele copilului ei. Sunt atat de multe cai sa fii o mama buna!

        • Oana/ 13.06.2014Reply

          Multumesc Dana pentru raspuns. Nu sunt afectata de raspunsuri, am postat luand in considerare aceasta posibilitate de a fi atacata si judecata. Consider ca o mama buna inseamna acea mama care ofera iubire, afectiune, liniste si un mediu placut si vesel copilului. La fel nu judec nici o mama atata timp cat ii ofera ce am scris mai sus, fie ca a avut lapte sau nu. Dar totodata consider ca nu e drept sa uiti de relatia ta de cuplu si sa te dedici numai copilului, de aceea am considerat ca, cateva zile doar noi doi ar fi benefice. Din pacate in Romania a fi mama buna inseamna sa uiti de tine, de sot sa te sacrifici si sa nu mai pleci in concedii. Eu una sunt deschisa si doritoare sa invat ceva nou in fiecare zi, fie vorba de copil sau nu. Iarasi daca nu am ceva bun de spun nu o spun, deoarece o parere diferita nu inseamna ca e proasta sau gresita. Cati copii nu cresc intr-un mediu groaznic, parintii se cearta si se bat, alcoolici, traieste in spaima si nu cunoaste afectiune?…pentru mine astea sunt probleme, nu 1 saptamana de concediu…dar…e dreptul vostru sa judecati 🙂

          • Dana/ 13.06.2014

            Sunt perfect de acord cu tine.

  • Ileana/ 12.06.2014Reply

    Buna Dana! Avem bebelusi de aceeasi varsta, si al meu este alaptat exclusiv la san,sustin alaptarea! Este un sentiment unic cand alaptezi,numai tu cu puiu tau desi la inceput a fost tare greu, dureros! Cica asa e la primul 🙂 la bb2 o sa avem experienta 🙂

  • Sabina Ulubeanu/ 12.06.2014Reply

    Draga Dana,
    am descoperit de curand blogul au si tare ma bucur sa vad ca esti acum o mama implinita, pe langa toate celelalte calitati.
    De ce m-am bucurat asa tare?
    Nu stiu daca iti mai aduci tu aminte, eu sigur n-am sa uit:)
    Erai eleva de liceu, iar la Conservator trebuia sa facem practica cu elevii.Cred ca doamna de muzica v-a adus in sala festiva. Eu eram in anul 4 de facultate, insarcinata cu fetita mea Sofia. (pe care am alaptat-o un an si 8 luni , ca sa ramanem la subiect). Nu aveam niciodata haine de gravida…apropos de ce am mai vazut la tine pe blog, purtam panataloni de in si o bluza cu motive etnice africane, portocalie :))
    V-am predat lectia despre compozitorii contemporani romani, toata generatia dupa George Enescu si mi-a placut tare mult de voi, pe langa efervescenta normala de liceu (nu eram nici eu prea departe ca varsta, deci era perfect ok pt mine..:D), v-au cucerit anumite sonoritati si le tot asociati cu muzica ba rock, ba alte genuri.
    Ei bine, si doamna voastra profesoara v-a facut la un moment dat observatie, si tu ai zis ceva de genul: nu doamna, la noi in clasa nu sunt vedete.
    Mi-a placut foarte mult momentul acela:) erati draguti cu totii.
    In fine, pt mine a fost improtant pt ca era prima ectie pe care o predam in fata clasei (si unica, caci dupa aia am mai predat doar la facultate si apoi deloc)
    Mult noroc in continuare si sa te bucuri de fiecare clipa 🙂
    Sabina

    • Dana/ 13.06.2014Reply

      Buna! Din pacate iti spun sincer ca nu imi aduc aminte exact momentul, doar ca povestea ta m-a induiosat. Au trecut 10 ani de la terminarea liceului! Si imi place acum sa aud ca am avut un raspuns potrivit momentului! 🙂

      • Sabina Ulubeanu/ 13.06.2014Reply

        Iar asta cred ca s-a intamplat si mai demult 🙂 caci fetita mea implineste 12 in septembrie iar eu aveam 22 si eram insarcinata in 6 luni :))
        e normal sa fie mai in ceata momentul, dar toti aveati replicile la voi, mie mi-a placut la nebunie lectia :))

  • Rodica/ 12.06.2014Reply

    Ghinion! Din păcate eu fac parte din acel 2% care nu au putut alăpta. Am încercat și m-am chinuit până ce Mihai a împlinit două luni. Nu am avut lapte. Lucru pe care nu l-am stabilit eu, ci doctori. Problema mea cea mai mare este că nu s-a sinchisit nimeni din jurul meu să îmi spună să stau liniștită, că nu e primul copil alăptat 75% artificial și restul la sân. Nu a fost nimeni să îmi spună că atât cât i-am dat e suficient. Numai mamele care au trecut prin ce am trecut eu, vor înțelege. În momentul în care am stat de vorbă cu niște prieteni care aveau o fetiță de trei ani, frumoasă și sănătoasă, m-am liniștit. O înfiaseră. Nu știam. Deci acel copil e condamnat la moarte? Pentru că mama ei naturală a abandonat-o la naștere? Mă opresc aici.

    Dana, mult succes în continuare și sănătate lui Vlad.

    • Rodica/ 12.06.2014Reply

      Am uitat să precizez. Mâine Mihai face 1 an. Este cel mai dezvoltat copil din parc, atât psihic cât și fizic. În afară de o mică răceală de pe la 7 luni, în rest nu a avut nimic.

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Eu te înțeleg, chiar dacă într-un final eu am ajuns sa alăptez exclusiv. Am mai vorbit despre ăsta într-un post trecut: https://danarogoz.one.ro/?p=20111 și la mine a fost mai complicat la inceput, așa ca știu exact despre ce vorbești. Chiar am atras atenția în postul trecut asupra nevoii de încurajare si a mamelor care nu reușesc sa alăpteze exclusiv, atunci când medicul le confirma acest lucru.

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Rodica, tu nu faci parte din cei 2%, caci ai alaptat acele 2 luni, chiar daca nu exclusiv. In cei 2% intra mamele cu HIV, cu probleme ale glandelor mamare…etc. Nu inseamna ca ele nu pot avea copii perfect sanatosi, alaptati exclusiv artificial. Eu inteleg ca ai facut tot ce ai putut. Si eu lui Vlad la inceput, pana s-a declansat cum trebuie lactatia, i-am dat completare, chiar daca foarte multa lume mi-a sarit in cap.
      La multi ani lui Mihai! Trebuie sa fii tare emotionata pentru maine 🙂

      • Rodica/ 12.06.2014Reply

        Am citit cu mare plăcere postarea respectiva cu experiența ta. Dar din câte am înțeles, i-ai dat doar câteva biberoane, nu ca mine, două alăptări și cinci biberoane pe zi. Când m-am mai liniștit, glumeam că e alăptat artificial cu supliment de sân. 🙂

        • Dana/ 12.06.2014Reply

          🙂 Ideea e ca stiu ca nu toate mamele sunt la fel. In schimb ideea campaniei mi se pare foarte buna. Poate ca si tu, din experienta ta, ai putea propune o idee care stii ca te-ar fi ajutat in acea perioada de 2 luni.

      • Rodica/ 12.06.2014Reply

        Ah, acum am văzut urarea! Mulțumesc mult! Da, sunt foarte emoționată. De abia aștept să îi văd reacția mâine dimineață când va intra în sufrageria plină de baloane umflate. Noroc că m-am lăsat de fumat mai demult, diseară am nevoie de plămâni puternici pentru câte baloane am cumpărat.

        • Dana/ 12.06.2014Reply

          aaa…ce dragut! Pe mine ma emotioneaza doar gandul! Acum stau si ma uit la el si imi dau seama cat de mult a crescut deja. Imi e dor deja de fiecare etapa trecuta, dar privesc cu mare bucurie si emotie spre viitor.

        • rodica/ 13.06.2014Reply

          Rodica cu R mare: La multi ani puiutului tau!!!!! Cum a reactionat minunea? Sa fiti sanatosi cu toata familia si sa ne mai “auzim” pe aici.

          • Rodica/ 13.06.2014

            Mulțumesc pentru urări. I-am dat drumul prin casă și într-un final a ajuns și în sufragerie. Când a văzut baloanele a ridicat mâinile în aer cu degetele desfăcute și a început să alerge prin ele. Apoi s-a așezat în mijlocul lor și se rotea pe fundulet și se juca cu fiecare în parte. A fost distractiv. Apoi le-am luat pe toate și am plecat afară la împărțit. Toți copiiierau ffericiți.

  • Monia/ 12.06.2014Reply

    Dana ti-am scris un mail pe adresa [email protected] , legat de o comanda ce am facut-o si niste probleme. L-am trimis si echipei tale, sper sa se rezolve.

  • Elena Lupu/ 12.06.2014Reply

    Felicitari Dana ,te apreciam si inainte dar de cand esti mamica imi esti foarte draga ,mai ales ca sprijini alaptarea, si eu m-am chinuit mult sa alaptez,luni bune chiar dar as lua-o oricand de la capat,ador cand am piticul la san. Pentru mamica de mai sus : orice picatura de laptic magic conteaza pt bebe ,si chiar daca nu poti alapta ii poti oferi toata dragostea ta si cu lp si poti sustine alaptarea chiar dc la voi nu s-a putut .

  • Denisuca/ 12.06.2014Reply

    Jignesti o categorie larga de mame care nu pot alapta, care si asa sunt suparate si au nemultumiri. Stii tu exact ca acei copii nealaptati sunt mai bolnavi decat cei alaptati. Este copilul tau acum idealul sanatatii? Ce inseamna start sanatos in viata? O platitudine. Alaptarea nu iti garanteaza sanatatea vesnica.
    Chiar nu inteleg ce-s cu mesajele astea din ultima vreme.

    • Rodica/ 12.06.2014Reply

      Recent m-am întâlnit cu medicul cu care am născut. I-am spus ce greutăți am avut la început. M-a intrebat cât am alăptat. I-am spus că în jur de două luni, dar nu exclusiv. Mi-a spus că atâta vreme cât i-am dat laptele de la început, i-am dat toți anticorpii de care avea nevoie.

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Te rog foarte mult sa nu imi jignesti copilul in niciun fel, altfel mesajele tale vor ajunge in spam. Am scris despre experienta mea personala legata de alaptare intr-un post mai vechi. Citeste mai atent si ai sa vezi care este parerea mea despre acest subiect – https://danarogoz.one.ro/?p=20111. Aceasta postare nu aduce nimanui nicio jignire. Mamele care isi doresc sa alapteze si o pot face, pot contribui cu idei care puse in practica le-ar ajuta. Conform unor statistici, rata de femei in Romania care alapteaza macar o data (“everbreastfed”) este de peste 90% (sursa: https://www.pollutionaction.org/breastfeeding-and-autism-and-cancer.htm) . Nu toate mamele au lapte cat sa alapteze exclusiv, nu toate o fac timp de 6 luni…dar, dupa cum vezi, foarte multe isi doresc si incearca.

    • rodica/ 12.06.2014Reply

      denisuca, tu o jignesti pe Dana. Ea nu jigneste pe nimeni, ea sustine alaptarea si promoveaza o campanie in care acele persoane ce se regasesc in ea sa aiba sansa castigarii unui concurs pe baza unor idei creative. Nu am remarcat sa iti fi placut vreo postare de a Danei, indiferent de subiect- tu doar astepti sa O lovesti.

    • Adriana/ 12.06.2014Reply

      Nu jigneste pe nimeni. Sunt multe cazuri care au probleme si nu pot dar sunt si multe cazuri care din comoditate nu alapteaza. Eu am un baietel de 1 an si nici eu nu am avut lapte si el nu stia cum sa suga, dar a invat si laptele a venit dar in 2 saptamani sa ai dureri de cap ingrozitoare ma segeta pana in creier, chiar nu a fost usor deloc a fost ingrozitor dar stiam ca e bine pentru el.

  • Rodica/ 12.06.2014Reply

    @rodica scris cu r mic. 🙂 și către Dana: nu cred că intenția denisucai a fost să vă jignească, dar poate i-a fost foarte greu. Nu știu prin ce a trecut ea, dar eu am fost foarte urât privită de prietenele din parc care au alăptat exclusiv mai multe luni. Am fost blamata că nu îl iubesc destul ca să insist. Că sunt egoistă și nu îl pun pe el pe primul loc. Chiar și socrii mă priveau urât. Mi-a trebuit mult timp să îmi revin. Experiența a fost atât de urâtă, încât dacă la al doilea copil pățesc la fel, în nici un caz nu voi încerca mai mult, ci mă voi resemna, și voi încerca să mă bucur mult mai mult de copil. E o experiență traumatizanta prin care doar foarte puține mame trec.

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Repet, te cred pe cuvant. Uite un paragraf din postul trecut de pe blog, care a nascut multa valva, dar care vorbeste exact despre ce spui tu: “Am un mesaj pentru cele carora medicii le recomanda sa le dea completare micutilor: sa nu se simta vinovate! Sunt mii de pagini de net unde gasesti informatii despre cat de important este laptele matern (si fara indoiala chiar este), dar n-am gasit niciunul care sa-ti spuna ca nu esti o mama rea daca cineva avizat (pediatru, neonatolog) iti recomanda ca macar o perioada, pana cand lucrurile intra pe fagasul normal, sa ii dai completare. Si spun asta pentru ca eu primind atat de multa informatie doar despre laptele matern si beneficiile lui (mergand la cursuri, apeland la consultanti in lactatie…) ajunsesem sa ma simt foarte vinovata ca nu ii puteam oferi lui Vlad exact cat avea nevoie la inceput. Un sentiment de vinovatie, desi evident ca nu ii voiam decat binele micutului.” Deci chiar nu merit eu, sau mai ales Vlad, sa fim jigniti, caci am incercat sa privesc mereu extrem de atent acest subiect, cu multa compasiune. Am fost pana acum foarte echilibrata in argumente.

    • Rodica/ 12.06.2014Reply

      Stai liniștită, Vlad nu se simte jignit în niciun fel. El te are pe tine și crește frumos. Îți seamănă leit. Va fi o figură, sunt sigură.

    • rodica/ 12.06.2014Reply

      Rodica, cu R mare, denisuca nu cred ca a trecut prin nicio experienta, nici nu cred ca-i mama, cred ca e o persoana mai tanara ca Dana care tinteste sus- ceea ce nu e rau- dar care nu stie cam cata munca e in spatele unui succes ca al Danei – ceea ce e rau- si cum prinde momentul cum loveste.

      • rodica/ 12.06.2014Reply

        …iar ca sa ataci un copil este josnic- asta a fost si argumentul pt care sunt absolut convinsa ca “denisuca” nu-i mama- o mama nu loveste copilul alteia – asta daca are toate tiglele pe casa-.

        • Irina/ 13.06.2014Reply

          Fetelor….de la a citi un articol, pana la a reactiona virulent in baza a nimic si pana la a face speculatii referitoare la care e mama si care nu e, este cale lunga….Eu nu cred, sincer, ca articolul Danei a vrut sa jigneasca pe cineva. De asemenea, imi permit sa spun ca o reactie atat de virulenta este bazata pe alte motive, si articolul a produs doar acel “click!”. Motivele sunt probabil legate, asa cum s-a vazut si in reactii anterioare, de faptul ca unele mame se considera mai tari ca altele pentru ca au reusit sa alapteze. Pun aici iar accent pe “unele”. Multe din aceste mame (nu toate) sunt extrem de limitate uman si intelectual si considera ca asta este realizarea vietii lor – au reusit ele sa-si salveze copilul pe viata din acest motiv. Sigur ca laptele matern este foarte bun pentru bebelusi si ca prin el se pot transmite multi nutrienti copilului. Pe de alta parte (si m-a mirat faptul ca nimeni nu aduce in discutie tema fumatoarelor care alapteaza) daca mama nu se hraneste corespunzator si se umple de tigari, toxinele se transmit si ele cu carul. De aceea, nu putem vedea chestiunea asta unilateral si faptul ca femeie care da pe gat 3 beri, 10 tigari, baga niste chilli si isi alapteaza copilul nu este deloc ok si nu este mai buna decat una care ii da Milupa (Pre chiar, a fost in cazul meu), ia vitamine si probiotice pentru ca putinul lapte pe care il are sa fie curat si plin de nutrienti (tot cazul meu). Sigur ca si mie mi-au scos ochii destule. Dar, am spus-o si o mai spun: nu mor caii cand vor cainii si eu nu-s proasta; stiu si singura de ce fac ceva atunci cand fac acel ceva si imi folosesc capul. Eu incerc sa ajut spunandu-va atat: nu va mai suparati atat de tare pentru asa ceva! Oamenii nu sunt la fel. In plus, femeile au tendinta de a fi extrem de rele unele cu altele. Eu unei astfel de persoane nici nu ii mai las loc de discutii. Sa faca ce vor cu copiii lor. Eu fac cum consider eu ca e mai bine cu a mea. Si in adancul lor, ele vad diferentele intre copii si le macina, le enerveaza si asta este o problema cu care trebuie sa invete sa traiasca ele, nu eu. Eu atat imi doresc: sa imi dea Dumnezeu sanatate, sa pot avea grija de copilul meu, sa creasca frumos si sa invete ca viata este grea, dar frumoasa si ca trebuie sa fie si ea o luptatoare. Si acelasi lucru le urez din toata inima tuturor mamelor (actuale si viitoare :))!

  • Rodica/ 12.06.2014Reply

    Repet, am citit atunci postarea cu experiența ta. Mi-a plăcut foarte mult. 🙂 Spre norocul tău a, a avut un final mai fericit decât al meu. Îți citesc blogul constant, dar sunt mai mult cititor, nu mă bag decât atunci când am ceva important de spus.

  • Ioana/ 12.06.2014Reply

    De asemenea, trebuie transmis mamicilor ca si alimentatia lor conteaza pentru a avea un lapte cat mai bun. Am alaptat pana la 5 luni. De ce? Pentru ca am mancat intr-o zi o ciorbita la un restaurant si doua placinte sau langosi (nu mai stiu ce erau) iar cand am ajuns la bebe sa-l alaptez s-a unflat si inrosit tot. Am ajuns imediat cu ea (e fetita) la spital si i-au bagat perfuzii cu cortizon. Mi-au spus sa ma storc 3 zile sa dau afara tot laptele infectat dar dupa aceasta perioada nu am mai avut lapte. M-am simtit foarte trista pentru ca imi facea placere sa alaptez.

    • Alina/ 12.06.2014Reply

      Lapte infectat??? De la ce? O femeie care alapteaza poate manca ORICE, poate bea cafea sau un pahar de vin ocazional, poate lua tratamente medicamentoase, pot primi anestezie pentru extractiile dentare.

      Unii bebelusi au anumite sensibilitati personale la ceea ce a consumat mama; de exemplu al meu facea colici de la fructele pe care le mancam eu si regurgita atunci cand eu beam iaurt. Dar astfel de cazuri sunt cazuri speciale, in rest alimentatia nu influenteaza calitatea laptelui.

      Cat priveste storsul timp de 3 zile al “laptelui infectat”… arata inca o data ca medicii romani habar nu au despre mecanismul de producere a laptelui si in cat timp apare in lapte ceea ce a consumat mama. Strigator la cer. Auzi, 3 zile!

      De asemenea: laptele nu dispare in 3 zile! Dureaza cateva saptamani pana ce corpul incepe sa nu mai produca. Eventual, din cauza stresului, poate fi afectata productia de oxitocina, hormonul responsabil de ejectia laptelui. Insa laptele NU dispare!

      • Ioana/ 13.06.2014Reply

        E foarte posibil ca fetita mea sa fi avut o sensibilitate la ceva. Nu s-au facut teste aprofundate (la laptele meu). Ce stiu sigur e ca prin lapte se transmite ce mananca mama. De exemlu, la toate mamicile le este recomandat sa nu manance varza sau fasole cat timp alapteaza.
        Cat despre medici sunt de parere ca meseria se invata practicand. Eu locuiesc intr-un orasel mic si e posibil sa nu mai fi avut cazuri asemanatoare cu al meu.
        Nu cred ca am ramas fara lapte in 3 zile. Eram in sesiune si mergeam saptamanal la examene. In timpul ala lasam rezerve acasa cu lapte matern iar eu ma storceam. Probabil faptul ca nu ma storceam ca sa golesc complet sanul a dus la disparitia laptelui.

      • Soni/ 14.06.2014Reply

        Nu, o femeie care alapteaza nu poate manca ORICE pt ca sunt unele alimente care influenteaza calitatea si gustul laptelui, sunt altele care provoaca anumite reactii (ciocolata, usturoi, capsune, varza etc) Poate ca nu s-a exprimat corect cu notiunea “lapte infectat” dar laptele acela intr-adevar era nociv pt bebelul ei din moment ce ii provocase asa ceva.

        Si nici tratamente medicamentoase nu sunt recomandate, la fel nici anestezia… eu am mers la dentinst si tot ce mi-a facut a facut fara anestezie – noroc ca nu era ceva grav. Iar referitor la medicamente, am avut 4-5 zile o enteroviroza super urata, nu puteam sa mananc absolut nimic – orice mancam varsam…ameteam efectiv cand ma ridicam din pat. Dar am preferat sa nu iau nimic, ca sa nu intrerup alaptarea si desi eram constienta ca in oerioada aceea calitatea laptelui nu era la cel mai inalt nivel (si bebele chiar a stagnat un pic in greutate), dupa ce mi-am revenit am intrat in normal. Dupa o sedinta de alaptat atunci, eram apropae in transa asa ma epuiza 🙂 Si uite ca am alaptat pana la 1,5 ani pe primul si pe al doilea pana la 2 ani (aici, vb vine, ultima parte a fost mai mult de fitza:)
        si n-am baut nici cafea, nici vin sau alte alcoale 🙂 adica daca stiu ca e spre binele copilului, pot sa ma abtin ca doar nu alaptez toata viata…cu ciocolata a fost mai
        greu, dar bine ca exista cioco alba 🙂
        Si da, laptele nu dispare asa repede dar si aici poate e vorba de cazuri si cazuri… eu cand m-am lasat la 2 ani de activitate, si dupa 2 luni mai aveam ceva lapte, normal ca in cantitati f mici 🙂

    • Alina/ 12.06.2014Reply

      P.S. Daca alimentatia mamei ar conta in productia laptelui si in calitatea lui, nu ar mai exista atatea mame care sa alapteze in tarile sarace. Daca mama nu se hraneste corespunzator, EA este afectata in mod direct. Insa laptele se formeaza din rezervele mamei, nu din ceea ce mananca.

      • Irina/ 13.06.2014Reply

        Eu nu sunt medic, Alina, si nu pot vorbi in necunostinta de cauza. Si eu ii respect pe medici pentru ca, in general, aia “n” ani de scoala se fac cu multe sacrificii. Si mai fac ceva: mi-am ales un pediatru in care am incredere si am incredere in el pentru ca orice mi-a spus m-a ajutat. Sigur ca mai gandesc si singura pe langa asta. Ca medicii sunt si ei oameni si pot gresi – asta este posibil, dar nu este o regula si nu e cazul sa exageram!

        Si ma contrariaza un pic logica mesajului nr. 2. Contra – argumentul meu suna asa: mamele din tarile sarace nu pot, toate, alapta, nu alapteaza in cantitati corespunzatoare si apoi copiii de acolo mor la niste varste extrem de mici de inanitie si mai si sufera de rahitism.

        Eu zic ca un medic are o scoala bazata pe cercetare si daca un medic spune ca trei zile raman in lapte substante periculoase pentru copil, eu il cred, pentru ca eu nu sunt medic, eu nu am scoala lui. Nu le stim noi chiar pe toate asa…

        Secolul 21 nu este epoca medievala. Nu e bine sa le incurcam…

        • Irina/ 13.06.2014Reply

          Imi pare rău sa te contrazic dar exista medici si medici. Cel mai bine este sa consulti doi doctori, o sa te surprindă diferențele de opinii. 3 zile mi se pare foarte ciudat, prima oară cand aud, dar nu sunt doctor si fiecare mama ar trebui sa facă ce simte ca e mai bine pt copil.

          • Irina/ 13.06.2014

            Mesaj catre tiza mea :): ceea ce ai spus tu este adevarat. Daca intrebi 3 medici, este posibil sa afli mai multe opinii cu elemente ce difera…Ideal este insa, sa nu fie nevoie sa intrebam 3 medici, pentru ca nu este aceasta sensul. Ideal e sa am unul si bun. Da, eu aveam trei oftalmologi in tara pentru ca unul era chirurg, altul diagnostician si a treia era specialista in lentile de contact. Asta este insa o chestune de specializare. Cand vine vorba de perioada in care ramane in lapte o substanta “nociva” cred ca ajunge unul.

            Eu nu vreau sa va suparati pe mine, cele care ganditi in sensul ca mergeti si intrebati de n ori in n locuri (si nu ma refer aici neaparat la tiza mea), dar concluzia mea este aceea ca mergeti efectiv si intrebati pana ajungeti sa auziti ce vreti, si in realitate nu asta e scopul…

            Iar in ceea ce priveste povestea cu cele trei zile, eu va pot povesti despre o mamica ce a fost tratata impotriva unei infectii bacteriene cu antibiotic si in aceasta perioada nu a avut voie sa alapteze. Daca nu ma insel, era vorba de trei zile. In aceste trei zile, baietelul nu a putut bea la san de la mama lui si a fost hranit cu lapte din alta provenienta. Ce credeti ca s-a intamplat? Mama a inceput sa produca extrem de putin lapte. Nu pot spune ca lactatia a disparut, dar cantitatile erau infime si a luat diverse mijloace prescrise de doctor pentru a restabili o productie suficienta.

            Repet, eu nu sunt doctor, doar am auzit si eu de alte situatii.
            Daca mi s-ar intampla mie, m-as duce insa la UN doctor, nu la 7, pentru ca am incredere in medicul meu. Daca n-as avea, n-ar fi medicul meu.

  • Catalina/ 12.06.2014Reply

    Buna!

    Oare daca am niste noduli benigni (fibroadenom mamar), nu voi putea alapta la san cand va fi cazul, in viitor?
    Ai spus ceva de malformatii ale sanului, intr-un comentariu, iar asta m-a pus pe ganduri.

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Nu sunt in masura sa-ti dau un raspuns. Cel mai bine intreaba un medic.

      • Catalina/ 12.06.2014Reply

        Da, stiu! Eu am aflat de la 18 ani ca ii am, acum am 21, iar din 6 in 6 luni fac ecografii. Cand va veni momentul am sa cer informatii medicului. 🙂

  • Raluca L/ 12.06.2014Reply

    Draga Dana, mi-a placut mult initiativa si am inscris si eu un proiect. Il poti gasi aici (https://www.ideideviitor.philips.ro/idea/spatii-pentru-alaptare-in-maternitati), daca ai timp m-as bucura mult sa citesti ideea si sa imi spui parerea ta. 🙂

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Te-am si votat! 🙂

    • Rodica/ 12.06.2014Reply

      Si eu te-am votat. 🙂 Succes!

    • Diana F./ 13.06.2014Reply

      Si eu te-am votat ! Bun artisolas, scurt si la obiect. Stiu cum este sa stai pe un scaun incomod, rigid si infect intr-o maternitate ca Polizu, unde , culmea….am platit cateva sute de euro pentru un confort inexistent….cica era rezerva privata(doar pentru ca eram 2 perosane in salon). In rest nu-ti ofera nimic, de consiliere nici atat, singurul sprijin in acea perioada fiind mama, sotul si una dintre asistentele pe care le-am prins in cateva ture, pentru ca am fost nevoita sa stau o saptamana in spital si care era dispusa sa dea sfaturi pertinente si clare.

  • Adriana/ 12.06.2014Reply

    Te felicit Dana, ai nascut prin cezariana si alaptezi wooww esti superba, multe mame care au cezariana spun ca nu au lapte tu ai pentru ca ai vrut sa alaptezi, eu cred ca o mama daca vrea sa isi alapteze puiul poate. Am un baietel de 1 inca il alaptez desi are 3 mese pe zi + fructe, primele 2 saptamani pentru mine au fost foarte dureroase, cand sugea simteam ca sa sageata pana in creier si aveam dureri de cap foarte mari dar nu am renuntat stiam ca e bine pentru el, nici eu nu am avut lapte dar mi am pus puiul la san un pic de vointa si am reusit. Eu am nascut in Londra si doamnele asistente au spus asa ” daca nu suge bebelusul, laptele nu o sa vina, e foarte simplu sa ii dai sticluta” fiecare ia decizia cea mai buna eu cred cu tarie ca asta este nu sa iti indopi copilul cu chimicale+ vitamine sau ce or mai fi in formula.

    • Alina/ 12.06.2014Reply

      Indiferent de metoda prin care naste femeia, lapte ESTE. Ideea ca fmeile care au nascut prin cezariana nu au lapte sau le vine laptele mai tarziu este inca un mit fara nicio sustinere stiintifica.

      Cateodata cand aud cate mituri si aberatii arunca oamenii pe tema alaptarii sau cresterii copiilor, imi vine sa ma uit bine de tot in calendar ca sa ma conving ca intr-adevar suntem in mileniul 3. Mare-i gradina! 🙂

  • Mary/ 12.06.2014Reply

    Oau! Femeile o pot lua razna cand e vorba de alaptat:))). Chiar si Dana cea draguta de trimite in spam de nu te vezi. Fetelor, calmati-va:) In rest, numai de bine:)

    • Dana/ 12.06.2014Reply

      Legat de subiectul alăptării, sunt extrem de calma și respect decizia fiecăruia. Am ținut în schimb sa atenționez din prima un tip de comportament care mă deranjează foarte tare. Nu accept misto urile legate de copilul meu, indiferent de tema discuției. Poate ca nici nu si-a dat seama ca jignește.

    • Dana/ 15.06.2014Reply

      Eu sunt foarte calma. Puteam sa nici nu public acel mesaj daca il consideram cu totul deplasat. Dar am grija, cu calm, sa stabilesc niste reguli, niste limite, astfel incat blogul acesta sa ramana un spatiu curat. Sunt multe site-uri care iti permit sa comentezi tot ce vrei si cum vrei, incat atunci cand ajungi sa le citesti te ingrozesti de-a dreptul. De altfel, nu inteleg de ce trebuie sa imi scrii sub mai multe id-uri? Cum de pe acelasi calculator primesc mesaje si cu Mary, si cu anna, si cu adi, si cu anna Marina, si cu hana, si cu M, si cu Ana, si cu cata, si cu daniela, si cu larisa, si cu lavinia, si cu mmo, si cu ana stoia? Desigur, toate astea din 2011 si pana in prezent. Iti apreciez fidelitatea. Iti recunosc tonul acid de multe ori. M-as bucura sa iti alegi un singur id, astfel incat si ceilalti vizitatori sa te poate recunoaste in timp. Asa e onest.

  • Adriana/ 13.06.2014Reply

    uh, am 3 copii si i-am alaptat mai mult de un an pe fiecare. Eram epuizata fizic si psihic de fiecare data desi diferenta dintre ei este marisoara, dar ma bucuram in sinea mea ca o pot face. Sustin alaptarea la san si o recomand din suflet, dar acolo unde nu se poate, sau nu vor, consider ca fiecare e liber sa decida. 🙂

  • BiancaZ/ 13.06.2014Reply

    Draga Dana,

    tema cu alaptatul mi se pare foarte interesanta.
    Nu sunt inca mamica (desi imi doresc) insa din pacate am vazut in jurul meu multe tinere mamici care pe motivul ca nu au mai avut lapte nu au alaptat mai mult de 2-3 SAPTAMANI. Sora mea are 2 copii (fetita de 8 luni) pe care inca o alapteaza, baiatul a fost alaptat pana la 1 an si 3 luni si de la ea pot spune ca laptele matern e ceea ce poate sa ii ofere mai bun unui bebelus, insa ea nu s-a stresat pentru kilogramele acumulate in plus, ca sa se produca lactatia a mancat, a baut lichide fara sa verifice permanent cantarul, grafice, tabele, site-uri etc. … ea imi spunea ca cel mai bine sa iti asculti instinctul si sa fi cat mai relaxata. Traieste in Anglia de 10 ani, und mamicile sunt foarte incurajate sa alapteze, sunt informate si ajutate. Iar vis-a-vis de alaptat, a alaptat acolo unde a fost nevoie (in aeroport, parc, magazin, cafenea) caci copilasii ei au fost mereu cu ea.
    Eu admir toate mamicile si cred ca jobul de mamica implica o mare responsabilitate!

    p.s: Am votat-o deja pe Raluca L, bravo e o propunere frumoasa!

  • Denisuca/ 13.06.2014Reply

    Dana, in ultimile zile am vazut o campanie media impotriva ta, in fiecare zi apare cate un articol negativ despre tine, nici la petrecerea colegilor tai din serialul La Bloc nu ai participat, probabil ai o perioada mai proasta asa ca te inteleg si nu e nicio problema daca ma pui la spam sau unde ai tu chef. Zau!

    • rodica/ 13.06.2014Reply

      denisuca, “campanie mediatica” inseamna altceva si nu 2-3 articole de la presa de scandal care nu spun nimic, scrise pentru persoane care devoreaza subiectele acestea si care Danei ii fac un serviciu- DA, un serviciu pt ca se scrie de EA, de bine sau de “rau” (ca parerea lui X sau Y ca are nu stiu ce rochie sau nu stiu ce pantof, ca a participat sau nu la nu stiu ce eveniment este un zero ca importanta); eu cred ca erai curioasa sa stii de ce nu a participat la o petrecere impreuna cu colegii de La BLOC. Acum, aici pe blog, se vorbeste despre o CAMPANIE de promovare a alaptarii dar care se pare ca pe tine nu te intereseaza- asta e o campanie!!!! Spre lamurirea ta, in articolul cu “piciorul si pantoful” era de sesizat ca Dana prezentase Evenimentul la care au participat o gramada de vedete adevarate sau in articolul cu cele trei asa -zise “somere” se poate cu usurinta observa ca cele trei muncesc si castiga pe cont propriu f bine, au firme, au proiecte. Daca as fi fost in situatia Danei de ieri cand ai facut referiri la sanatatea copilului, nu te avertizam ca te bag in spam, eu nici nu te publicam.

  • Diana F./ 13.06.2014Reply

    Buna , Dana !
    Ti-am scris de mai multe ori, de cand fraternizam de pe vremea graviditatii cu tratamentul cu Clexane si am continuat sa o fac si dupa nastere. Bebelusul meu este mai mare cu trei saptamani decat Vlad. Din pacate de 2 saptamani Luca primeste si un supliment de 200 ml de lapte praf /zi, intrucat nu-i mai ajungea doza primita de la mine.Sustin cu indarjire alaptarea la san ! O zi usoara si mult laptic iti doresc !

    • rodica/ 13.06.2014Reply

      Diana, nu e “din pacate”, e spre binele lui! Felicitari pentru deschiderea ta pentru binele copilului!

  • Alexa Raluca/ 13.06.2014Reply

    Fetelor, eu sustin aceasta initiativa, dar citind postarile tuturor, ajung la concluzia ca nu toate femeile sunt pregatite pentru alaptare. E prea multa informatie, e prea mult sacrificiu din partea lor – stiu ca suna urat, dar nu putine sunt cele de la care am auzit ca dupa un copil le e teama sa nu isi piarda dintii de la lipsa de calciu sau sa li se lase sanii de la alaptat – iar lipsa de informatie este dusmanul tuturor. nu ma mir ca suntem martore la asemenea reactii, daca femeile nu sunt informate! trebuie sa iti si doresti putin sa stii, pentru ca nu vine nimeni sa te traga de maneca “hei, vrei sa afli mai multe despre alaptare?” In alta ordine de idei, am o intrebare care n-a fost adresata pana acum si poate cele in cauza stiu sa ofere raspuns. Ce importanta are marimea sanilor in producerea laptelui matern? Cat de mult influenteaza sanii mici alaptarea? Este un subiect sensibil care pare sa nu fi fost abordat pana acum, din diverse motive. Sanatate multa tuturor!

    • Irina/ 13.06.2014Reply

      Ai foarte mare dreptate! Sigur ca femeile au un comportament extrem de diferit atunci cand sunt mame. Si nu fiecare dintre noi vrea sa alapteze, sau sa se informeze, samd. De aici si diferentele. In plus, nimeni nu poate garanta cuiva ca nu ii sunt afectati dintii de o sarcina, sau ca nu va avea probleme cu aspectul sanilor, dupa o sarcina. Sunt destui factori care concura la felul in care aratam inainte si dupa o sarcina…
      Referitor la marimea sanilor si cantitatea de lapte, eu iti pot spune asa: responsabila pentru producerea laptelui este glanda mamara. In decursul sarcinii, sanii sufera modificari tocmai pentru ca ea se pregateste de productie. Pe de alta parte, marimea sanilor nu are legatura directa cu dimensiunea glandei. Sanii au foarte mult tesut adipos.
      Concluzia este ca si o femeie plata poate produce enorm lapte, in functie de activitatea glandei mamare, asa cum una pieptoasa poate sa nu aiba aproape deloc.
      Asta stiu eu. Daca gresesc, va rog sa ma corectati :).

      • rodica/ 13.06.2014Reply

        da, asa e, responsabila de producerea lactatiei este o glanda! si eu am sanii mici si am reusit sa alaptez mai mult si mai bine ca prietene/rude de ale mele care aveau cu 2 numere la sutien mai mult ca mine.

  • Andrei/ 13.06.2014Reply

    Am si eu o intrebare pentru femei…atunci cand alaptati …aveti o senzatie de bine? Se elibereaza in creier serotonina sau endorfina? Mi-e rusine sa intreb o femeie pe care o cunosc, fiindca o sa creada ca sunt pervers.

    • Irina/ 13.06.2014Reply

      Este o intrebare foarte…ciudata :))))).

      Nu, eu cred ca exista diferente intre femei si barbati. Sunt lucruri pe care fiecare le poate face, dar care tin doar de unul dintre sexe. Alaptatul e unul din aceste lucruri si daca nu avem grija, legam copilul in maniera absurda de noi, incercand sa-l izolam de tata, dar asta e alta poveste…

      Si in al doilea rand, cred ca unele femei incearca sa le arate altora ca ele sunt mai puternice prin faptul ca ele pot alapta si altele nu.

      In ceea ce priveste senzatia din momentul alaptarii. La mine n-a avut efect de drog :))) Eu imi iubesc copilul si acum, cand n-o mai alaptez, o voi iubi pana cand nu voi mai fi, si dupa.

      Daca vreti, un moment minunat din viata mea, in care efectiv am fost fericita a fost primul zambet al fetitei mele. Momentul cand m-a recunoscut :).

      • Dana/ 13.06.2014Reply

        Si pentru mine zambetele sunt cele mai puternice din punct de vedere emotional. Ma topesc, efectiv! Iar gandim la fel, din toate punctele de vedere 🙂

        • Irina/ 13.06.2014Reply

          🙂

        • Monia/ 14.06.2014Reply

          Da, si eu ma topesc toata cand il vad cum zambeste sau rade. Simt o emotie coplesitoare. Efectiv ma simt fericita in acele momente.

  • Alexa Raluca/ 13.06.2014Reply

    Cred ca Andrei se referea la o altfel de stare de…bine. Cred ca intrebarea lui era daca femeile se excita atunci cand alapteaza, facand comparatie cu sarutul pe sani din timpul sexului. daca nu este asa, inseamna ca am o minte mai perversa decat a lui :))) dar ma gandesc ca asta ar fi, pentru ca sunt multi barbati curiosi dar care nu stiu cum sa abordeze problema.

  • cosmina/ 14.06.2014Reply

    eu imi alaptez si acum copilu de un an si 2 luni. si mi-a fost f greu la inceput, pt ca el nu putea apuca sfarcul. desi mi-a venit acasa o specialista in alaptare. pana la urma mi-am cump protectie de sfarc, si am alaptat asa

  • cosmina/ 14.06.2014Reply

    am avut si eu cezariana, doar ca de urgenta.deci cumva a fost la cald, eram dupa un travaliu f lung
    mi l-a pus la san ff repede, si l-am alaptat. apoi a ramas cu mine in salon.sugea binisor, dar acasa mi-a venit f mult lapte, si mi s-au ingorjat sanii, cu sfarcuri mici, copilul nu putea prinde bine, si muream de durere..tot ce inseamna rani, si el tot flamand era.
    m-am chinuit mult, apoi am folosit sfarc fals.(din pacate doar asa suge)
    dar am scapat de dureri si chinuieli. nu am renuntat desi in primele 3 luni, plangea si se agita f mult la san. imi venea mult lapte si se ineca.
    trebuia sa pompez jum de san, sa ii curga mai greu. si se facea mai mult lapte
    mereu eram uda daca nu alaptam cateva ore.
    cunosc si eu mame care pur si simplu nu au vrut sa alapteze de la inceput, sau am auzit o mama , ca bb ei s-ar fi intarcat singur la 4 luni. iar mi se pare ff ciudat. poate era mofturos, ceva..
    colici nu a avut decat fff rar, si eu am mancat aproape de toate.
    singurele dati cand mi-a scazut drastic cantitatea a fost cand am vrut sa tin cura de slabire(probabil prea drastic) si nu ma credea nimeni.. dar am lasat dietele, si mi-a revenit laptele.
    cu cat pui copilasul mai des la san, cu atat vine mai mult lapte.. deci alaptat si din ora in ora.. nu cu program. cand era bolnavior, ff mult mi-a fostd e folos, ca nu voia papica. si mi se facea mult lapte sa il pot hrani cat mai des. deci sunt mult avantaje personale ca sa zic asa.

  • cosmina/ 14.06.2014Reply

    eh poate nu se referea andrei la acea senzatie de excitare sexuala.. pff..
    am auzit si eu, ca se elibereaza nu stiu ce substante , ca si atuncic and mananci o ciocolata. pai, e un mom emotional, si linsitit, cand vezi ca bebelsuul, e fericit, pai tu ca mama esti fericita. si mai ales cand e mai amrisor. si il vezi nerabdator sa pape tziti. eu radeam zilele astea ca venea cu sfarcul fals la mine, si facea niste sunete de bucurie, ca si cum radea, si era nerabdator s ail pun repede la san. e o stare de calm si liniste in timpul alaptarii..dar mai greu la inceput.

  • Laura M/ 16.06.2014Reply

    Din pacate, la faza cu medicii si cu alaptatul, daca raman doar cu ce au invatat in facultate, informatia privind alaptarea este zero. Am invatat si eu si sotul, in ani diferiti formule de lapte praf si nici macar pomenit alaptatul. Ce sa mai spun de pozitii corecte, mod corect de stimulare a lactatiei?Nici vorba. Asa ca eu nu m-as baza pe ce spune un medic de familie sau chiar pediatru, despre alaptat, ci mai degraba as avea incredere intr-un consilier in alaptare si dn fericire, exista printre acestia si medici pediatri, asa ca ei sunt ideali.
    Dovada celor scrise mai sus este faptul ca majoritatea medicilor stomatologi nu stiu ca se poate alapta dupa anestezie!
    Asa ca eu spun, ca o idee ff buna si utila, ar fi un curs obligatoriu pentru toti medicii de familie si medicii pediatri si ar creste muult procentul mamelor care alapteaza. Ar fi suficient un week-end!

    • Irina/ 16.06.2014Reply

      Parerea de mai sus este a unui cadru medical (ma refer la concluzia conform careia se poate alapta si in urma unei anestezii)? Intreb si pentru ca din mesaj nu se vede cine, unde a invatat.
      De asemenea, stiu, de la medicul meu de familie, ca ei (medicii de familie) nu trateaza de obicei copii mai mici de 5 ani. De aceea nici eu nu m-as baza pe ce spune un medic de familie referitor la alaptare.
      Si mai e ceva: sa nu confundam un medic cu un consilier de alaptare. Sa nu-l confundam nici cu o moasa….Daca medicii ar fi insignifianti in aceasta ecuatie, n-ar mai fi nevoie de ei in situatii de criza, in care se iau moasele si consilierele de cap…

  • Laura M/ 16.06.2014Reply

    Ca sa raspund la intrebarea lui Andrei, am alaptat fetita pana, la 1 an si 5 luni, cand deja eram insarcinata cu bebe 2, tot un Vlad, by the way, si cu perioade diferite dpdv hormonal si mamicile stiu ce zic si niciodata nu am simtit acel gen de satisfactie la care te-ai gandit.si nici acum, cu Vlad, care deja are 1 an si 1/2 de alaptat, nu traiesc si nu am simtit asa ceva!e o cu totul alta stare de bine, greu de descris in cuvinte, e un alt fel de implinire!

  • Laura M/ 16.06.2014Reply

    Am propus si eu ideea in campanie

  • Laura M/ 16.06.2014Reply

    Da, parerea este a unui medic specialist pediatru, cu experienta in neonatologie-asta a fost initial,dar s-au facut niste modificari la minister pt ei si i-au trecut pe pediatrie-si consilier in alaptare. Si nu,nu e parere personala,ci una documentata medical.
    Nu ii voi pune niciodata la acelasi nivel consilierii in alaptare cu medicii, pt ca nu ar fi drept, nu au aceeasi pregatire.eu spuneam doar ca medicii, daca nu s-au documentat din proprie initiativa, dupa facultate, chiar nu au de unde sa stie “cu ce se mananca alaptatul”, pt ca nu se invata deloc in facultate.
    Iar pe medici nu-i voi renega sau considera insignifianti niciodata, asta ar insemna sa-mi reneg meseria, pe care o iubesc, de altfel 🙂
    Iar despre medici de familie care nu trateaza copii sub 5 ani, nici vorba, poate nu ar trebui sa faca asta, dar >90% o fac.

  • Irina/ 17.06.2014Reply

    Multumesc pentru raspuns! Da, in principiu, nu e ok sa iti critici singur meseria. Eu insa stiu, pentru ca am si eu o meserie, desigur, ca difera programele de la o scoala la alta, pe de o parte, si ca, pe de alta parte, nu stai cu ce ai invatat in facultate; facultatea pune o baza si noi invatam constant, ca sa putem evolua. Si un om care a invatat din placere si isi iubeste meseria, este fascinat de domeniul lui de lucru, desigur in masura in care si activeaza in el.

    In ceea ce priveste prima situatie, eu am facut o scoala pe care am ales-o tocmai pentru ca era ce mi-am dorit eu. Nu stiu cum sunt altele, stiu in schimb cum arata cunostintele unor colegi de bransa care au terminat in alte parti, poate si pentru ca diferentele de programa sunt uneori foarte mari. asa cum am spus si mai sus.

    Pe de alta parte, eu nu stiu sa fi auzit de vreun medic pediatru foarte bun care sa nu petreaca extrem de mult timp pe la seminare, scolarizari de alta natura…pediatrul meu m-a trimis cu cea mica la un test de auz cand avea 7 luni, spunandu-mi ca fusese la un simpozion alaturi de orl-sti si a doua categorie de medici explicase ca este necesar un asemenea test si la 7 luni, nu numai imediat dupa nastere, din moment ce s-a constatat ca multi copii isi pierd auzul mai tarziu. Pentru mine, un asemenea doctor este foarte bun, si sa stiti ca nu este un “medic de vedete”. Mi se pare usor aiurea formularea, dar multi categorisesc asa.

    Desigur, si medicii sunt oameni si exista si notiunea de malpraxis sau, ca sa nu fim exagerati, dezinteres in chestiuni de ordin profesional. Insa fiecare medic primeste o evaluare de la pacientii sai si in general se stie cine, cum e.

    Indiferent daca suntem sau nu in tara, exista medici buni sau nu, si la cat de mult invata cei buni, si la ce fac pentru noi, eu cred ca merita respectul nostru. A respecta inseamna sa nu generalizam aiurea si mai inseamna sa fim si constienti de faptul ca, atunci cand arde, primul la care mergem este medicul.

    Si nu in ultimul rand, scoala romaneasca de medicina este recunoscuta la nivel international. Ii iau in occident pentru cat sunt de buni. Si exista riscul ca la noi in tara sa nu mai ramana cine trebuie. Si daca nu raman, poate ca motivul nu sunt neaparat banii, ci mai degraba acel: “daca nu-ti convine, pleaca!”. Si pleaca acolo unde sunt apreciati, zic eu.

  • Alina/ 26.06.2014Reply

    Buna tuturor,

    Ma inscriu si eu in randul mamelor care sustin alaptarea exclusiva. Ma straduiesc sa o alaptez pe micuta…atat cat am si atat cat pot. Prima luna am alaptat exclusiv, iar de la cantar medicul pediatru m-a demoralizat complet, urmanad mese completate cu fomula sau mix (lp+lm). Gasesc tot felul de articole cum sa sporesc cantitativ si calitativ laptele, dar vroiam sa va intreb, la voi, ce da roade? cu ce va hraniti? – sunt limitata la ciorbe/supe, fripturi, branzeturi; nu voi ceda si nu ma voi multumi asa cum mi-a sugerat medicul pediatru cu 10 ml/zi; desi acum produc mai mult.

  • Lavinia/ 29.06.2014Reply

    Buna, trecand peste paginile de pe net legate de alaptat, am dat peste post-ul tau…foarte buna initiativa, Felicitari pentru reusita si pentru bebe!
    Poate ca nu sunt in cea mai mare masura sa sustin campania, deoarece mamica fiind am tot incercat sa alaptaz cat mai mult sau macar sa asigur un minim necesar pentru bebe…dar nu e intotdeauna asa cum vrem.Am 2 copii ( fetita de 1 an si 8 luni si un baietel de 2 saptamani) dar nu am norocul sa pot alapta din cauza unei sensibilitati crescute la sani si niste probleme hepatice, dar asta nu ma face mai putin responsabila sau mama…DA!am avut si am un sentiment de vinovatie.Pentru cea mica am reusit 2 luni sa folosesc pompa si sa-i dau cat de putin lapte matern, iar pentru cel si mai mic 2 saptamani au fost un cosmar sa folosesc chiar si pompa,dar am strans din dinti si i-am dat exclusiv lapte de san pana cand, surpriza, a inceput sa vomite tot ce manca…asa ca acum mancam doar formula..si se dezvolta normal, a luat in greutate….deci,e in grafic….Asa ca orice am face sau oricum i-am hranii pe cei mici, tot mame suntem si ne iubim la fel de mult copii asemeni mamelor ce alapteaza…Sustin campania alaptarii la san si dezvoltarea armonioasa a celor mici…Sa fim oameni e lucru mare…

    • Dana/ 30.06.2014Reply

      Pupam cei doi micuți! Nu te simți vinovata, ai făcut tot ce ai putut. Multumesc pentru susținere.

Post A Reply to Oana Cancel Reply