Custom Menu

Latest From Our Blog

Intr-o casuta de la tara

7 2315

Sambata trecuta, cand se facuse deja destul de tarziu, eu si Radu am pus la cale o scurta iesire la munte. Primisem cadou de curand un album cu cu cele mai frumoase conace si casute de la noi din tara, in care sa te poti si caza. Am ramas impresionata de imaginile cu casele taranesti de la Miclosoara, asa ca am pus mana pe telefon si am sunat sa fac o rezervare.

Duminica dimineata, pe la ora 7, am plecat entuziasmati intr-acolo. Va marturisesc ca linistea si frumusetea locului au fost mult peste ce speram:

1 5 6 8329 33 34

Noi am dormit doar o noapte in casuta albastra din fundul curtii. Am declarat-o cea mai frumoasa cazare a noastra, fiind exact pe gustul nostru. Patul de lemn cu asternuturile taranesti brodate, godinul superb, vasele de lut, mobilierul autentic, usile de lemn imbatranite, gemuletele joase prin care vedeai dealurile si livezile vecinilor…absolut superb, in cele mai mici detalii. Imi doream de mult sa traiesc o astfel de experienta rurala, intr-o casa taraneasca adevarata, ingrijita cu dragoste de oameni gospodari.

Duminica am facut o vizita Conacului Contelui Kalnoky din apropiere, iar dupa masa am luat masina pentru un drum de 35 km printre dealuri catre Valea Zalanului, unde gazdele de la Miclosoara ne-au povestit ca vom gasi aceleasi case de oaspeti primitoare, una dintre ele fiind chiar a Printului Charles.

2 3 4

Mai sus  sunt cateva poze de la conac. Vara te poti caza in dormitorul conacului, o experienta cu siguranta de neuitat, mai ales ca noaptea ajungi doar cu lanterna (sau torta!) pana la camera ta, nefiind electricitate peste tot. Iar in Valea Zalanului poti dormi chiar in dormitorul printului, care am inteles ca nu are alt tarif decat restul camerelor disponibile. Zona e minunata, casele fiind asezate intr-o vale, chiar intre munti. Ultimii 7 km de la Aita Seaca ii faci pe drum forestier, iar semnalul de la mobil se pierde complet. Am zis ca macar pentru o noapte si tot vom reveni in Valea Zalanului, fara mobil, fara net, doar cu aer curat si privelisti senine.

11 12 13 14 16 17 182019 21 22 24 25 26

Iar seara ne-am intors in Miclosoara pentru cina pregatita de gazde. Cand frigul se lasase binisor afara, noi ne bucuram de focul aprins in semineu. Iar cina am petrecut-o in 6, impreuna cu doua fete din Belgia si un cuplu de americani din Boston, la lumina lumanarilor. Aveam senzatia ca sunt plecata din tara. Foarte prietenosi colegii de masa, asa ca povestile de viata s-au depanat repejor. Am fost foarte mandri cand i-am auzit pe toti 4 cat de frumos vorbesc despre Romania, din toate punctele de vedere.

27 292830

A doua zi, dupa micul dejun, am luat-o la pas pe dealurile din imprejurimi. Am plecat apoi inspre Moeciu-Bran si ne-am oprit la Schitul Bran:

39 35 373638

Se intampla uneori ca o noapte de vacanta sa echivaleze cu o luna de concediu. Depinde mult de locul si oamenii cu care ti-o petreci. Deja mi-e dor de linistea dealurilor, aerul rece, de focul de lemne din soba si mirosul de fan din fata casutei noastre de chirpici.

45Comments
  • Cristina Cris/ 15.11.2013Reply

wow….superb e putin spus…e un vis! mi as dori sa ajung si eu macar o data pe acolo…aceste locuri ma fascineaza extraordinar de mult! tu esti foarte frumoasa si naturala , te pup!

• ana/ 15.11.2013Reply

Buna Dana,
    Ne-ai putea ajuta cu un numar de telefon sau un site unde putem face rezervari la aceste casute? 🙂
    Multumesc,
    Ana

• In time for fashion/ 15.11.2013Reply

Superbe locuri avem in tara asta! gata, trec si eu miclosoara ca una din urmatoarele destinatii!!

• turbo/ 15.11.2013Reply

un loc superb…tot sa imbatranesti in astfel de locuri 🙂

• Cristina/ 15.11.2013Reply

Da! Asta inseamna de fapt Romania! Superb!

• Angela/ 15.11.2013Reply

Absolut superb! Cu prima ocazie voi vizita si eu Miclosoara. Ne poti spune si noua numele albumului?

• Dana/ 15.11.2013Reply

Albumul se numeste Conace si pensiuni din Romania, dar eu l-am primit cadou la un eveniment, deci nu stiu daca se gaseste de vanzare. Dar daca dai cautare pe tripadvisor B&Bs and Inns Romania, cele mai bune cazari, le gasesti pe toate. Eu le vazusem acolo mai intai.

• magnolia/ 15.11.2013Reply

• aviva/ 15.11.2013Reply

Aaaah ce frumos! Dana ( sau voi fetelor), mi-ar placea sa vin in Romania cu prietenul meu care nu a fost niciodata aici dar nu prea stiu ce ruta sa facem in afara de Brasov-Sinaia si imprejurimi… Asa ca: mi-ati putea da niste idei? Multumesc frumos! 🙂

• Kisuletz/ 15.11.2013Reply

Aviva – sunt foarte multe zone frumoase in Romania. Un traseu frumos pe care l-am facut in 3 zile este Bucuresti – Dedulesti(vestiti pentru MICI si ciorba de burta)- Ocnele Mari (vizita salina)- Horezu (magazine cu obiecte din ceramica)- Culele de la Maldaraesti (Vizita Complex Cule-singurele din Romania in stare buna-, Unul din Conacuri, Conacul lui Maldar e transformat in hotel)- Targu-Jiu (superb, mai ales o cina la restaurantul Ambasador) – Muzeul de la Curtisoara ( la cativa km de Tg-Jiu) – Baia de Arama- Valea Cernei (peisaj mirific)-Baile Herculane- Orsova – Cazanele Dunarii – Bucuresti..

Sibiu, Sighisoara…greu de ales 🙂

• Diana/ 15.11.2013Reply

Acelasi lucru si eu..sper sa gasesc idei aici! 🙂

• Alina Radulescu/ 16.11.2013Reply

Si eu! Hai ca nu suntem putine! Problema mea e ca aici condusul este “pe invers”, asa ca nu vom avea mijloc de transport. 😀

Cat de frumos!

• Ela/ 15.11.2013Reply

Pozele sunt atat de inspirationale, Dana! Transmit frumosul prin simplitate! Daca ti-e la indemana, ai putea sa ne spui daca albumul despre care vorbesti se gaseste pe piata? Tare mi-ar placea sa organizez o escapada ca a voastra!

• Dana/ 15.11.2013Reply

Nu ai nevoie de acest album. Eu l-am primit cadou la un eveniment si nu cred ca se gaseste si de vanzare. Dar eu citisem despre toate aceste conace pe tripadvisor.com. Gasesti acolo o Romanie atat de frumoasa, vazuta prin ochii strainilor.

• Alina/ 15.11.2013Reply

”… vazută prin ochii străinilor ”- asta spune multe. România locuită de străini și nu de români ar fi o țară adorabilă.

• Dana/ 15.11.2013Reply

Eu nu sunt de aceasta parere. Spuneam doar ca pe tripadvisor e asa de frumoasa Romania “vazuta prin ochii strainilor”, adica o lauda cu asa de multa convingere, incat nu poti sa nu te bucuri tu ca roman. De multe ori romanii sunt cel mai greu de multumit si, cand ajung intr-o vacanta, in loc sa se bucure de ce e frumos in jurul lor, isi irosesc timpul si nervii pe detaliile care ii supara.

• Alina/ 15.11.2013

Pai da, oarecum acelasi lucru voiam sa il spun si eu. ”Omul sfinteste locul”. Exista foarte multi romani nemultumiti de tara lor, dar care ridica alte tari in slavi. Eu cred ca si tara noastra are multe de aratat si e bine ca mai exista si oameni ca tine care au inteles acest lucru. Romanii zic de nemti ca sunt rasisti. Nu stiu, poate, dar ei isi iubesc tara in care s-au nascut, nu arunca gunoaie pe jos pentru ca apoi sa vorbeasca de lipsa de civilizatie. Nu stiu cat de bine ma fac inteleasa, dar aprob ceea ce spui.

• Raluca/ 15.11.2013Reply

Ceva mai autentic de atat in Romania, nu cred ca o sa mai gasim: https://optzile.ro/pensiunea-viorica-pomohaci-orata-fundu-moldovei/
    Eu nu mai zic nimic (am fost de multe ori acolo, iarna-vara, iarna-vara), detaliile din link sunt suficiente 🙂

• elena raluca/ 15.11.2013Reply

buna dana,ce poze minunate….mi-ai putea spune si mie numele albumului despre conace si casute,pleaseee.merci

• sorina/ 15.11.2013Reply

Genial :)!
    Bizzz

• Manuella/ 15.11.2013Reply

Poate cel mai frumos mod de a te linişti după munca, alergătura şi rutina zilelor obişnuite.
    Şi tocmai pentru că sunt rare astfel de clipe, le preţuim înzecit!

• Andreea/ 15.11.2013Reply

Foarte frumoase pozele, as vrea printr o minune sa ma intorc in timp, si sa traiesc asa, fara net, fara lumina cu foc de lemne si miros de cenusa. M au făcut sa visez pozele facute de voi, ai dreptate, parca nu sunt adevărate, sau nu sunt din Romania. Ma bucur sa vad ca mai exista locuri in tara noastra de care sa ne simtit mandrii. Eu am descoperit anul trecut doua locuri minunate Conacul lui Maldar din comuna Maldaresti judetul Valcea si Casa Comana o pensiune din comuna Comana (destul de aproape de București – am un bebe de 5 luni si am inceput sa apreciez destinatiile nu foarfe indepartate 😀 ).

• Ada/ 15.11.2013Reply

Vai, Dana, e ca un basm! Asa mi-au facut un dor de Romania pozele astea….

• Alina/ 15.11.2013Reply

Ce frumos ar fi daca s-ar scoate mai mult in evidenta aceste lucruri minunate despre Romania, astfel ca strainii sa ne poata cunoaste si altfel decat ca pe niste hoti si cersetori.
      Ada, comentariul tau ma face sa cred ca nu locuiesti in Romania si daca ai fi vazut ceva negativ sigur ti-ai fi zis ca nici nu iti este dor.
      Pacat, pacat ca lasam sa se vada cele mai urate lucruri, pacat ca nu mai exista emisiuni care sa promoveze valorile, pacat ca stirile cauta doar senzationalul morbid.
      Este atat de frumos sa te uiti la o televiziune din Austria. Sunt ore in care transmit doar peisaje superbe, incat te indragostesti de acea tara. Credeti ca noi nu avem cu ce? Ba da, dar …

• irina/ 18.11.2013Reply

Asa este. Si eu tot in Austria traiesc. In fiecare duminica au numai emisiuni despre tara lor incepand cu 16.30.

• La Chic Boutique/ 15.11.2013Reply

Superbe pozele, extraordinare sugestiile de calatorie! Multumim.

• Smaranda/ 15.11.2013Reply

Si eu imi doresc de ceva timp sa plecam cateva zile prin tara intr-un astfel de tur, dar nu sunt hotarata inca daca nu e prea solicitant pentru fetita mea.

Foarte frumoasa zona aceea!

• Mutari Mobila/ 15.11.2013Reply

Impresionanta locatia cat si cazarea. Superb ce pot sa zic …..:D Imi doresc si eu de mult sa gasesc o locatie de genul sa ma simt retraiesc amintirile din copilaria petrecuta la tara :D.

• Alina/ 15.11.2013Reply

Dana, sa stii ca in ultima poza cu tine se intrezareste o burtica de graviduta 🙂

• Iulia/ 16.11.2013Reply

cred ca radeam foarte tare daca incheiai prin a spune ce purtai.foarte dezamagita am fost cand am vazut ca ai spus ca ai avut senzatia ca esti plecata din tara.

• rodica/ 16.11.2013Reply

nu prea ai inteles ce a vrut Dana sa spuna: la masa/casa respectiva fiind oaspeti straini se vorbeau alte limbi, nu romana – offf…

• Dana/ 16.11.2013Reply

Exact, Iulia, nu ai fost atenta. Rodica ti-a dat raspunsul. Tocmai asta era ciudat, ca in jurul nostru nu se vorbea deloc romana.

• rodica/ 16.11.2013Reply

frumoase locuri si creaza senzatia de liniste

• Iulia Mimi/ 16.11.2013Reply

Ce locuri frumoase pline de traditie

• Luisa Sabau/ 16.11.2013Reply

Nimic nu se compara cu o escapada intr-o casuta de poveste. Pozele au reusit sa surprinda frumusetea unica a locului.

• Mihaela/ 16.11.2013Reply

Dana draga datorita recomandarii tale acum sunt in Miclosoara 🙂 si este atat de frumos; multumescc

• Dana/ 16.11.2013Reply

Ce ma bucur!!! Nu mai sta pe net, bucura-te de ce e acolo 🙂

• Mada/ 18.11.2013Reply

Frumusetea de la tara va ramane mereu aceeasi! Foarte frumos acolo.

• Anda/ 21.11.2013Reply

Foaaaarte frumos ai povestit! Si noi mergem de Craciun. De-abia asteptam sa ne “indopam” cu FRUMUSETE!

• Oana Dima/ 24.11.2013Reply

Frumos tare!

• Olivia/ 20.12.2013Reply

Foarte, foarte frumos….sper sa ajung intr-o zi pe acolo….

• Daniela Bita/ 29.05.2014Reply

Mi-a placut f. mult articolul si inca o data imi dau seama ce tara frumoasa avem si plina de “bogatii” (frumuseti naturale si sufletesti, istorie si traditii). Pentru mine- ceea ce am vazut prin “ochii tai” Dana Rogoz, este locul ideal pentru liniste, frumusete si simplitate pe care o tanjim fiecare intr-o lume atit de agitata si stresata. Intr-un viitor apropiat sper sa am aceeasi experienta frumoasa ca cea pe care ne-ai descris-o cu atita candoare!