Custom Menu

Latest From Our Blog

Am nevoie de un sfat

Am nevoie de un sfat

Am pus poze noi la finalul postului cu referinte.

M-am intors de la cursuri si am intrat in bucatarie sa analizez rezultatul reconditionarii cimentului mozaicat al casei, vechi de 60 de ani. Sincer, nu a iesit asa cum imi doream. Muncitorii mi-au spus ca il vor slefui si il vor da cu lac si va arata ca nou. Doar ca pare sa nu-l fi slefuit cat trebuie, ci doar foarte putin la suprafata. Am inteles ca exista o slefuire cu pietre, dar care se face cu apa si imi strica peretii proaspat renovati, iar in plus costa si destul de mult.

Acum nu stiu ce sa fac. Sa las asa cum e, ca sa fie acel detaliu “vintage” autentic? Pe de alta parte nu stiu daca lacul asta – care acum are intr-adevar un luciu puternic – va tine sau nu. Va rog mult, daca cineva a incercat sa reconditioneze un ciment mozaicat si stie cum a evoluat lucrarea sa-mi spuna si mie, ca sa pot lua o decizie.

Iar doi la mana, daca il acopar…cu ce? Dupa cum vedeti cimentul merge in continuare pe hol, pana cand da intr-un alt hol unde este parchet din stejar. Nu as vrea gresie. Am vazut intr-o cafenea din Carrefour-ul de langa Leroy Merlin ceva foarte interesant; n-am stiut in prima faza daca e gresie sau parchet (stiu, suna ciudat), iar cand l-am intrebat pe manager ne-a spus ca este un linoleum (stiu, nu suna bine, dar arata foarte ok) autoadeziv, care se aplica placa cu placa. Astfel cand calci nu se aude zgomotul specific parchetului laminat, iar daca il atingi are in relief striatiile de lemn adevarate. Si e foarte rezistent din moment ce se poate folosi in cafenele, la trafic intens. Voi stiti mai multe despre acest linoleum special, pe care il gasesti sigur la Leroy Merlin si costa 80lei m2?

Ooofff…nu stiu ce sa fac? Cum e mai bine? Cum ar arata mai frumos?

Si pozele inspirationale:


93Comments
  • ioana/ 21.01.2012Reply

    Buna Dana,

    la partea estetica nu ma bag sa-mi dau cu parerea caci sentimentul e asta era! trebuie sa fie al celui care va sta in casa…..cimentul nu este urat dar nici stralucit comparand cu cat de frumos este restul. uite ce am gasit, sper sa ajute cat de cat. majoritatea parerilor referitoare la produsele leroy merlin sunt in limbi foarte straine, de mine cel putin.

    https://www.deco.fr/actualite-deco/169476-lino-sol-linoleum.html

    sper sa ajute macar un pic.

    spor!

  • Dana M/ 21.01.2012Reply

    Uite ca sa fiu sincera in stadiul actual pe mine nu ma incanta, aproape deloc! Dar mozaicul tau are potential si reconditionat cum trebuie ar putea arata perfect! Eu am auzit de o firma Top Mozaic din Bucuresti acum nu sunt sigura daca se ocupa cu reconditionatul dar sunt convinsa ca ei ar putea sa iti dea ceva sfaturi. Mentionez ca nu am avut legatura cu ei dar nu mai stiu in ce context am auzit de ei. Au un showroom pe Bd-ul Unirii au si un site https://www.topmosaic.ro/ si pe site gasesti si un nr de telefon.

  • Lana/ 21.01.2012Reply

    buna Dana
    legat de nelamuririle tale…
    Acest lunoleum despre care vorbesti este o pardoseala din pvc pentru trafic intens , se foloseste in general in spatii comerciale,birouri, sali de sport, cabilete medicale deoarece este usor de intretinut si foarte rezistent. Se gaseste intr-o mare varietate de modele si culori iar pretul variaza si poate ajunge destul de ridicat. Poti da un search pe Google si ai sa gasesti firme care distribuie acest tip de pardoseli.

    In cazul in care te hotarasti sa o acoperi indiferent cu ce ( eu as alege un parchet care sa imite acea dusumea veche, neprelucrata) …ar fi indicat sa acoperi si acest hol ca sa ai o oarecare continuitate a spatiului.

    https://kathyprice.typepad.com/.a/6a00e553756ca88833013485095529970c-pi

  • duck/ 21.01.2012Reply

    hai ca nu m-am putut stapani sa nu-mi dau si eu cu parerea… eu as lasa cimentul asta mozaicat deoarce cred ca, desi cu putin efort, poti reusi sa-l pui in valoare: are deja marele avantaj ca e “vintage”, deci e un element cu care/in jurul caruia poti jongla cu restul accesoriilor de la un tablou (poate chiar cu ceva motive geometrice?!) la un ibric uitat pe-o etajera… spor si inspiratie! 🙂
    (plus, asa cum ai spus si tu, cred ca gresia iese din discutie in cazul de fata)

  • Liana/ 21.01.2012Reply

    dana eu cred ca cel mai bine ar fi sa pui parchet laminat . o culoare ca asta cred ca s-ar potrivi perfect cu culoarea din bucatarie https://www.casa-construct.ro/images/stories/2011/parchet-laminat.jpg

  • Mihai/ 21.01.2012Reply

    Buna!
    Incep cu ceva ce nu este legat de intrebarea pusa de tine. Pozitioneaza firul de alimentare cu curent pentru hota mai departe de cosul de evacuare. Cosul se poate incinge, fapt ce duce la topirea cablului, rezultand un risc de incendiu. Unul mic dar e mai bine sa prevenim decat sa tratam.

    La un search pe google, am gasit mai multe firme ce ofera servicii de slefuire pentru marmura si mozaic. Nu am pus aici linkuri deoarece nu cunosc si calitatea serviciilor.
    Pe de alta parte eu m-as gandi si la o plinta pentru acest mozaic, zugraveala oricum o sa se pateze in zona respectiva cand stergi cu mopul spre exemplu.

    Parchetul din stejar este la acelasi nivel cu mozaicul din poze? Daca da, nu poti acoperi mozaicul decat cu linoleum sau alt material la fel de subtire.

    Spor la munca in continuare!

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Pai da, parchetul casei este la acelasi nivel cu mozaicul din poze, deci optiunile se micsoreaza drastic. Mersi de sfatul cu cablu de langa hota, o sa verific daca s-a luat o masura in acest sens.

  • Laura/ 21.01.2012Reply

    Mie sincer nu-mi place cum arata acum,dar asta e doar parerea mea..
    offtopic: Stii cumva, cum as putea sa ma dezabonez de la RSS? M-am abonat la postari, dar prefer sa intru zilnic, nu-mi place cum RSS-ul si acum nu stiu cum sa ma dezabonez. Nici pe net nu am gasit nimic. Mersi si bafta, sper sa alegi cea mai potrivita varianta.

    • Laura/ 21.01.2012Reply

      Am rezolvat 🙂

  • Tams/ 21.01.2012Reply

    Cimentul mozaical pe care il ai tu acum sincer nu imi place deloc!!! imi da impresia de spital. O fi el vintage dar nu toate lucruile “vintage” sunt si frumoase 🙂
    Soluti data de Lana mi se pare ideala. Dar depinde daca te incadrezi in buget 🙂

  • Mihaela/ 21.01.2012Reply

    In situatia data si eu as merge tot pe varianta de linoleum, mai ales ca cel ce se gaseste pe piata acum nu mai are nicio legatura cu cel “comunist” pe care il stim noi…este usor de montat, se intretine usor, este mai de calitate si in plus nu afecteaza in niciun fel mozaicul pe care il ai si care, la un moment dat, va putea fi reconditionat cum trebuie. Spor in continuare!…va iesi o bucatarie tare draguta, vesela si cu aer primavaratic.

  • Parmalat/ 21.01.2012Reply

    Eu zic sa-l acoperi sau sa iei alte masuri.

    Nu de alta, dar nu mai are nimic de-a face cu bucataria renovata nici la culoare nici la aspect.

    Daca il acoperi, e clar ca va trebui sa-l acoperi pe tot, deci nu doar bucataria. Eu as fi mers totusi pe varianta gresiei… inca nu e tarziu, poti pune o gresie care sa se incadreze foarte bine in peisaj cu minim deranj.

    Dar daca vrei neaparat vintage si nu se poate altfel… pune piatra cubica :)) stii cum au facut la ultimul etaj in Unirea Shopping Center? Ceva de genul. E nasol ca trebuie sa-l scoti definitiv pentru asta si nu e chiar placut.

    Oricum parerea mea e – do something about it. Macar pune o masa mare in mijloc ca sa nu se vada :))

  • Parmalat/ 21.01.2012Reply

    Scuze ca am lipsit in ultimele zile, dar am practicat sporturi extreme si in plus m-am si indragostit iremediabil si fara scapare 😀

  • Criss/ 21.01.2012Reply

    Mie nu imi place cum arata acum. Parerea mea este ca trebuie inlocuit. Exista parchet si pentru bucatarie, care cred ca ar arata frumos si sunt modele vintage sau linoleum.
    Nu am cea mai buna parere despre Leroy Merlin pt ca nu e acelasi lucru ca si Franta. Leroy Romania se ghideaza pe preturi mici si atat, calitatea nu e la fel de importanta. Dar daca ai gasit ceva bun, atunci mai bine decat cimentul de acum.

  • Emina/ 21.01.2012Reply

    Stiu ca bucataria e departe de a fi gata, dar imi pare ca acum ii lipseste un element consistent de caldura, si daca ramane pardoseala asa, cred eu ca spatiu va ramane unul destul de rece vizual. Daca ar fi bucataria mea, as alege ideea Lanei (https://kathyprice.typepad.com/.a/6a00e553756ca88833013485095529970c-pi). E si vintage, ofera si o caldura aparte spatiului..mi se pare ca arata foarte frumos. Experienta nu prea am, ma asteapta activitati asemanatoare in vara asa ca ma intereseaza domeniul 🙂

  • marilena/ 21.01.2012Reply

    peretii pot fi acoperiti cu nailon pt a nu fi stropiti,daca mai trebuie slefuit in pic.dar lacul nu ar putea fi colorat,de genul gri sau blue deschis?mie nu-mi place faptul ca mobila are piciorusele alea negre si slabe care nu au legatura cu mobila,eu zic sa le elimini,mobila imi place.eu nu mi-as pune nici linoleum nici gresie,in cel mai rau caz parchet pt bucatarie foarte deschis la culoare,gen gri.https://msfashionstreet.blogspot.com/

  • Mihaela/ 21.01.2012Reply

    Cand ma uit acum pe jos, parca sunt intr-un spital de pe vremea lui Tovarasu’ . Sorry 🙂 Mai bine alegi sa pui ceva, sunt convinsa ca si tie o sa-ti placa mai mult. Spor, sper sa faci o alegere frumoasa!

  • cristina/ 21.01.2012Reply

    sincer arata foarte rece… pentru mine bucatarie trebuie sa fie calda si primitoare.
    gresia in opinia mea nu are ce cauta intr-o bucatarie shabby chic sau vintage..
    asadar, eu as alege parchet sau linoleumul de care ai zis tu.
    nu prea am umblat prin spitale prin romania sa stiu cum e pardoseala dar asa era in baie in liceu. si in bucataia din casa bunicii dar si-a pus gresie de cativa ani.
    eu in bucatarie am parchet vechi..nu laminat. si doua covorase sa imi tina de cald.

  • Georgi/ 21.01.2012Reply

    Eu una imi zic parerea: nu imi place contrastul dintre peretii albastri si pardoseala.Chiar arata ca la spital.In opinia mea,casa trebuie sa dea senzatia de caldura.Ar fi aratat mai frumos cu peretii rosii sau un crem spre galben asa cu caramida aceea alba,iar pardoseala tot ca tabla de sah,dar alta noua 😀
    Dar,tu stii mai bine cum vrei sa arate.

  • Simi/ 21.01.2012Reply

    Sincera sa fiu nici mie nu-mi place cum arata…. eu personal as merge pe ideea peste tot acelasi parket adica din stejar. Eu am asa in toata casa parket din nuc american si arata superb. Parere mea e ca nimic in afara de lemn nu poate sa dea caldura si comfort intr-o casa. M-ar deranja si toate tevile care se vad si acele picioare de la mobila chiar nu le-as lasa vizibile.Sper sa iei decizia care sa te faca fericita.

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Tevile si picioarele vor fi acoperite, inca n-am ajuns acolo….

  • nina/ 22.01.2012Reply

    A mai scris cineva mai sus, mai bine pui linoleum(cel nou chiar nu are nici o legatura cu ce linoleum stiam noi), iar mai tarziu, cand o sa gasesti pe cineva sa-ti reconditioneze mozaicul, scoti linoleumul. Asa nici nu distrugi mozaicul, ca daca il scoti s-ar putea sa iti para rau mai tarziu.

  • Arsiela/ 22.01.2012Reply

    Eu votez contra mozaicului si pentru linoleumul acela 😀

  • Iulia/ 22.01.2012Reply

    Buna Dana! Acum, nu vreau sa fiu rea, insa vad ca marea majoritate a persoanelor care si-au dat cu parerea sunt fete/femei. Eu pot sa-ti recomand un singur lucru: cere parerea unui profesionist. Uite, spre exemplu tatal meu vitreg a fost sef de santier in Spania (in tot ce tine de constructii atat la exterior cat si la interior), timp de multi ani, si inclusiv in Romania s-a ocupat de renovari interioare (atat in propriul apartament refacut aproape integral de el, cat si la casele si apartamentele multora dintre cunoscutii nostri). Ti-as sugera sa-l suni, sa-i adresezi o intrebare, caci sigur nu s-ar supara, si nici nu te-ar costa nimic (in acest moment nu se mai ocupa cu asta, avand propriul business in alt domeniu). Nu este din Bucuresti, si nici nu are drumuri pe aici, dar sunt sigura ca te-ar putea lamuri. Trimite-mi un mail daca doresti sa vorbesti cu dansul.
    Cat despre sfaturile legate de aspect, cred ca tine mult de gusturile tale, aici doar tu poti spune daca e ok sau nu, nu cineva care nu locuieste acolo.

  • Mona/ 22.01.2012Reply

    Arata altfel, nu este un lucru comun in ziua de azi. Dar mie imi place. Poate ca arata a spital deocamdata, dar cand o sa termini cu mobilatul si o sa mai apara o pata de culoare, nu o sa mai para asa rece. Mi-ar fi placut si mai mult daca patratele erau un pic mai mici si alb cu negru(asa avea strabunica mea, care locuia intr-o casa extrem de veche nu departe de Unirea).

    • Mona/ 22.01.2012Reply

      Ps. Nu renunta la mozaic, face parte din farmecul casei.

      • Dana/ 08.02.2012Reply

        O sa-l acopar pana la urma cu placi de pvc. Iar daca vreodata voi gasi o varianta prin care sa-l restaurez cum trebuie o voi face. Momentan lacul de deasupra s-a si zgariat, iar in anumite parti s-a strans aiurea si e galbui. Acum aleg ce culoare. Cel mai probabil voi alege placi albe imitatie lemn.

  • Clauss/ 22.01.2012Reply

    Ți au făcut treaba de mantuiala este groaznic ceea ce vad lacul ăla o sa se decojasca in prima săptămâna pt ca o sa speli cu mopul si mai ales o sa folosesti si o sol pt pardoseli o alt problema af fi caramida care o sa fie f greu de curatat pt ca tre sa tinem cont de faptul ca este bucătărie si o sa mai sara grăsime si altele ,tevile apare te sunt o alta treaba făcută de mantuiala dacă nu le au putut ascunde in perete măcar le făceau o masca din rigips bucătărie nu înțeleg de ce ai lăsat o atât de mica dacă tot ai renovat am observat ca mai ai spațiu puteai sa spargi peretele…mă rog sunt multe lucruri in neregula la tine in bucătărie dar si in curte oare chiar nu ai pe nimeni sa te indrume? No problem iti pot rezolva eu problemele rapid este de ajuns sa mi ceri părerea

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Pai problema tevilor va fi rezolvata de exemplu, ele nu vor fi la vedere, ne-am gandit la asta de la inceput, doar ca nu e forma finala. Cu peretii sparti pentru a mari spatiu e o mare problema la o casa veche….Cu caramida aparenta, nu se anunta a fi o problema, pentru ca e tratata corespunzator, cu o vopsea ceramica. In schimb cu podeaua cred ca din pacate ai dreptate 🙁 astea sunt si temerile mele.

  • Clauss/ 22.01.2012Reply

    Te rog sa nu te superi esti o draguta nu am nimic cu tine doar sunt nervoasa pe cei ce au lucrat acolo eu anul trecut am terminat de făcut casa si am avut probleme cu muncitorii ..astept sa mi ceri părerea dacă doresti

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Stai linistita. Si pe mine ma enerveaza cand una discuti si alta iese….

  • dan/ 22.01.2012Reply

    si raschetatul cu piatra nu e de prea mare efect, cam asa arata mozaicul, ai putea sa-l vopsesti, eu a facut asta.

  • Georgiana/ 22.01.2012Reply

    Eu am pe hol si bucatarie linoleum din acela si pot sa spun ca se prezinta foarte bine! Cred ca se fac 2 ani deja de cand il avem si nu s-a stricat. Eu sincer ma asteptam sa se ridice pe la colturi si sa se strice, dar nu este cazul. Un minus ar fi timpul de “lipire” ca sa zic asa. Iti recomand sa o faci chiar tu daca ai rabdare fiindca muncitorii sigur nu au atata rabdare sa lipeasca bine colturile unele de altele. (Bine, daca as fi eu proprietara acelei bucatarii CATEGORIC as lasa mozaicul asa cum e. Mi se pare genial. Sunt sigura ca o sa arate sepuer cu scaunele rosii stil anii ’50 pe care ziceai ca vrei sa le cumperi si cu restul bucatariei cand o sa fie terminata.

    • Georgiana/ 22.01.2012Reply

      Mi-a venit o alta idee!! 😀 De ce nu lasi mozaicul asa cum e pana termini bucataria? Si daca nu esti pe deplin multumita de cum arata podeaua, cumperi linoleum si gata. Sau fa 2 biletele si trage la sorti 🙂

  • Adi/ 22.01.2012Reply

    Dana, intr-o perioada in care parte dintre noi alergam sa punem mina dupa un obiect cit de mic din alte vremuri, de ce sa renunti la mozaic? Gandeste-te doar la acele ferme vechi din sudul Frantei care sunt renovate insa cu mare grija pentru pastrarea elementelor autentice. Ti-as recomanda sa rasfoiesti revista Maison& Travaux (o gasesti la Relay/ InMedio) si poate te va ajuta sa decizi. Eu una nu as renunta … lemnaria se va armoniza perfect cu podeaua … si in mod sigur obiecte ulterioare de decoratiuni (tablouri cu aer vintage, tigai/cani/etc vechi, cred ca vor aduce un echilibru. Spor, inspiratie si asteptam finalul!

  • ana/ 22.01.2012Reply

    Foarte frumoasa iese bucataria ta, insa mozaicul chiar nici mie nu imi place..bn eu nu sunt fan mozaic deloc imi da senzatia de scara de bloc. Acum fiecare cu alegerile lui. Eu as fi optat pentru granit e mult mai frumos dupa parerea mea 🙂

  • dede/ 22.01.2012Reply

    pai ca sfat daca ei nu reusesc sa il reconditioneze cum trebuie si nici o alta firma nu te poate ajuta cu reconditionarea eu zic sa pui linoleu adeziv in ton cu ceea ce vei renova tu acolo:* te pup bafta

  • Ramona/ 22.01.2012Reply

    Mie imi pare ca arata mai mult vechi si neintretinut decat vintage si imi da senzatia de podea de policlinica. Pentru mine bucataria trebuie sa fie proaspata si vie, iar contrastul dintre bleu-ul pastel si cea a mozaicului actual intristeaza mult camera. Varianta cu linoleumul e foarte buna, pentru ca dincolo de faptul ca e usor de intretinut, e si ieftin de “reparat”. Daca totusi iti pastrezi mozaicul actual ar trebui sa compensezi clar prin cateva plante cu verde proaspat (busuioc, menta la ghiveci, le gasesti in orice Mega Image si miros foarte proaspat) si poate si cateva accente (subtile) de rosu. Sper sa iti iasa cum iti doresti!

  • Andreea P/ 22.01.2012Reply

    Dar daca vopsesti cu ceva special de pardoseala si apoi lacuiesti? Asa pastrezi mozaicul autentic si improspatezi si culorile.

  • alina/ 22.01.2012Reply

    dana, arata f urat solul, totul este nou acum, sau va fii in curand, nici nu se compara. trebuie sa existe o solutie, si gresia ar merge f bine, in acelasi stil…

  • Adina/ 22.01.2012Reply

    Buna Dana!

    Mie personal nu imi place cum se prezinta acest mozaic..da impresia de ceva neterminat. De obicei lucrurile vintage au o alura mai “pretioasa” daca pot sa ma exprim asa, pe cand aceasta pardoseala exprima exact contrariul.
    Vad ca pozele tale inspirationale duc putin inspre stilul shabby chic, de aceea ti-as sugera sa incerci cu o pardoseala din lemn alb, cu striatii, ceva in genul acesta https://tinyurl.com/8x7udj7
    Stilul shabby chic se caracterizeaza prin nuante pale,prafuite de roz gri alb si bleo. Bleo tu vad ca ai ales deja, o tenta de gri o vei gasi in pardoseala (din modelul dat) si rozul poti sa il adaugi la final prin trandafiri, o alta caracteristica de baza a acestui stil.
    Cat despre nivelul pardoselii din hol,bucatarie si camera sunt sigura ca vor gasi meseriasii o solutie practica.
    Mult success!

  • Anca-Elena/ 22.01.2012Reply

    Out with the old mozaic 😀 parerea mea e sa faci cum simti cel mai bine, faza cu parchetul suna foarte ok .. bafta!

  • d/ 22.01.2012Reply

    exista linoleum care imita intocmai mozaicul existent…. pe de alta parte, parerile pot fi multe si diferite pt ca gusturile oamenilor nu coincid. daca ai parinti si iubit de ce nu te consulti cu ei?! eu nu as cere sfatul unor oameni care habar nu au ce imi place mie si ce nu.
    eu de exemplu am parchet de fag foarte deschis in toata casa. inclusiv in bucatarie. pt ca asa mi-a placut si pt ca am vrut sa am aceeasi podea peste tot.altii poate ar zice nu, ca nu e bun pt ca e prea deschis..si asa mai departe…
    si pt ca mie nu imi place mozaicul, nici linoleumul, in acest caz, as pune parchet de stejar cum zici ca ai in restul casei, cu plinta de trecere la nivel de la bucatarie-hol-restul casei, ca sa reduci din diferenta de nivel. exista pe piata parchet cum deja ai, nu laminat.
    in final, casa e locul unde te aduni dupa o zi de munca, un loc intim si numai al tau care trebuie sa reflecte o parte din tine si personalitatea ta, in care sa te simti confortabil si pe cat se poate sa iti satisfaca toate nevoile , sa fie calduroasa, luminoasa si vesela, sa te binedispuna.

    ps. mozaicul tine rece

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Stiu ca in final e o chestiune ce tine de gust, dar ma ajuta sfaturile celor care au testat deja anumite produse si stiu cum se comporta in tmp.

  • minno/ 22.01.2012Reply

    sincer dana, mie imi place cum arata acum iar din pozele insipratorii vad ca finalul va fi foarte frumos, asa cum spuneam mai sus cineva, face parte din farmecul bucatariei. chiar cred ca vei fi multumita la final. multa, multa bafta

    • minno/ 22.01.2012Reply

      * poze inspirationale

  • Roxi/ 22.01.2012Reply

    poti incerca cu rasina epoxidica, fie decorativa, fie transparenta (in acest mod protejezi mozaicul)

  • Iulia/ 22.01.2012Reply

    Nici mie nu imi place mozaicul , ar fi foarte interesant cu linoleum , poate ar fi bine sa schimbi chiar si pe hol.

  • letitia/ 22.01.2012Reply

    mozaicul arata f f nasol …schimba-l

  • Irina/ 22.01.2012Reply

    Buna Dana,

    Eu am acasa linoluem din acela de zici tu de plastic,bucati 30×30,cu aspect de lemn din 2000(nici nu credeam ca o sa reziste atat si n-avem niciun gand sa il scoatem) si inca arata f bine desi pe el e trafic intens(am pe hol si in bucatarie) e rezistent,se pune foarte repede si usor, se spala extrem de simplu cu orice substanta, singura chestie nasoala a fost cand am cumparat un aparat din acela cu abur H2O de la topshop care e f bun dar pe alocuri s-au dezlipit bucatelele dar cu un mop normal e suficient…parchetul laminat sau de lemn natural pentru bucatarie e un pic cam..pretentios(scapi apa pe el se umfla pe la imbinari,de ulei nu mai zic ca se pateaza etc)…
    In rest imi place ca ai pastrat aerul vintage, iti sugerez la fereastra sa iti fixezi o jardiniera cu ceva plante, poti sa pui de exemplu menta, coriandru, rozmarin(se gasesc si la supermarket in ghiveci) si le adaugi la mancaruri apoi:D, sau niste floricele ca o pata de culoare.

    Spor !

  • justin/ 22.01.2012Reply

    e cam mare diferenta intre pozele inspirationale si ce ai tu acolo. nu cred ca ar trebui renovata, ci mai bine ar trebui schimbata toata… casa. adica sa cumperi alta.
    nu ar fi misto sa ai o casa vintage?

    • Dana/ 22.01.2012Reply

      Pai tocmai asta e ca locuiesc intr-o casa construita inainte de 1900 si renovata/restaurata complet in anii 50 si vreau pe cat se poate sa pastrez detaliile ei “vintage” autentice….

  • ioana ionescu/ 22.01.2012Reply

    Draga mea iti recomand cu caldura http://www.evconstruct.ro sau poti merge direct in magazin in Mihai Bravu…detalii pe site.
    Au parchet si gresie cu aspect vintage f. multe modele si personal dragut.
    Succes!

  • Adina/ 22.01.2012Reply

    Buna Dana!
    Uitandu’ma la aspectul initial al bucatariei tale pot spune ca e foarte ok, mai ales ca nu este finalizata inca. In legatura cu mozaicul parerea mea este ca trebuie acoperit! Trecand si eu recent prin renovari & constructii, am avut ceva batai de cap cu bucataria care este un spatiu deschis si se uneste cu holul la mine! Din experientele mele ti’as putea da cateva sfaturi, sper eu utile! O prima problema este aragazul, il ai pozitionat in colt (ca si mine de altfel), iar pe peretele din drepata este doar vopsea lavabila! In momentul in care vei gati vei observa cum sare grasimea pe perete si nu o sa poti sa o stergi cu absolut nimic (stiu asta pt. ca exact la fel am patit si eu, si a trebuit sa pun cateva straturi bune de faianta, asta dupa ce totul era finisat si arata impecabil 🙁 ). Asa ca ar trebui facut ceva in legatura cu acea portiune de perete! Apoi nu stiu caramida alba daca nu pateste ceva de la grasimi, la fel acorda’i foarte multa atentie! In legatura cu mozaicul, cel mai bine este sa il acoperi, cu linoleum sau gresie (nu cred ca il vei mai reconditiona vreodata, spre exp. mai bine patrezi usile, ferestrele si alte detalii, insa pardoseala nu este un must pt. aspect vintage). De ce nu parchet, ei bine parchetul este extrem de pretentios intr’o bucatarie, trebuie spalat mereu, deoarece sare grasime, apa sau alte substante, in al 2lea rand at. cand dezgheti frigiderul inevitabil ceva apa mai ajunge si pe jos, ceea ce in timp o sa degradeze substantial parchetul! Cu aceste pb. m’am confruntat si eu, si desi as fi vrut sa pun parchet in bucatarie, am ales gresia din motive practice! Apoi, poti gasi gresie sau linoleum cu aspect de parchet, desi ar fi de preferat sa alegi niste nuante mai deschise, deoarece pe ce este inchis se vede absolut orice, pana si cea mai mica picatura de apa (stiu asta pt. ca am ales parchet inchis in toata casa si e o adevarata bataie de cap)! In concluzie, o bucatarie, in primul rand, tb. sa fie practica, partea estetica urmand abia dupa! Sper ca sfaturile mele ti’au fost de ajutor! Si spor la treaba! :*

  • diana/ 22.01.2012Reply

    Dana, l-am intrebat pe sotul meu care este arhitect si a zis ca cel mai ok e sa acoperi fie cu vopsea epoxidica, fie cu linoleum …. sper sa-ti fie de ajutor…

  • caty/ 23.01.2012Reply

    Din pacate sunt de acord cu ceilalti ..arata a spital :(((( trebuie altceva ….

  • alina/ 23.01.2012Reply

    buna dana,eu as pastra solul asa,daca e in stare buna pastreaz-al si admir-al la lumina zilei ,imi place stylul vintage si daca ai pune altceva ar strica totul,cat despre poze de inspiratie,pe jos este gresie sigur,curaj,si apoidaca nu iti place rezultatul final poti pune si dupa aia,eu am in tot apartamentul linoeul cu aspect de parchet dar pe unde sunt greutati mari s-a dizlipit(pe laga frigider si pat)inca o data curaj si pupici

  • ramirez/ 23.01.2012Reply

    eu de obicei cand ma apuc de ceva si apoi nu mai stiu ce sa fac distrug tot de nervi mai bine faci si tu asa te apuci sa spargi alea pe acolo vezi tu ce iese poate iti vine dupa aia o idee mai buna

  • Cristina/ 23.01.2012Reply

    Buna Dana!

    Eu cred ca mai bine il lustruiesti decat sa il acoperi.. am gasit pe net pe cineva care ar putea sa te ajute. Te pup!

    https://podeaua.ro/760-companie-perfect-clean-galact.html

    • Dana/ 23.01.2012Reply

      Pai a fost deja lustruit. Respectiv slefuit si dat cu lac. Mai exista o varianta de slefuire cu pietre in profunzime, dar imi strica peretii laterali, prin stropire. Plus ca lacul asta de deasupra nu prea vad sa tina.

Leave a Comment